Kuinka moni kertistelijä tietää, että on itse ollut kestopeppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Repikää siitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kuulema ensin kulkenut kestoissa, niissä ihanissa H-muovi vaipoissa. Mutta kun kertavaipat tuli kauppoihin alkoi äiti niitä mella käyttämään, hänen sanojensa mukaan ne oli ihanan helpoja kestojen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mulla oli kestot kolmivuotiaaksi ja sen ikäisestä astihan ihminen muistaa jo jotain lapsuudestaan. Ja muistan todellakin sen ikävän kipeän punaisen rakoilla olevan peppuni, jota itkin naama punaisena!! Just nää harsot sen teki, jotka hinkkas takapuolta ja pissat ku tuli, nii heti palo pylly. Ja ne harsot hinkkas sitä kipeää pyllyä entistä enemmän, vaikka kuin koitti äiti pottujauhoja laittaa. Auta armias, että oli kivuliasta! Enkä sellasta räääkkiä halua omalle lapselleni. Kertakäyttösiä käytämme.

Minkäslaisen maailman ajattelit jättää jälkeesi tälle rakkaalle lapsellesi ja hänen lapsilleen? Se ei sitten kiinnosta ollenkaan?
Kannattais ajatella vähän pitemmälle kuin huomiseen ja vaan oma napaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla oli kestot kolmivuotiaaksi ja sen ikäisestä astihan ihminen muistaa jo jotain lapsuudestaan. Ja muistan todellakin sen ikävän kipeän punaisen rakoilla olevan peppuni, jota itkin naama punaisena!! Just nää harsot sen teki, jotka hinkkas takapuolta ja pissat ku tuli, nii heti palo pylly. Ja ne harsot hinkkas sitä kipeää pyllyä entistä enemmän, vaikka kuin koitti äiti pottujauhoja laittaa. Auta armias, että oli kivuliasta! Enkä sellasta räääkkiä halua omalle lapselleni. Kertakäyttösiä käytämme.

Et sitten ole kuullut, että ne materiaalit on kehittyneet valovuosia siitä? Ikinä ei ollut oman lapsen peppu punainen ja kestoiltiin sentään se koko 2 vuotta ihan vastasyntyneestä saakka.

Nykyään on vissiin vähän paremmat pyllyrasvatki.. Ennen käytettiin pottujauhoja. :P Ja on varmasti kehittyny, mutta ei varmasti vedä vertoja kertiksille! :P

Alkuperäinen kirjoittaja Tulevaisuus:

Minkäslaisen maailman ajattelit jättää jälkeesi tälle rakkaalle lapsellesi ja hänen lapsilleen? Se ei sitten kiinnosta ollenkaan?
Kannattais ajatella vähän pitemmälle kuin huomiseen ja vaan oma napaa!

Maailma loppuu kuitenki joskus. Teen erilaisia ekotekoja, vaipoissa menen lapsen parasta ajatellen. Eli lapsen pyllyä ajatellen. Mutta kuin moni teistä käyttää esim. kestoliivinsuojia? Minä ainaki! Kuvitelkaas nyt sitä, ku vaihdetaan niitä suojia vähän väliä ja plää plää plää...

Kyllä voin minäkin sen verran kertiksiä ja kestoja käyttäneenä sanoa että kestot ovat huomattavasti parempia kuin kertikset ja ne kaikki ihanat värit ja kuvat, kannattas seurata aikaansa. Ja kenenkään kertistelijän on ihan turha sanoa vastaan koska minä olen kummatkin kokeillut, oletkos sinä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Et sitten ole kuullut, että ne materiaalit on kehittyneet valovuosia siitä? Ikinä ei ollut oman lapsen peppu punainen ja kestoiltiin sentään se koko 2 vuotta ihan vastasyntyneestä saakka.

Nykyään on vissiin vähän paremmat pyllyrasvatki.. Ennen käytettiin pottujauhoja. :P Ja on varmasti kehittyny, mutta ei varmasti vedä vertoja kertiksille! :P

Jaa, me käytetään edelleen pottujauhoja talkin sijaan mutta halleluujaa kehitykselle, vaipat on ottaneet aika harppauksen eteenpäin 20-30 vuoden aikana =)
Nykyään onkaikkia sellaisia hienouksia kun kuivaliinat, hoitoliinat ja tunnetaan muitakin imumateriaaleja kun harso, esim. bambu ja hamppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kestoilija:
Kyllä voin minäkin sen verran kertiksiä ja kestoja käyttäneenä sanoa että kestot ovat huomattavasti parempia kuin kertikset ja ne kaikki ihanat värit ja kuvat, kannattas seurata aikaansa. Ja kenenkään kertistelijän on ihan turha sanoa vastaan koska minä olen kummatkin kokeillut, oletkos sinä?

OLen, jo 15 vuotta sitten, tarkoitus oli käyttää vain kestoja mutta pojan pepa ei kestänyt. Toisen kanssa en edes harkinnut muita kuin kertiksiä, paitti että kävi vauvasta alkaen sylipottailemassa.

Ah. Olen se parjattu 80-lukulainen äiti, joka käyttää lapsillaan kertiksiä.

Tosin tiedän itsekin painelleeni harsokestoissa. Kertiksiä alkoi pikkuhiljaa olla, mutta olivat sen verran kalliita, että niitä käytettiin tyyliin joskus ja jouluna.

Mä voin ekoilla sen seitsemässä muussa asiassa, mutta kestovaippoihin ei riitä rahkeet. Enkä suostu siitä potemaan huonoa omaatuntoa.

Mut on harsotettu ja omilla lapsillani olen kestoillut, en ympäristösyistä vaan koska vanhin lapsista ei kestä mitään kemikaaleja niin piti hankkia kestot, ja samat meni sitten nuoremmillekin.

Mulla on käytetty alkuun harsoa joka tehty paketiksi semmoisen muovin avulla. Aika vähän aikaa kuitenkin niin ja sitten äiti siirtynyt niihin perusvaippoihin... jotka nekin siis laitettu sen muovin kanssa. Muistan ne muovit, koska sain ne nukkeleikkeihini myöhemmin. :)

Niin ja olen vm. 79.

Mä olen syntynt 80-luvun alkupuolella, mies 70-luvulla.

Mies on ollut kestoissa, mä molemmissa.

Ja meidän lapsilla käytetään kertakäyttöisiä vaippoja.
Enkä minäkään suostu siitä huonoa omatuntoa potemaan.
Teen kyllä muita asioita ympäristön hyväksi, mutta kertiksistä en luovu.