Kuinka monet ja millaiset käsineet teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanskoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanskoi

Vieras
Onko teillä itsellänne käsineitä "kuin sukkia" vaiko vain muutamat? Minkälaisia käytätte mieluiten?

Mun lemppari on vaaleat vuorettomat villalapaset, sellaset kunnolliset hyvin istuvat, eikä mitkään markettitumput... Sitten löytyy muutamat eriväriset neulesormikkaat. Kylmemmälle paksummat lapaset ja sitten tosi kylmälle nahkakintaat.

On ollut useampia, mutta hukkailen niitä alvariinsa. :kieh:
Nahkahanskoja tykkään käyttää autoillessa.

Villalapasia lähinnä. Kaksinkertaisella langalla kudottuna ja kahdet päällekkäin. Ne on lämpöset. Pyöräillessä pitää olla kintas lapasen päällä. Pitää tuulta hyvin. Paukkupakkasille mulla on sellaset kunnon karvakintaat.

Jotain ohuempia hanskoja/lapasia on myös.

Mietittekö yhtään, että sointuuko käsineet muiden vaatteiden väriin...? Siis että valkkaatteko muiden vaatteiden perusteella vai pelkästään lämpötilan perusteella?

On niitä kaapissa iso läjä, mutta käytän vaan muutamaa paria...
Tähän aikaan vuodesta on yleensä käytössä sellaset mustat sormettomat tumput, onko lie nekin kynsikkäät sit :whistle:
Pakkasella on kirkkaanpunaset pingviini-fleecetumput.
Syksyllä ja keväällä on ohuempia kynsikkäitä pari erilaista paria :)

Alkuperäinen kirjoittaja hanskoi:
Mietittekö yhtään, että sointuuko käsineet muiden vaatteiden väriin...? Siis että valkkaatteko muiden vaatteiden perusteella vai pelkästään lämpötilan perusteella?

Kudon/ostan käsineitä, jotka passaa vaatteiden väreihin. Lapsille myös... Kun teen lapselle pipon, kudon siihen sopivat lapaset.

Mulla on ruskeata sormikkaat juoksulenkillä. Juuri sain valmiiksi musta palmikkolapaset, jotka sopii muihin asusteiisiin eli mustaa kaulahuiviin ja baskeriin. Joskus "hienoissa" tilaisuuksissa käytän mustia nahkahanskoja. Sit on hiihtohanskat.

Nyt käytössä sormikkaat. Väritykseltään harmaat... yllätys yllätys :D ... ja niissä kuviointia. Oiskohan susi, koira, laama vai mikä elukka? Pakkasilla sitten lapaset...väri on varmaan tosi vaikea arvata... joissa vuori....mikä hitsi se materiaali on... ei fleece...???

Alkuperäinen kirjoittaja hanskoi:
En mieti. Harmaa on aina sopinut harmaan kanssa.

2 nahkaiset sormikkaat, kevyemmät ja lämpimämmät, lämpimämmät näin talvisin kovassa käytössä, mustat
2 nahkakinttaat, toiset vanhemmat ja kylmemmät ja kuluneemmat, toiset aivan uudet, mustat
1 paksut villa/fleece sormikkaat, punaiset
2 vähän resut talvihanskat, sormikasmallit, molemmat työhanskoina, mustat
1 toppakinttaat, vähän liika pienet, mustat

Useampi pari niitä ohuita kangassormikkaita, jotka sopii vaikka lisälämmikkeeksi

Ei siis yksiäkään perinteisiä lapasia! :o Munhan pitää rueta kutomaan semmoset...

Mä olen siirtynyt nahkahanskoihin, koska mun pitkät sormet kuluttaa neulehanskat alle aikayksikön. Nahkahanskoja tehdään sentään eri koossa. Ohuita ja karvavuorisia nahkahanskoja löytyy . Fleesehanskat, gore-tex-lasketteluhanskat. Yhdet ihan (itse) kudotut tumput, parit neulehanskat.

Uusin ostos on hanskojen päälle laitettavat puolihanskat. Nää on sellaiset huovutetut ja niihin saattoi valita uniikin korun kanssa. Tekisi mieleni kokeilla huovuttaa toisenväriset kopiot niihin.

Lisäksi puutarhaan on vino pino puutarhahanskoja, joita heitetään roskiin vähän väliä...

Yhteistyössä