kuinka moni kestovaippoja lapsillaan käyttävä äiti käyttää myös itsellään menkkojen aikana harsoa, rättiä tai jotain muuta kuin te

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä käytän kuukuppia.
Siteitä kuitenkin kuluu vähemmän kuin lapsella vaippoja ja ne ovat pienempiä, joten eivät ihan ole vertailukelpoista kamaa vaippojen kanssa.

Kuukuppia itse ja lapsella sekä kertakäyttövaippoja että kestoja. Kuukuppi on ihan ehdoton, suosittelen! Jos on kylässä, niin sen voi tyhjentää kotona ennen lähtöä, jotta ei sitten tarvi kylässä miettiä. Itse tyhjennän sen runsaimpana vuotopäivänä 3 kertaa, sen jälkeen vain aamulla ja illalla ja loppupäivinä vain illalla. Ja mulla on runsas vuoto, ja silti nämä tyhjennyskerrat riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja dert:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kuukuppi on kätevä.

Kertokaahan mulle kuukupin käyttäjät missä pesette sen kun joudutte tyhjentämään sen jossain kylässä tai muussa yleiessä paikassa???

Ihan vessan hanan alla. Tähän asti useimmissa kyläpaikoissa on sellainen ollut. Mökillä tai vaelluksella tai ulkomailla alkeellisissa oloissa olen pyyhkäissyt paperilla ja pessyt, kun olen sellaiseen tilanteeseen päässyt.

Mitä te kertiksien käyttäjät teette siteillenne, jos sellainen pitää vaihtaa kylässä?

Kertokaahan mulle kuukupin käyttäjät missä pesette sen kun joudutte tyhjentämään sen jossain kylässä tai muussa yleiessä paikassa???

Hanan alla virutan niinkuin kotonakin, tosinkin olen huolellisempi ettei jää verta käsienpesualtaaseen. Niin ja siis se hanahan sijaitsee vessassa.
HYVIN harvoin tosin tarttee tyhjentää muualla ku kotona koska tyhjennys 12tunnin välein riittää.

Joo mutta kuukuppi EI OLE SAMA asia kuin märät rätit housuissa.
Eli he, jotka käyttävät kuukuppia, ei tarvi vaivautua vastaamaan!!!

Vastaus vain niiltä, jotka käyttävät kestovaippoja ja itsellään rättejä!

MIKSI TÄHÄN EI MUUTEN KUKAAN VIHERPIIPERTÄJÄ KESTOILIJA OLE VASTANNUT, JOKA KÄYTTÄÄ NORMI TERVEYSSITEITÄ MENKKOJEN AIKANA? Taisi mennä aika monella luu kurkkuun

Kuukuppi on kätevä.

Ei sitä koko aikaa tarvitse eestaas veivata, joten on ihan helppo ennakoida sen verran, ettei kuppia tarvitse tyhjentää paikassa, jossa ei ole joka kopissa omaa lavuaaria =)

Kuukuppi on kätevä.

lavuaarissa. useimmssa vessoissa on sellainen. Lisäksi käytän kestosidettä,ja jälkivuodon aikana myös tarvittaessa harsoa. On miellyttävämpi kuin kertakäyttöiset joista saa aina jotain ihottumaa merkistä kuin merkistä. Ja kestoversiot pitää paremmin....

Muokkaaus:eli siis tilanteesta riippuen kumpaa käytän,useimmiten sidettä. ja jälkivuodon aikana tietenkin pelkästään siteitä. Ja lapsi kestoja,kun ei oo vielä keksitty tilannetta jossa kertiksiä tarvittaisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

MIKSI TÄHÄN EI MUUTEN KUKAAN VIHERPIIPERTÄJÄ KESTOILIJA OLE VASTANNUT, JOKA KÄYTTÄÄ NORMI TERVEYSSITEITÄ MENKKOJEN AIKANA? Taisi mennä aika monella luu kurkkuun

Jos siteiden käyttäjiä ei ole? Mulla alkoi menkat 2.5 vuoden tauon jälkeen ja oli pakko laittaa side. Hyi helvetti sentään. Eli kyllä, kestot on odottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Kuukuppi on kätevä.

Ihan vessan hanan alla. Tähän asti useimmissa kyläpaikoissa on sellainen ollut. Mökillä tai vaelluksella tai ulkomailla alkeellisissa oloissa olen pyyhkäissyt paperilla ja pessyt, kun olen sellaiseen tilanteeseen päässyt.

Mitä te kertiksien käyttäjät teette siteillenne, jos sellainen pitää vaihtaa kylässä?

Kertis roskiin ja kesto pakettiin+laukkuun. Ei yhtään vaikeaa.

Siis onko pointti se, että kestot ovat lapselle huono juttu?

Meillä kyllä lapsen iho voi paremmin kun on kestot käytössä. Kertiksistä menee aina näpyille.

Itse käytän kuppia, ja juuh, itsellänikin siteet ovat aina ärsyttäneet ihoa.

Siis mikä sitten on normi terveysside? Mä ainakin vastasin että käytän juurikin noita "rättejä" kuukautisten aikaan ja lapsella kestositeitä. Enkä ikimaailmassa suostuisi enää vaihtamaan kestositeitäni kertakäyttöisiin, kestot kun on ainakin miljoona kertaa mukavammat käyttää kuin kertakäyttöiset. Ja oman kokemukseni kautta uskon että vauvallakin on miljoona kertaa mukavampi olla kestovaipoissa kuin kertiksissä.