kuinka moni ei osaa englantia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääntäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä meilläpäin on aika tavallista, että jos lapsi valitsee koulussa A1-kieleksi jonkun muun kuin englannin, myöhemmin A2- tai B1-kieliä valitessa ei synny riittävän suurta ryhmää englanninopiskelijoille. Koska suurin osa ottaa englannin A1-kielenä. Opettajatkin siitä varoittelivat ja sanoivat, että huonoimmassa tapauksessa koko enkun saa vasta lukiossa.

tarkoitin vaan sitä, että kun englantia kuule joka puolella, esim. laulujen sanoissa ja telkkarista, jossa on vielä tekstit suomeksi alla, niin eikö siitä tartu mitään sanoja edes mieleen? mutta ihmiset on tietysti niin erilaisia. mun jakeluun ei taas mene mitkään matemaattiset asiat, jotka jonkun muun mielestä on ihan helppoa kauraa.

täällä yksi en pärjää mitenkään englannilla....tätini mies haki kerran minua tanssimaan yksissä juhlissa ja kysyi puhunko englantia on taskalainen vastasin nou...siinä mun keskustelut....
nyt telkkarista on tarttunut yksi sana päähän sun tarkoittaa poikaa mutta en tiedä miten kirjoitetaan...siis en oikeasti osaa yhtään *nolo* mutta kuinka mielelläni haluisin oppia...mutta ei enää riitä kärsivällisyys siihen :(

Yhteistyössä