Huomenna on aika äitiyspolille ja pelottaa niin kovasti, että tässä ei käykään hyvin.

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Vaikka kai näillä viikoilla jo vauvalla on hyvät mahdollisuudet, mutta.. Kohdunkaula on kokonaan hävinnyt, kohdunsuu pehmeä (vielä kiinni!) ja pää on tosi alhaalla + kiinnittynyt, supistuksia tulee jos 2min seisoo tai jonkin aikaa istuu, makoileminen auttaa. Viikkoja on nyt 31+2. Vielä joulukuun alun tarkastuksessa, joka on siis edellinen kerta kun kohdunsuuta katsottiin, kohdunkaulaa oli 3cm, kiinteä ja kiinni.

Huomenna menen äitiyspolille ja jotenkin sydäntä kylmää ettei pikkuinen vielä ois tuloillaan. SANOKAA että tämä on varsin yleistä ja että saan varmaan odottaa rv 42 asti ;) Äitini on synnyttänyt 35, 38, 32 ja 16.. Itse olen saanut muutamia viikkoja etuajassa kaikki lapseni, viime vuonna tuli useampi keskenmeno ennen tätä raskautta ja tuli sellainen olo että jotain on vialla.

En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Ennen rv 34 syntyneet lähetetään yliopistolliseen sairaalaan jonne matkaa on n. 400-500km ja nyt kun olen yksin lasten kanssa, tuntuu mahdottomalta ajatukselta "joutua" sinne. Tuleepa vuodatus.. Kun vaan joku sanois ettei se nyt vielä synny ja että kaikki voi päättyä hyvin :)

[QUOTE="Elli";25473392]Onko isommilla lapsilla hoitopaikkaa? Mä voisin lähteä sairaalaan makoilemaan pariksi viikoksi tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Sepä se, kun ei oikein ole. Mummolaan ei voi mennä ja tällä paikkakunnalla kaikki "tukihenkilöt" ovat erilaisissa vuorotöissä.

Asioilla on tapana kyllä selviintyä, turha panikoida etukäteen.
Miksi mummola ei ole mahdollinen?

Varmaan ne siellä äitipolilla osaa myös neuvoa oikeaan paikkaan, tai neuvola.
Niin onko se sun mies vaan nyt työmatkalla? Kyllähän se lasten isä on sitten se taho mikä kans on tuossa tilanteessa valjastettava lasten hoitajaksi. Jos joudut siis sairaalaan.
Niin ja onhan sulla jo hyvin viikkoja, jos nyt syntyisi..

Ettekö löydä jotain parempaa ketjua jonne mennä päätä aukomaan ja vinoilemaan? Toisella huoli vauvasta ja te tuutte tänne vaan aukoo päätä, taitaa olla henkinen ikä joku 8 wee?

Toivotaan aloittaja että pysyisi vielä muutaman viikon, paljon lepoa ja kuulemma vedenjuonti auttaa myös, itsellä ollut ennenaikaisia supistuksia jo viikolta 26 (neljäs tulossa myös täällä) ja lepokäsky, nyt viikkoja 38 ja edelleen on pysynyt sisällä.
Sitä kun ei kukaan voi tietää että milloinka ne pienet päättää syntyä mutta paljon tsemppiä teille!

Hei, jos yhtään nyt osaisin tsempata niin olen huomannut, että on tosi isoja eroja noissa tuloksissa, mitä eri koittajat saa noista kohdunkauloista ja avautumisista.. Paras heitto oli kun neuvolassa katsoivat ja oli kanavaa enää 1cm ja kohdunsuu auki 3cm (ennakoivia suppareita pirusti) Menin äitiyspolille sitten ultraan ja näytille, lääkäri sai tulokseksi että kohdunsuu kiinni, ehkä hätinä sormen päälle auki ja kanavaa 3cm jäljellä, ei mitään hätää ja kotiin vaan!

Tsemppiä!

Yhteistyössä