Kuinka monessa vauvaperheessä tuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
Mä kävin tänään tuossa lähikaupassa pyöräillen ja kun tulin takaisin niin oli mies vauvan kanssa ovella vastassa:tää kitisee ja ojentamassa minulle.
mä siihen,että vai nii...hoida sitä.kävelin ohitse laittamaan ostokset yms. paikoilleen mut mua välillä tympii ku heti ollaan ojentamassa jos vauva napisee...

Meillä vähän samanlaista. Varsinkin kun lapsi oli pienempi niin joka kerta kun vähänkin kitisi, toi ja sanoi "se haluaa tissiä". Ärsyttävää! Nyt "joutuu" jo olemaan kitisevän lapsen kanssa kun syö muutakin...

Alkuperäinen kirjoittaja hi:
tuttua on. Ja vaikka mies ei edes vihjaisi, et hän tekee nyt minulle suuuuren palveluksen, kun hoitaa vauvaa, niin itselle tulee usein jotenkin huono omatunto, kun delegoi.

Kuulostaa tutulle. Ja sitten vielä sanotaan, että "mä jo 2 tuntia katsoin muksua, että nyt ois sun vuoro".. (vaikka olisinkin ollut esim. isomman lapsen kanssa tekemässä läksyjä tms.) Ihan ku oisin ollu viettämässä omaa aikaa.. Prkl! Ja sitten tuo vielä haluisi lisää lapsia..Eipä taida onnata tuolla asenteella :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oikeen kosketa toi kun sitä miestä ei ollu vastuuta ottamassa ollenkaan. Sanoi kun kuuli raskaudesta et ei ol valmis isäks ja toivoo että kukaan ei tul taputtaa olalle ja sanoon häntä isäks!

Meillä on ylpeä isyydestään ja hoitaa kyllä kunnialla isompien lasten hammaspesun yms. Mutta kun esikoista odotin, oli erittäin peloissaan. Ensimmäisen paskavaipan vaihtoi kun esikoinen oli yli vuoden vanha.

niin toi isä on jo 35 vuotias ja silloin ku raskaus tuli ni oli 33 v ja sanoi et ei oo valmis isäks ja toivoo et kukaan ei tul hänelle sanoo et on isä. tässä viel mietin et teenkö selvityksen siitä huolimatta. Lapsi täyttää siis ensi vuoden alkupuoliskolla 3v.

:o No kai tuossa ajassa ois jo tottunu isyyteen? Mun mies 24v ja 4 lasta 3,5 vuodessa, joten sinänsä ymmärränkin, mutta mitä isommaksi on muksut tullu, sitä paremmin niiden kanssa menee. Isompien kanssa siis "uskaltaa" mennä ulos jne., mutta vauvojen kanssa ei. Joskus jäänyt kyllä ns. helpomman vauvan kanssa kotiin, mutta harvinaista sekin. Ja jos haluan kaupassa käydä, pienien ostosten kanssa SAAN jättää kummatkin vauvat kotiin kunhan ne on vasta syötetty jne. Isoille pitää ottaa ainakin toinen mukaan.

Mutta juu, mies tulee koneelle, mie meen kattomaan Ben Stillerin leffaa Night at the Museum.

Kiitos teille vastanneille. =) :flower:

meillä mies hoitaa ihan pyytämättä... ja kun imetykset on loppuneet niin öisin ukko on hoitanu pullosta syötöt... totesi mulle jo ajat sitten että samanlainen "työpäivä" se mullakin on ku hällä vaikka kotona oonkin... tuskin meillä olis näin monta lasta jos ei mies osallistuis omasta aloitteestaan lasten hoitoon =)

heh.. joo tuttua se on täälläkin... tuli just mieleen et kun mies tulee töistä tai ollut esim taloa remppaamassa kokopäivän, eikä oo edes nähny meitä, ja tyttö itkee jotain tai suuttuu jostain, niin mies sanoo et älä nyt kokoajan kiukyttele, eihän tästä tuu mitään! "KOKOAJAN"? justhan mies vasta tuli kotiin, niin eihän likka oo voinu kokoajan kiukutella.. ja just noi puuro vellihommat, et voisiksä antaa tytöl puuron, mun pitäis viikata nää pyykit... en mää viitti ku ei se syö mun kans, ja vaan pelleilee ja sylkee puuroa... aijaa, ihanko totta, luuleksä ettei se mun kans sitä tee.. viikkaa sää pyykit, ja muut.. hoh hoh lista vaan jatkuis, mut en jaksa jatkaa....

No jo on teilläkin "miehet" ja lapsille "isät" ??!! :o :( :(

Ei todellakaan ole meillä tommosta, mies on hoitanut valittamatta alusta asti ja hoitaa edelleen, onhan ne hänenKIN lapsiaan !

Minkä ikäisiä te olette, minkä ikäisiä miehenne?

Miksi ihmeessä olette tommosten "miesten" kanssa, jotka eivät osaa, kykene, halua ottaa vastuuta yhteisestä lapsestanne? Ei tommoset miehet elämänkumppania tai vaimoa halua, he tarvitsee äidin.

Ettekö huomanneet mitään merkkejä tulevasta ja vastuuttomuudesta tai kyvyttömyydestä odotusaikana, seurusteluaikana??

Muistelen exääni, jonka kanssa sain kaksi lasta. Erottiin, kun väsyin olemaan äiti hänellekin. Jälkeenpäin kyllä kaikki merkit oli ilmassa jo seurusteluaikana, en vaan tajunnut niitä. Niiden tajuaminen vaatii että alkaa ihan oikeasti miettimään asioita, eikä selittele tai puolustele eikä alistu tilanteeseen.
Se, että vaan jättää lapsen tommoselle äijälle on lähes lapsen heitteillejättöä-

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
meillä mies hoitaa ihan pyytämättä... ja kun imetykset on loppuneet niin öisin ukko on hoitanu pullosta syötöt... totesi mulle jo ajat sitten että samanlainen "työpäivä" se mullakin on ku hällä vaikka kotona oonkin... tuskin meillä olis näin monta lasta jos ei mies osallistuis omasta aloitteestaan lasten hoitoon =)

ihanaa, näin on meilläkin =)

Ja aamuisin ukko antaa mun nukkua puol ysiin, koska lähtee itte töihin kymmeneneen. Vauvalla on aina aamulla ekana kakka housussa, jonka siivoo, antaa sit pojalle puuron ja sitten ne tulee naama pestynä äitin herättää...

Tosin joinain aamuina herään laittaa koululaisille aamupalaa jo seittemältä.

nojoo, joskus kyllä mies tuhahtaa, että "mitäs sä sitten teet?" kun pyydän esim. vaipan vaihtamaan. mutta ei kyllä usein. =) onneksi! ja silloinkin kun murahdan takaisin, että pitääkö nyt välttämättä mun tehdä jotain, enkö sais vaan istua, niin mies kyllä tajuaa. tottakai myös äidillä on oikeus joskus vaan istua, kun mies tekee hommia.

hyvä mies kyllä on silti, hoitaa lapsia ja kotia ihan yhtä paljon (siis sillon kun ei ole töissä). :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja JESTAS:
No jo on teilläkin "miehet" ja lapsille "isät" ??!! :o :( :(

Ei todellakaan ole meillä tommosta, mies on hoitanut valittamatta alusta asti ja hoitaa edelleen, onhan ne hänenKIN lapsiaan !

Minkä ikäisiä te olette, minkä ikäisiä miehenne?

Miksi ihmeessä olette tommosten "miesten" kanssa, jotka eivät osaa, kykene, halua ottaa vastuuta yhteisestä lapsestanne? Ei tommoset miehet elämänkumppania tai vaimoa halua, he tarvitsee äidin.

Ettekö huomanneet mitään merkkejä tulevasta ja vastuuttomuudesta tai kyvyttömyydestä odotusaikana, seurusteluaikana??

Muistelen exääni, jonka kanssa sain kaksi lasta. Erottiin, kun väsyin olemaan äiti hänellekin. Jälkeenpäin kyllä kaikki merkit oli ilmassa jo seurusteluaikana, en vaan tajunnut niitä. Niiden tajuaminen vaatii että alkaa ihan oikeasti miettimään asioita, eikä selittele tai puolustele eikä alistu tilanteeseen.
Se, että vaan jättää lapsen tommoselle äijälle on lähes lapsen heitteillejättöä-

Siis mun mies hoitaa kyllä isompia mielellään. Mutta vauvojen kanssa onneton paska. Hirveän riita tuli kun vaadin vaihtaan pojan vaipan. |O :headwall:

Mä taas en voi vedota näin raskaana ollessani mihinkään asiaan...koska vain mä olen tahtonut sen vauvan joka yllättäen sitten ilmottikin tulostaan...
Eli vähän kaikkeen on vastaus että "iteppähän halusit". Se voi sitte ärsyttää ku ei voi ees puolustautuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mä taas en voi vedota näin raskaana ollessani mihinkään asiaan...koska vain mä olen tahtonut sen vauvan joka yllättäen sitten ilmottikin tulostaan...
Eli vähän kaikkeen on vastaus että "iteppähän halusit". Se voi sitte ärsyttää ku ei voi ees puolustautuu...

sano takasin, että iteppä tahdoit kikkeliäs kastaa, aikuinen mies kyllä tajuaa seuraukset! |O jotenkin lapsellisen kuuloista, ihan niinkun yksin oisit siitä lapsesta vastuussa...

Meillä ei ole kyllä tuttua tuollainen, ihan molemmat noita lapsia hoidetaan. KUn mä olen päivät lasten kans kotona niin illalla mies on aktiivisempi lasten kanssa, ihan omasta halustaan siis. Huomaa, että on ikävöinyt poikia päivän aikana ja pyhittä vapaa-ajat heidän kanssa olemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:

sano takasin, että iteppä tahdoit kikkeliäs kastaa, aikuinen mies kyllä tajuaa seuraukset! |O jotenkin lapsellisen kuuloista, ihan niinkun yksin oisit siitä lapsesta vastuussa...

Kaikista neljästä melkeen joo =)
Jokaseen asiaan on melkeen tekosyy,että iteppä oot lapsia halunnu... Ei hän oo siis halunnu, tehny vaan niinku minä käsken, minkä se hänestä tekee??? Tossukan? :D :D Arvatkaa suutahtaako se ku mä sanon sille noin :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:

Kaikista neljästä melkeen joo =)
Jokaseen asiaan on melkeen tekosyy,että iteppä oot lapsia halunnu... Ei hän oo siis halunnu, tehny vaan niinku minä käsken, minkä se hänestä tekee??? Tossukan? :D :D Arvatkaa suutahtaako se ku mä sanon sille noin :D :D :D

hoitaako sitten muuten lapsia, vai kieltäytyykö vaan sillon kun pyydät? jos muuten hoitaa, niin toi voi olla jotain todistelua ittelleen, ettei oo tossukka.
=)

Uusimmat

Yhteistyössä