Meikkaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meikkipelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meikkipelle

Vieras
Kyselisinkin neuvoa viisaammilta meikkaajilta, miten saada "virheetön" meikki.
Minulla on melkolailla punoittava iho, poskissa varsinkin näkyy verisuonia ja punoitan herkästi.
Käytän meikkivoidetta ja tavallista kevyttä puuteria. Silti ihoni epätasaisuus paistaa meikin läpi. Jotain peitevoidetta kokeillut myös käyttää ohuelti, mutta ei, punoitus loistaa läpi.
Millaisilla tuotteilla te oikein saatte aikaan sen tasaisen ihon värin ja siistin meikin josta punoitukset ja verisuonet yms ihon pienet virheet ei niin läpi näy?

Hanki tarpeeksi OHUT meikkivoide. Ohuet, nestemäiset meikkivoidet soveltuu hyvin kerrostamiseen, eli voit laittaa useampia kerroksia päällekkäin ilman meikin muuttumista pakkeliksi. Näin pystyy hyvin myös säätelemään peiton määrää ihoalueittain, eli punoittaville alueille enemmän kerroksia.

Itse suosittelen Make Up For Everin HD-meikkivoidetta, mitä useat huippumeikkaajat ja julkkiksetkin suosii. On tosi hienojakoinen ja ohut, ei tee pakkelia vaikka laittaisi kuinka paljon. Maksaa paljon (Suomessa 58€) mutta on riittoisaa ja todellakin hintansa arvoista.

Useampia kerroksia? Okei, mä oon siis ihan pihalla näköjään meikkaamisen saloista :D

Kyllä kyllä. Itse levitän meikkivoiteen aina sormin. Eli ensin laitan kauttaaltaan kasvoille meikkivoiteen, annan hetken "kuivua" ja levitän poskiin ja leukaan toisen kerroksen (siellä on peitettävää). Sitten taas "kuivumaan" ja tarvittaessa vielä yksi. Salaisuus on siinä, että VÄHÄN kerralla ja tarpeeksi ohutta tuotetta. Ns. normaalipaksuisella meikkivoiteella lopputulos olisi armoton pakkeli..

Itselläni käytössä Joe Blascon neutralisoija ja Lancomen Teint Idole Ultra meikkivoide. Yhteensä nuo maksavat noin 90 euroa, mutta itselläni kestää tuo Blasco päivittäisessä käytössä vajaa 2 vuotta ja meikkivoide puolisen vuotta :) Noissa Blascon tuotteissa on 60% pigmenttiä, toimii!

Itsellä myös punoittava iho, ostin vasta Lorealin CC-voidetta, semmoinen uutuus. Siitä on olemassa kaksi vaihtoehtoa, tavallinen ja punoittavalle iholle. Ostin tuon punoittavalla iholle-vaihtoehdon ja itse tykkään siitä, on ohutta ja peittää hyvin, siinä on vihreää pigmenttiä joka peittää punaisuutta.

Yhteistyössä