Kuinka moni hyväksyy miehelleen naiskavereita?

• Viestiketjun aloittaja Tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
hyväksyisin mutta hällä ei ole. se ainoa naispuolinen ystävä jonka kanssa piti yhteyttä ja tapaili oli tabu kysellä.en tiedä miksi. mulla ei ainakaan saa olla miespuolisia ystäviä,kaverit joita en juuri näe hyväksyy pitkin hampain. on liian mustasukkainen vaikkei mitään pettämisiä ole ollut vaan entisiä huonoja kokemuksia joista minä saan sit kärsiä
Mulla oli ainakin suurin piirtein kaikki mun miespuoliset kaverit kasassa jo paljon ennen kuin tapasin miehen, joten ei olisi varmaan tullut suhdetta alunperinkään, jos mies ei olisi heitä hyväksynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedonhaluinen:
Varmasti kaikki,tai lähes kaikki haukkuvat miestään joskus.Minulta ei mene ainakaan mene läpi,jos joku väittää,ETTEI KOSKAAN hauku miestään.Eihän sais,ja vähentänyt olenkin,mutta ei minusta ne naiskaverit silti sais niin kovia pultteja ottaa,jos erehdyksessä haukun miestäni.Ja hehän ovat kavereita,eihän mies heidän kanssa käyttäydy samoin kuin seurustelukumppaninsa kanssa.Tai ei ainakaan pitäisi käyttäytyä!
No en mä ainakaan hauku!

Ihan tosi, jos mua joku miehessä ärsyttää, mä puhun siitä sen kanssa, enkä ala haukkumaan miestä muille ihmisille :eek:
Musta on todella törkeetä haukkua kumppaniaan selän takana. Oli se kuulija sit kuka tahansa.
Peesi tälle, se asettaa sekä kumppanin että sen kuulijan kiusalliseen asemaan. Epäreilua molempia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei kai aikuinen ihminen tarvitse toisen hyväksyntää ystävyyssuhteilleen? Jos joku äijä sanoisi minulle, että "hyväksyn ystävyytesi XXXXX:n (mies) kanssa", niin se äijä saisi kenkää. Ei minun, eikä miehen tartte kysellä lupia!
peesi tähän!

Boogy
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei kai aikuinen ihminen tarvitse toisen hyväksyntää ystävyyssuhteilleen? Jos joku äijä sanoisi minulle, että "hyväksyn ystävyytesi XXXXX:n (mies) kanssa", niin se äijä saisi kenkää. Ei minun, eikä miehen tartte kysellä lupia!
peesi tähän!
peesaan myös...

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
hyväksyisin mutta hällä ei ole. se ainoa naispuolinen ystävä jonka kanssa piti yhteyttä ja tapaili oli tabu kysellä.en tiedä miksi. mulla ei ainakaan saa olla miespuolisia ystäviä,kaverit joita en juuri näe hyväksyy pitkin hampain. on liian mustasukkainen vaikkei mitään pettämisiä ole ollut vaan entisiä huonoja kokemuksia joista minä saan sit kärsiä
Mulla oli ainakin suurin piirtein kaikki mun miespuoliset kaverit kasassa jo paljon ennen kuin tapasin miehen, joten ei olisi varmaan tullut suhdetta alunperinkään, jos mies ei olisi heitä hyväksynyt...
no mulla ei kovin montaa ollut. ei oikeastaan muita kuin sukulaisia ja muutama joita en siis nähny/näe kuin kerran parissa vuodessa. tiedän että on liian mustasukkainen mut sen eteen tehdään töitä.mulla ei oo tapana ollut heti luovuttaa kun ei kukaan ole täydellinen

Riippuu siitä mistä roikkuu..

Jos miehellä olisi ollut naispuolisia ystäviä ennenkuin me aloimme seurustelemaan, niin luonnollisesti nämä ystävät tulevat myös kuulumaan tulevaisuuteenkin.
Miehelläni ei kuitenkaan ollut naispuolisia ystäviä, joten jos niitä nyt rupeaisi ilmestymään, alkaisivat myös hälytyskellot soida ja saattaisin asian nostaa esille.
Mieheni ei kuitenkaan pyöri missään sellaisessa paikassa, missä naisiin olisi helppo tutustua.

Itselläni oli ennen meidän suhdetta enemmän mies-, kuin naispuolisia ystäviä.
Nykyään harva miespuolinen viitsii pitää yhteyttä, sillä he ovat kyllä aistineet sen, ettei mieheni kavereistani pidä.

???
Joopa joo... tässä kun ei tarkemmin ystäviä määritellä niin lähes kaikki ovat sitä mieltä että ilman muuta hyväksyvät. En todellakaan usko tähän tai sitten vastaajien miehillä ei ole naispuolisia ystäviä. Kuvittele tilanne jossa miehesi viettää iltaa naispuolisen ystävän kanssa, ei ehkä tule yöksi kotiin on vaan ystävänsä kanssa. Ystävä on ehkä vielä ex tyttöystävä. Ja te olette sitä mieltä että se on ihan hyväksyttävää... haistakaa nyt jo pitkä..

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Joopa joo... tässä kun ei tarkemmin ystäviä määritellä niin lähes kaikki ovat sitä mieltä että ilman muuta hyväksyvät. En todellakaan usko tähän tai sitten vastaajien miehillä ei ole naispuolisia ystäviä. Kuvittele tilanne jossa miehesi viettää iltaa naispuolisen ystävän kanssa, ei ehkä tule yöksi kotiin on vaan ystävänsä kanssa. Ystävä on ehkä vielä ex tyttöystävä. Ja te olette sitä mieltä että se on ihan hyväksyttävää... haistakaa nyt jo pitkä..
Exänsä kanssa ei onnistus. Mies saa vapaasti olla naiskaveriensa kanssa viihteellä, mutta kyllä hän kotiin tulee yöksi. Ei suinkaan heille yöksi ole menossa ellei toisin sovita.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Hyväksyn. On mullakin miespuolisia kavereita.

Siitä en ehkä tykkäisi, että mies alkaisi kulkemaan kapakoissa uutta naispuolista bestistä etsien, vrt. yksi palstalla pyörinyt ketju...:D
Joo, en mäkään ymmärtäis jos mies tuosta vaan tutustuis johonkin irmeliin ja alkas sen kanssa pyöriä jne. Ja ei tuo minunkaan mies sellaisesta tykkäis. Vanhat kaverit on asia erikseen. Ja työkaverit!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedonhaluinen:
Varmasti kaikki,tai lähes kaikki haukkuvat miestään joskus.Minulta ei mene ainakaan mene läpi,jos joku väittää,ETTEI KOSKAAN hauku miestään.Eihän sais,ja vähentänyt olenkin,mutta ei minusta ne naiskaverit silti sais niin kovia pultteja ottaa,jos erehdyksessä haukun miestäni.Ja hehän ovat kavereita,eihän mies heidän kanssa käyttäydy samoin kuin seurustelukumppaninsa kanssa.Tai ei ainakaan pitäisi käyttäytyä!
Ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa haukkumaan miestäni hänen kavereidensa kuullen, tai nolaamaan häntä omien ystävieni edessä.
Ja sama toimii toisinkin päin: mies ei tee sellaista mulle.

Jos joku mättää, niin tottakai me sanotaan asiasta toisillemme ihan ääneen. Silleen nätisti, ei "sä et koskaan/aina sä oot tommonen/v*ttu sä oot tyhmä "- tyyliin.

No mun mies on ollut naispuolisen ystävänsä kanssa iltaa istumassa ja myös yötä hänen luonaan ihan useamman kerran meidän yhdessäolon aikana, tää ystävä kun ei asu samassa kaupungissa kuin me. Samoin mä olen ollut oman miespuolisen ystäväni kanssa kahdestaan baari-iltaa viettämässä. Kummassakaan ei ole mitään ongelmaa. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että kaikkien ihmisten välillä vaan ei kerta kaikkiaan ole seksuaalista jännitettä.

Eipä se mullakaan ole hyväksymisestä kiinni. Isännällä on oma harkintakyky, ja luotan, että hän osaa tehdä itsensä ja perheen kannalta hyviä ratkaisuja kaikilla elämänalueilla. Enkä minäkään hauku häntä kenellekään, vaan annan palautteen suoraan hänelle itselleen, jos siihen ilmenee tarvetta.

j
Minä jo aikaisemmin vastasin, että hyväksyn. Minulla on itsellänikin yksi todella läheinen miespuolinen ystävä jonka kanssa kyllä, usko tai älä, istumme iltaa, käymme leffassa jne ja hän on jopa yöpynyt kotonamme sohvalla. Hän on naimisissa ja niin minäkin.

Mieheni harrastaa ja ohjaa kamppailulajia jossa väitämättä on tiiviissäkin kontaktissa myös naisten kanssa. Yhden kanssa hän on ystävystynyt erityisen hyvin ja nyttemmin myös minä olen saanut tästä naisesta läheisen kaverin. Myöskin he ovat viettäneet iltaa yhdessä ja tulleet meille sitten nukkumaan, koska nainen on toispaikkakuntalainen ja täälläpäin kulkee huonosti busseja.

Exiin emme kumpikaan pidä yhteyttä.

Öh, ei se oo kiinni mun hyväksymisestä, en mä mieheni kavereita/ystäviä valitse.

Eli joo, en pistä pahakseni kun hänellä on naispuolisia ystäviä.

Itseasiassa kun mä olin aikoinani Saksassa pari kk niin mies vietti suurimman osan vapaa ajastaan erään naispuolisen ystävänsä kanssa, tämän puoliso oli työkeikalla kauempana ja olivat kumpikin reissu leskiä samaan aikaan.

Vastaavasti mies ei napise jos mä vietän aikaani miespuolisten kavereiden/ystävieni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Hyväksyn. On mullakin miespuolisia kavereita.

Siitä en ehkä tykkäisi, että mies alkaisi kulkemaan kapakoissa uutta naispuolista bestistä etsien, vrt. yksi palstalla pyörinyt ketju...:D
Noin juuri. :D Mielestäni ei aikuinen ihminen tarvi edes toisen hyväksyntää kavereilleen. On sitten ihmisestä itsestään kiinni ymmärtää mitä nämä kaveruussuhteet pitävät sisällään ja mitä eivät. Jos sitä ei tajua niin varmasti mentäisiin rajan yli salli se puoliso sitten nuo kaverit tai ei.

Mitä noihin muihin kysymyksiin tulee... Kyllä, tapaan joitain miehen kavereita useinkin ja osasta on tullut myös minulle läheisiä. Tuosta miehen haukkumisesta, se kyllä kuulostaa vähän nuijalle mutta siis jos kokisin tarvetta purkautua jostain miehen tekemästä typeryydestä niin varmaan tekisin sen jollekin omalle luotettavalle kaverilleni joka ymmärtää asian merkityksen, ei niin että rupeaisin sättimään miestä ja tekemisiään jollekin hänen kaverilleen. oli se sitten kumpaa sukupuolta hyvänsä.

ei outo nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No mun mies on ollut naispuolisen ystävänsä kanssa iltaa istumassa ja myös yötä hänen luonaan ihan useamman kerran meidän yhdessäolon aikana, tää ystävä kun ei asu samassa kaupungissa kuin me. Samoin mä olen ollut oman miespuolisen ystäväni kanssa kahdestaan baari-iltaa viettämässä. Kummassakaan ei ole mitään ongelmaa. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että kaikkien ihmisten välillä vaan ei kerta kaikkiaan ole seksuaalista jännitettä.

Ei minulle ole mitään vaikeaa käsittää... lähes 50 vuoden elämänkokemuksella voin sanoa että miehen ja naisen välillä on lähes aina seksuaalista jännitettä. Varsinkin ystävien. Puhun kokemuksesta.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja ei outo nainen:

Ei minulle ole mitään vaikeaa käsittää... lähes 50 vuoden elämänkokemuksella voin sanoa että miehen ja naisen välillä on lähes aina seksuaalista jännitettä. Varsinkin ystävien. Puhun kokemuksesta.
Mikähän minussa sitten on vialla, kun ainakin noin 90% miehistä on sellaisia, joita kohtaan en tunne minkäänlaista vetoa? (Ja niidenkin kanssa, joita kohtaan tunnen, olen pärjännyt tahdonvoimalla.)

Kun mietin omia miespuolisia ystäviäni, niin joidenkin kanssa on ehkä joskus vuosien varrella ollut aistittavissa jotain pikku jännitteitä. Mutta mitään ei ole koskaan tapahtunut, eikä tule tapahtumaan. Ajatus siitä, että sotkisi ystävyyteen seksiä, on kerrassaan naurettava. Yhden kanssa joskus (sinkkuaikoina) kerran spekuloitiin sillä että entä jos...sitten räjähdettiin nauruun ja todettiin että ei hitossa.

Suurimman osan kanssa ei todellakaan ole mitään seksuaalisia jännitteitä :D

Rukoilijasirkka
Meillä on lähes yhteiset ystävät. Miehellä on naispuolisia tuttuja, mutta ei semmosia läheisiä ystäviä, paitsi niitä, jotka on myös mun ystäviä.

En ymmärrä, että miksi pitää puolisoa haukkua ystäville. On hirveen vaivaannuttavaa kuunnella sitä, kun joku valittaa puolisostaan. Semmoset asiat kuuluu sanoa puolisolle itselleen, eikä ne kuulu muille.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:

Mikähän minussa sitten on vialla, kun ainakin noin 90% miehistä on sellaisia, joita kohtaan en tunne minkäänlaista vetoa? (Ja niidenkin kanssa, joita kohtaan tunnen, olen pärjännyt tahdonvoimalla.)

Tätä minäkin ihmtettelen.

Yhteistyössä