kuinka moni kestovaippoja lapsillaan käyttävä äiti käyttää myös itsellään menkkojen aikana harsoa, rättiä tai jotain muuta kuin te

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä oli lähinnä kyse siitä, että kuinka moni kestoilijan äiti on ITSE valmis käyttämään märkää rättiä housuissaan menkkojen aikana (kuten tekee päivittäin lapselleen).
Ei mistään kuukupista, tampoonista tai ekoteosta.

Ei se lapsen pyllyä vasten oleva osa oo kestovaipoissa märkä. Olen pahoillani, kun hyvinkiihdytetty raivosi menee hukkaan! :hug: :saint:

Minä käytän lapsillani kestovaippoja, koska jatkuvasta kertakäyttövaippojen käytöstä saavat pahan vaippaihottuman (peppu vesikelloilla ym. kivaa)

Itselläni kestää menkat jopa 7 päivää, mutta mun iho ei kestä niin pitkää kertis siteiden käyttöä, vaan alapäästä lähtee nahkat. Olen huomannut, että halpis sidemerkit (esim. extra) on himpun parempia, kuin esim. allways, joka on tosi muovinen ja hautova.

Kestositeillä mun alapää pysyy kunnossa jopa jälkivuodon ajan (6 viikkoa) vaikken voisi kuvitellakaan noin pitkään kertis siteitä käyttäväni, kun tuo viikkokin on jo tuskaa!! Ja siteen vaihdan joka vessareissulla ja pesen alapään, joten mikään hygienia kysynmys tuo hiertyminen ja hautuminen ei ole.

Meillä ei muuten ole allergiaa tai iho-ongelmia, joten ajattelen, että nuo kertakäyttövaipat ja siteet vain on niin hautovia.

Meidän lapsi käyttää kestovaippoja joissa ei ole edes kuivaliinaa mutta ei valita märkää vaippaa ja vaihtovälit ovatkin kyllä lyhyitä. Harvoin pääsee vaippa litsläts märäksi asti.
Itse käytän niitä muovisia kertsi siteitä...Suunnittelin kyllä ompelevani myös itselleni kesto siteitä, mutta en ole ehtinyt perehtymään niihin tarpeeksi. Kuukuppi ei innosta koska en käytä myöskään tamppooneja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä oli lähinnä kyse siitä, että kuinka moni kestoilijan äiti on ITSE valmis käyttämään märkää rättiä housuissaan menkkojen aikana (kuten tekee päivittäin lapselleen).
Ei mistään kuukupista, tampoonista tai ekoteosta.

Käytän lapsella kestovaippoja, ja itselläni kestositeitä. "Märkää rättiä" en pidä kummallakaan. En ole "viherpiipertäjä". Ennen käytin kertissiteitä, kestoja käyttänyt nyt muutaman kuukauden, enkä vaihtaisi mistään hinnasta takaisin.

Miten voi olla tällanen asenne asiaa kohtaan jota ei ole kokeillut? Meidän vauvan pyllyä ei ole ikinä tarttenut rasvata ku käytetään kestoja, se on aina ihan tosi hyvässä kunnossa. Käytän mahd pitkälle luonnonmateriaaleja ja villakuoria ja kyllä on oikeeti hyvä juttu ja nää ei tunnu ihoa vasten märältä, katsos kun on kuivaliinakankaat.