Kuinka moni meikkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi

Vieras
Siis kuinka moni meistä tavallisista äideistä käyttää jotain pohjustusainetta ja meikin kiinnitysainetta? :O

Minä rasvaan ihon, päälle meikkivoide ja joskus siihen puuteria..

Käytättekö vielä kaikenmaailman tekoripsiä ja kulmakarvageeliä? Mä en oo koskaan kokeillut

vauvan tulon jälkeen vähentyny meikkaus hieman, en ennenkään päivittäin ole meikannu (luonnonkaunis :D ) ja vähän käytänki meikkiä, hieman meikkivoidetta silmänalusille, aurinkopuuteria, kulmakynää, harvoin ees ripsaria:)

no perusarkena meikkaan just meikkivoiteen ja puuterin,ripsivärin, kulmakynää kulmiin ja huulikiilto.
mut sitten jos on jotain "meininkiä", niin sitte laitellaan kulmakarvoihin geelit ja luomiväriä ja muuta ihan taivaan turhaa härpäkettä :D

mä laitan joka päivä:
kasvovesi
kasvoöljy + silmänymp voide
meikkivoide
irtopuuteri
luomiväri
kajal
ripsari
aurinkopuuteri
huulikiilto

ja siis näin joka ikinen päivä miinus sunnuntait jos ollaan vaan kotona vällyissä..

Perusmeikki töihin: puuteri, peitepuikko silmänalusiin, aurinkopuuteri, kulmakynä, ripsari, huulikiilto. Joskus meikkivoide, kun iho on huonommassa kunnossa.

Bilemeikki on edellinen + nestemäiset kajalit, kajal-kynä, luomivärit (n. 3 eri sävyä), poskipuna. Joskus huultenrajaus ja huulipuna.

Pohjustuksena mulla on esim. luomilla ihan se meikkivoide ja puuteri. Tekoripsiä ajattelin kokeilla joskus baariin. Kulmakarvageeliä en ole kokeillut, kulmakynällä tai kulmavärillä+siveltimellä oon pärjänny ihan hyvin tähän asti, ja tarvittaessa ripauksella lakkaa.

Arkena, olen siis hoitovapaalla, laitan kulmiin väriä ja voidemaista poskipunaa. Ripsissä on kestoväri. Puuteria tai meikkivoiteita en käytä varsinkaan näin kuumalla ilmalla kun tulee heti sellainen olo että iho hikoilee ja tulee näppylöitä.

Kyllä mä käytän välillä arkenakin pohjustusvoidetta ja kiinnityssuihketta. Pohjustusvoidetta käytän silloin kun tiedän että meen vaikka kylään illalla tms. Ja sitä kiinnityssuihketta mitä käytän, voi lisätä vielä päivän mittaan niin se piristää kivasti.
Perusmeikkiin aamulla menee viitisen minuuttia :)

Mutta siis harva käyttää näitä pohjustusmeikkejä? Tai meiknkiinnitys-suihketta?

Mä en oo tota aurinkopuuteria koskaan käyttänyt.. Miten sitä käytetään? ja kannattaako se sävy valita miten?
Poskipuna minulla hieman oranssinen/ruskea niin sitä olen tosi vähän laittanut otsalle ja muualle kasvoihin, poskiin eniten tietenkin. Antanut sekin hyvin "päivettyneisyyttä"

Mä nyt en ihan joka päivä meikkaa, mutta jos meikkaan niin joo, laitan meikkivoiteen, puuterin, silmämeikin pohjustusvoiteen (ei takuulla levähdä, pysyy silmät hyvänä koko päivän), luomivärit, rajauksen, ripsivärin, kulmiin väriä... Ööm.. Joo, siinä ne oli. Huulipunaa tai kiiltoa en ole oikein voinut käyttää sen jälkeen kun kuulin jostain mitä huulet symboloivat :D

Mä meikkaan lähes päivittäin, meikkivoide, red neutralizer, puuteri, kulmakynä, ripsari. Toisinaan arkenakin laitan luomivärin ja/tai rajaukset silmiin. Huulikiiltoa sipasen kun mennään ihmisten ilmoille. Nyt on helteillä ollut ihan nassu luonnontilassa kun ei olla pienen vauvan kanssa päästy uloskaan ja kotonakin hiki valuu. Vaikka kävisin vaan ruokakaupassa niin laitan meikkiä. Aikaa menee n. 5-10min. Tulee itelle mukava olo, kun muuten on olkapäät puklussa kotona :D

Harvemmin jaksan meikata, kun töissäkään siitä ei ole mitään hyötyä. Laitan rasvaa ja laitan tukkani.

Kesäsin vaan lumenen sävyttävää ihonsävyn heleyttäjää, lumenen kulmakarvavahaa, ripsiväriä ja huulikiiltoa.

Talvella sitten taas meikkivoidetta, puuteria, luomivärejä, kulmakynää ja huulipunia sekä poskipunaa.

Pesen kasvot aamuin/illoin garnierin kuorivalla geelillä. ja käytän essexin hydrogeeliä rasvana kasvoilla.

Nyt kesällä ei ole tullut pahemmin pohjusteltua, menee enemmän ripsiväri-poskipuna-linjalla.
Mut muuten kyllä tulee laitettua lähes joka päivä edes jollain tavalla itteä ton peilin edessä.

Yhteistyössä