Kuinka moni meni nyt sitte koulun pyynnöstää ostaa ne sukset?

Rollolainen
meidän pojille saa kelvata viimevuotiset . Hihtävät peräti 4 kertaa koulussa, hiihtoloman jälkeen niillä on iahn muuta liikuntaa, vaikak täällä pohjoisessa olis parhaat hiihtokelit

Mulla ystävä vauhkosi siitä, kun koulu aikoo viedä lapset LUISTELEMAAN eikä heidän tytöllään ole LUISTIMIA!! Että pitääkö helkatti hankkia nyt luistimet, ei jumankauta...

Sanoin hänelle, että eikös olekin kiva kun koulussa opetellaan luistelemaan?

"sad"
Täällä ei ole hiihtokelejä joten kyllä minä lyön päätäni seinään, hukkaostos oli nuo varusteet. Saahan ne myyytä eteenpäin, mutta ei niistä silti omia saa takaisin eli rahaa on menetetty.

daiju
[QUOTE="Ccc";29557692]En nyt tiedä. Hyvät välineet maksaa. Maila 150€, luistimet 500€ , kypärä loput.[/QUOTE]

on kyllä omaa tyhmyyttä jos ihan huvikseen luistelevalle satsataan noin paljon,
aivan eri asia jos jossakin ohjatusti pelailisi

"vierailija"
Ostin jo syksyllä, sain kaverilta edullisesti kaksi suksisettiä ja yhdet monot. Toisiin löytyi monot kirppikseltä. Harmittaa joo, mutta eniten se jos ei kertaakaan päästä suksille. Lapset ovat kovasti odottaneet että pääsisivät hiihtämään ja luistelemaan. Varsinkin harmittaa jos joka vuotiset Hippo-hiihdot menevät ohi :/ Olin suunnitellut että vähän hiihtelisin itsekin heidän kanssaan vaikken mikään himohiihtäjä olekaan.

"Vuoden Mutsi"
Mä en todellakaan osta niitä suksia jos näyttää siltä ettei lunta edes tule ja siltähän se näytti. Eihän sitä voi vapaa-ajallakaa hiihtää jos sitä lunta ei yksinkertaisesti ole.
Tuli koululta ilosanoma, että hiihto aloitetaan kerta lunta tuli tossa muutama viikko sitten, no ei sitä enää ole.

hiihto so last season
Jotenkin niin säälittäviä ne hiihtonatsit, joita täälläkin palstalla sikiää jostain syystä. Ja yhtä säälittäviä ovet ne ei-hiihtonatsit, jotka ostavat koulun pyynnöstä kalliit kamat, vaikka eivät harrasta hiihtoa vapaa-ajallaan.

Hiihtonatsit kuvittelevat että hiihto on jotain niin hienoa, että kaikkien pitää sitä tehdä halusi tai ei.
Miksi hiihtonatsit eivät laskettele ? Miksi eivät tarjoa lapsilleen mahdollisuutta lasketteluun/lumilautailuun ? Minun mielestä huonot vanhemmat pakottavat hiihtämään, eivätkä tarjoa mahdollisuutta oppia muitakin talvilajeja.

Mummoja

mä se en vaan edelleenkään jaksa käsittää tätä hirveetä narinaa tuosta hiihtämisestä. ei kai se lasta pilaa. päin vastoin. osoittaa lapselle, että jotain muutakin voi tehdä kuin istua ja töllöttää tietokonetta tai jotain pelikonsolia. se ei oo terveellistä kenellekään. vois mammat mennä ja ostaa sukset itselleenkin. ei olis pahitteeksi teillekään mennä ulos hiihtämään. ei tarviis koko ajan kyttiä muiden tekemisiä aikansa kuluksi

• Tykkää
Reactions: erinys
kumma mummo
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29557801:
mä se en vaan edelleenkään jaksa käsittää tätä hirveetä narinaa tuosta hiihtämisestä. ei kai se lasta pilaa. päin vastoin. osoittaa lapselle, että jotain muutakin voi tehdä kuin istua ja töllöttää tietokonetta tai jotain pelikonsolia. se ei oo terveellistä kenellekään. vois mammat mennä ja ostaa sukset itselleenkin. ei olis pahitteeksi teillekään mennä ulos hiihtämään. ei tarviis koko ajan kyttiä muiden tekemisiä aikansa kuluksi
miksi et mene laskettelemaan ? Tai vie lapsenlapsiasi laskettelemaan. Voisitte vaikka yhdessä mennä rinteeseen ja viettää laatuaikaa. Onko pakko istua tällä av:lla kun voisi olla rinteessä ? Jokainen lapsi on kiinnostunut laskettelusta tai lautailusta

Rollolainen
Jotenkin niin säälittäviä ne hiihtonatsit, joita täälläkin palstalla sikiää jostain syystä. Ja yhtä säälittäviä ovet ne ei-hiihtonatsit, jotka ostavat koulun pyynnöstä kalliit kamat, vaikka eivät harrasta hiihtoa vapaa-ajallaan.

Hiihtonatsit kuvittelevat että hiihto on jotain niin hienoa, että kaikkien pitää sitä tehdä halusi tai ei.

Miksi hiihtonatsit eivät laskettele ? Miksi eivät tarjoa lapsilleen mahdollisuutta lasketteluun/lumilautailuun ? Minun mielestä huonot vanhemmat pakottavat hiihtämään, eivätkä tarjoa mahdollisuutta oppia muitakin talvilajeja.

Mummoja
ehkäpä se laskettelu on paljon kalliimpaa. ja onhan niitä lajeja joita voi harrastaa ympäri vuoden. judo on meille tärkeä =)

kitinää
Ihmeellistä harrastusten ja lajien vertailua :O
meillä lapsi harrastaa ta kilpailee taitoluistelussa samoin toinen lapsi on taitoluistelun harrasteryhmässä ja tuo luistelu on enemmän meidän perheen juttu.
Silti en voi kuvitella että sanoisin näille että katsos
kun minä en nyt suksiksi voi sinulle tässä muuttua kun te jo luistelette ja ne luistimet jo maksoi niin paljon.
Ei ne sukset joita meillä käytetään ehkä kerran kaksi omaehtoisesti koulun jälkeen niin kallis satsaus ole.
En ymmärrä vanhempia jotka ei suostu hankkimaan välineitä jotka on jo tiedossa kun lapsi koulun aloittaa.

Rollolainen
[QUOTE="pöllö";29557876]MUtta silti olet sitä mieltä, että kaikkien pitää tykätä hiihdosta ? pitäisiköhän katsoa peiliin ?[/QUOTE]

en ole niin sanonut, että kaikkien täytyy pitää hiihdosta. Meidän poaj tei tykkää hiihdosta, mujtta välineet on silti hankittu!, kuten lusitimetkin, vaikka ne saiis koulustakin lainaksi

kaikenlaisia
Alkuperäinen kirjoittaja kitinää;29557858:
Ihmeellistä harrastusten ja lajien vertailua :O
meillä lapsi harrastaa ta kilpailee taitoluistelussa samoin toinen lapsi on taitoluistelun harrasteryhmässä ja tuo luistelu on enemmän meidän perheen juttu.
Silti en voi kuvitella että sanoisin näille että katsos
kun minä en nyt suksiksi voi sinulle tässä muuttua kun te jo luistelette ja ne luistimet jo maksoi niin paljon.
Ei ne sukset joita meillä käytetään ehkä kerran kaksi omaehtoisesti koulun jälkeen niin kallis satsaus ole.
En ymmärrä vanhempia jotka ei suostu hankkimaan välineitä jotka on jo tiedossa kun lapsi koulun aloittaa.
Onko sulla joku aivovamma tai vastaava ? Pitäisikö vääntää rautalangasta KAIKKI EIVÄT TYKKÄÄ HIIHDOSTA ja jos koulussa on pakko hiihtää kerran vuodessa niin en maksaa 100 e välineistä (jotka pitää uusia joka vuosi kun lapset kasvavat)
Miksi koulussa ei ole laskettelua ?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29557886:
joo, todellakaan kaikki ei halua lasketella, eikä lautailla. itse olen joskus laskenut, mutta enää ei polvi anna myötä
eikä toki kaikki halua hiihtääkkään, mutta koska se kuuluu kouluohjelmaan, niin lopetetaan marina mammat. ja tuolla marinallakin saatte aikaiseksi sitä, että lasi suhtautuu kielteisesti hiihtoon

Yhteistyössä