Kuinka moni käyttää kannettavaa tietokonetta pöytäkoneena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin meillä juuri on! Onhan tämä pienempi ja nätimpi ku semmone iso rohjo mötikkä. Ja paikkaa voi vaihtaa. Toinen tykkää olla keittiössä, toinen olkkarissa. Jaa, vaan ei me taideta sitä akkua kyllä pois ottaa. Mutta piuha on seinässä.

Mikä sen "pöytäkoneen" vaihtoehto sitten on? Sänkykone, lattiakone, kattokone?

Ei ole muuta konetta kuin kannettava, mutta en ota siitä kyllä akkuja irti. Seinässä on koko ajan virtapiuhalla.

Sehän akkua kuluttaa jos piha on aina seinässä ja akkupaikalla, siksi kuulemma suositeltavaa että jos et paljon liikuta konetta paikasta a,b tai c niin akku irti.
Tietokoneen käyttöikä kasvaa ja jos tarvii joskus akkua (menee sähköt tms) niin akun kunto on parempi kuin hyvä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ayttaa-kannettavaa-tietokonetta-poytakoneena/

Eli alkuperäinen ei kysynyt kuka on läppärillä, kuka normaalilla isolla pöytäkoneella VAIN

JOS SINULLA ON KANNETTAVA TIETOKONE:

a) pidätkö sitä akulla niin kauan kuin kestää, ja siirrät sitten laturiin lataamaan. eli mahdollisimman vähän johdossa kiinni.

b) pidätkö akkua kiinni ja johtoa seinässä

c) vain tätä minkä ap oli kuullut ja hämmästeli: OLETKO OTTANUT TÄYDEN AKUN TALTEEN, POIS KONEESTA JA PIDÄT KONETTA VAIN JOHDOSSA ILMAN AKKUA, JOLLA PIDENNÄT TIETOKONEEN JA AKUN KÄYTTÖIKÄÄ

Jos nyt uudestaan :)

Meillä on läppäri, joka myös piuhan päässä seinässä, mutta on tosin sitten vielä kaks pöytäkonettakin käytössä. Ei pöytäkoneetkaan rumia ole, kun on litteät näytöt. Tykätään isoista näytöistä. Lapsilla pöytäkone toimii peleissä paremmin kun läppäri.

[QUOTE="vieras";22656866]minä myös :wave: myyjä neuvoi[/QUOTE]

kohta c eli akku täynnä hyllyssä ja kone kiinni piuhassa ilman akkua (näin mielestäni vastasin jo alkuperäiseenkin kysymykseen ;) )

Mulla on kotona ollessa kannettavassa kiinni erillinen näyttö, näppis ja hiiri. Parempi ja isompi näyttö, ergonimisempi työasento, kun on oikea hiiri ja näppis. Tosin käytän kannettavaa myös paljon muualla kuin kotona. Tällöin kannettavan pienuudesta ja keveydestä on suurta hyötyä. Toimii siis molempina. Lisäksi miehellä on oma pöytäkone, minulla työläppäri (joka harvemmin on kotona mukana, ainoastaan ennen/jälkeen työreisssun) ja miehellä kaksi työläppäriä. Puhelintakin tulee käytettyä surffaukseen kotona ja liikkeellä, kummankin.

Ai niin. Pleikassahan taitaa olla myös netti, ainakin yle areena. Tätäkin tulee käytettyä. Joskus olen myös laittanut kannettavan töllöön kiinni, jolloin voi sohvalta katsoa sarjoja koneelta tai netistä.

Sitten on vielä minun vanha läppäri (varakone), jota mies käyttää mm. auton kanssa. Siis päivittelee jotain autotietokonetta.

Eiköhän näillä pärjää. Tosin meinasin hankkia N8, kun nykyinen kännykkä on huono surffaukseen.

Yhteistyössä