Kuinka moni jää vuosilomalle ennen äitiysloman alkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Päätin pitää kaikki vuosilomat tässä vaiheessa pois, siis ennen äippälomaa. Kun työnantaja siihen suostui. Ja tarkoitus olla kotona mahdollisimman pitkään tämän vauvan kanssa.
Oisko tässä asiassa kannattanut tehdä toisin? Mitä haittaa/ hyötyä on? En tiedä kaikkia asian puolia.

Pidin kesäloman ennen mammalomaa, jälkeenpäin ajatellen senhän olisi voinut pitää mammaloman/hoitovapaan päätteeksi, niin sais kivasti rahaa ennen työhön paluuta.

mä pidän vasta äitiysloman päätteeksi ni saa olla pitempään kotona.. onneksi en pitänytkään aijemmin ku aika usein eri vaivojen takia riippuen työstä jäädään saikulle ennen äitiyslomaa. Siinä tapauksessa jos olet vaivainen ja oikiasti sairasloman tarpeessa, vuosiloma tavallaan menee hukkaan.

Mä pidin talviloman ennen äippälomaa, tosin en samaan yhteyteen vaan aiemmin ihan normaalisti talvella... Ensi kesän kesäloman ajattelin pitää vasta äippäloman jälkeen, kuten myös talviloman eli yht. 5vkoa ja kolme päivää :)

Mulla alkoi äitiysloma siis ennen kesälomakautta, jolloin saan säästövapaisiin ne. Luulen että jos lomakaudella olisi vielä ollut töitä, olisi lomat ollut pakko pitää pois alta ensin..

Mä näen asian niin, että olisit ehkä hyötynyt enemmän kun olisit jättänyt lomat äitiysloman jälkeen pidettäväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Mä pidin talviloman ennen äippälomaa, tosin en samaan yhteyteen vaan aiemmin ihan normaalisti talvella... Ensi kesän kesäloman ajattelin pitää vasta äippäloman jälkeen, kuten myös talviloman eli yht. 5vkoa ja kolme päivää :)

Mulla alkoi äitiysloma siis ennen kesälomakautta, jolloin saan säästövapaisiin ne. Luulen että jos lomakaudella olisi vielä ollut töitä, olisi lomat ollut pakko pitää pois alta ensin..

Mä näen asian niin, että olisit ehkä hyötynyt enemmän kun olisit jättänyt lomat äitiysloman jälkeen pidettäväksi?

Onko muuta hyötyä, kuin rahallinen hyöty? Voihan sitä kotiin jäädä muutenkin äitiysloman jälkeen...

Jos tulee töihin vanhempainvapaan jälkeen, niin ne kaikki viikot ja päivät on kultaakin kalliimpia mitkä saa lapsen kanssa vielä viettää. Ä-loma ja vanhempainvapaa on kovin lyhyt pienen lapsen kannalta. Mutta jos jää kotiin, niin mä en keksi muuta kuin raha-kysymyksen.

Yhteistyössä