Kuinka moni ei muista huomenna anoppiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki

Vieras
Mies saa muistaa äitiään ihan keskenään tai olla muistamatta kokonaan. Viime vuonna vielä jaksoin kortin tehdä ja hommata kukan, nyt en enää viitsi. Eihän se mun äitini ole...
Lapseni mummo, mutta ei soittele, ei käy ja jos me käydään niin vaan arvostelee mua tai muita miniöitään.

Öööö? siis huomenna on äitienpäivä. Itseäni tämä koskee oman äitini ja poikani kautta. En ole ajatellut laajentaa äitikäsitettä esim lähettämällä kukkatervehdyksen "maanäidille" Tarja Haloselle, mieheni äidille anopille, mieheni entiselle vaimolle (heidän yhteisen lapsen äiti) tms

me käytiin aina yhdessä anoppilassa,lapset teki kortit,vietiin jotain kivaa ja mies vei äitilleen valkovuokkoja.anoppi muisti aina minuakin äitienpäivänä jollain kivalla lahjalla koska olen hänen lastenlastensa äiti.
nyt on ikävä kyllä anoppi haudassa,ikävä on vieläkin.appiukko otti rasittavan heitukan, ei enää huvita kyläileen mennä,oli päivä mikä tahtoo.

Jos anoppini huomenna viettäisi äitienpäivää, tottakai häntä muistaisin toivottamalla hyvää äitenpäivää, onhan hän lapsieni isoäiti. Asuu vaan eri maassa, voisin vain toivoa, että lapset oppisivat hänet jonakin päivänä tuntemaan muutenkin kuin puhelimen välityksellä, on upea ihminen!

Mä muistan omaa äitiäni ja mummoani, mies omaa äitiään ja mummoaan. Anoppi ei ole mun äitini, joten vaikka hän läheinen ja rakas mulle onkin, niin en häntä mitenkään muista.

Kuinka tämän nyt sitten tulkitsee.
Tänä vuonna äitienpäivälahjaksi tehtiin mun äitille, anopille sekä isomummalle ja -isomummolle lasten kädenjälket kauppakassiin ja lähetettiin yksi jokaiselle.

Sama idea on hyvä jokaiselle on se sitten mun näkökannasta äiti tai anoppi. Niin ja kyllä mun nimi tulee myös anopin korttiin, vaikkei mun äiti olekkaan.
Seurustelun alkuvuosina mies muisti "yksin" äitiään ja minä "yksin" omiani (eli siis äiti ja mun mumma ja mummo)

Mulla ihan ok anoppi. Ei kovin rakas, mutta ei mikään ikäväkään ihminen. Ollaan menossa perheen kesken syömään ja otetaan anoppi mukaan. Tarjotaan hänelle ruuat, enempää ei muisteta. Ainut mikä harmittaa oli hänen reaktionsa kun kuuli mihin ollaan menossa. On kuulemma paskaa ruokaa. Ja hän on siis kerran käynyt kyseisessä paikassa. Me taas ollaan miehen kanssa käyty useasti, eikä ruuassa ole koskaan ollut mitään vikaa. Ja minun mielestä ei tarvitse valíttaa, kun ei kerran maksakkaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Mä muistan omaa äitiäni ja mummoani, mies omaa äitiään ja mummoaan. Anoppi ei ole mun äitini, joten vaikka hän läheinen ja rakas mulle onkin, niin en häntä mitenkään muista.

Kyllä meillä käy miniätkin ja vävyt. Yhdessä ovat äideille lahjat ostaneet ja yhdessä molempia muistavat.

Onhan se anoppi mun lasten isoäiti, joten kyllä me lasten kans muistetaan häntäkin.. tai no lapsiltahan kortti ja lahja on, mut minun avustuksella hankittu :) Kyllähän sitä äitienpäivänä omaa mummoakin muistetaan vaik ei se oma äiti olekkaan..

outoa, mie kyllä ajattelin muistaa sekä ex anoppiani (lapseni mummoa) kuin omaa äitiäni, ja kyllä siskollenikin hyvät äitienpäivät toivotan..
ja kuvittelisin näiden henkilöiden myös toimivan samoin... äitejä kun ollaan...

Ootte kyl aika kylmiä ihmisiä :( Itse tein kortit omalle äidilleni ja mummilleni sekä anopille ja mieheni kahdelle mummille. Kaikkihan ne on äitejä, vaikka yksi vain minun :) On ihanaa askarrella ja ilahduttaa näin muita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Mies saa muistaa äitiään ihan keskenään tai olla muistamatta kokonaan. Viime vuonna vielä jaksoin kortin tehdä ja hommata kukan, nyt en enää viitsi. Eihän se mun äitini ole...
Lapseni mummo, mutta ei soittele, ei käy ja jos me käydään niin vaan arvostelee mua tai muita miniöitään.
Aika lailla sama tilanne, ei soita koskaan kuin joskus pojalleen. lapsista ei ole kiinnostunut. joten saa mies soittaa äidilleentavalliseen tapaan. lapset eivät tee kortteja mummolle joka ei ole heistä kiinnostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ootte kyl aika kylmiä ihmisiä :( Itse tein kortit omalle äidilleni ja mummilleni sekä anopille ja mieheni kahdelle mummille. Kaikkihan ne on äitejä, vaikka yksi vain minun :) On ihanaa askarrella ja ilahduttaa näin muita ihmisiä.

Mä en jaksa esittää että mua kiinnostaa anoppini ilahtuminen, kun sen päätehtävä tuntuu olevan pahansuopuus ja arvostelu muita kohtaan.
Ei se edes pidä mitään yhteyttä poikaansa tai lapsenlapseensa. Musta olis tekopyhää alkaa kiittelemään äitiä ja mummoa näin äitienpäivänä, kun se ei ole tehnyt just muuta kuin aiheuttanut pahaa mieltä mulle ja omalle pojalleen.

Yhteistyössä