Kuinka monessa vauvaperheessä tuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Minä kun sanon miehelle että "anna sinä vauvalle velliä", niin hymähtää/tuhahtaa/puuskahtaa ja sitten toteaa ehkä vielä jotain tyyliin "no annatko sä mulle muita vaihtoehtoja?!" Ja missään nimessä et saa vain ns. lorvia jos mies ruokkii tai muuten hoitaa vauvaa. Sun pitää siivota/tiskata/pyykätä tai sulla pitää muuten vaan olla joku hemmetin pätevä syy antaa vauvanhoito vauvan omalle isälle hetkeksi. |O

tuttua on. Ja vaikka mies ei edes vihjaisi, et hän tekee nyt minulle suuuuren palveluksen, kun hoitaa vauvaa, niin itselle tulee usein jotenkin huono omatunto, kun delegoi.

Ihan tuttua on.. nyt toi mies on yllättänyt, kun hän otti lasten nukuttamisen vastuulleen viikko sitten kun kuopus sai uuden sängyn.. mä olen vieläkin ihan äimistynyt.. :o mutta hyvä vaan.. toivottavasti tapa jatkuu.. :saint:

Kyllä mies vauvaa hoitaa ts pitää sylissään kun on hymyileväinen ja nauravainen, mutta jos itkettää tai edes hieman "kitisee" niin äiti hoitaa...ja ne syöntihommat ym on äitin hommia, yöheräämisistä nyt en viitsi edes puhua.. ;o(...ja sitten mies valittaa väsymystä kun unen läpi on kuullut ääniä meidän yötouhuilusta...

no ei ole tuttua :o mun mies joka ei ole siis lasten isä hoitaa ihan oma-aloitteisesti poikia:syöttää,laittaa nukkumaan,vaihtaa vaipat jne.

niin ja ex myös hoiti ihan vastasyntyneestä asti ihan samallatavalla kuin minäkin

Mä kävin tänään tuossa lähikaupassa pyöräillen ja kun tulin takaisin niin oli mies vauvan kanssa ovella vastassa:tää kitisee ja ojentamassa minulle.
mä siihen,että vai nii...hoida sitä.kävelin ohitse laittamaan ostokset yms. paikoilleen mut mua välillä tympii ku heti ollaan ojentamassa jos vauva napisee...

Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
ei meillä.mies hoitaa tosi mielellään vauvaa ja vaihtaa kakkavaipan siinä kuin hoitaa yösyöttöjäkin=)

Näin myös :wave:

Eikä tulis kyllä mieleenkään kolmatta lasta alkaa yrittämään, jos mies ei hoitoon osallistuis yhtään. Ihan samanarvoisia ollaan vanhempina.

Näinhän se usein menee...
Mutta ainaki minä otan syyn niskoilleni. Mä oon vähä niin ku ominu lasten jutut ittelleni. En silleen, että oisin parempi, mutta taidan olla aika päällepäsmäri kuites.

Ja silti mua välillä kiukuttaa, että mä oon se "vastaava", vaikka ihan oikeesti oon ihan itte järjestänyt asiat näin.... :)

Juu normaalia meidän perheessä. Pitää anomalla anoa,että mies kävisi peppu pesulla vauvan kanssa ja silloinkin se on todella vaikeata...Syöttäminen ei onnistu, nukuttaminenkin on todella vaikeaa... Alkaa ihan suututtaa kun miettii... PRKL!

ei oikeen kosketa toi kun sitä miestä ei ollu vastuuta ottamassa ollenkaan. Sanoi kun kuuli raskaudesta et ei ol valmis isäks ja toivoo että kukaan ei tul taputtaa olalle ja sanoon häntä isäks!

Alkuperäinen kirjoittaja hi:
tuttua on. Ja vaikka mies ei edes vihjaisi, et hän tekee nyt minulle suuuuren palveluksen, kun hoitaa vauvaa, niin itselle tulee usein jotenkin huono omatunto, kun delegoi.

Näinpä. Tänään lykkäsin toisen vauvoista miehelle (toinen nukkui) ja sain edes jotain tehtyä täällä. Eli kasattua kamppeita keskimmäiseen makkariin pois olkkarista, eteisestä yms. Kohta 4 viikko muutosta ja voin vain ihmetellä ja kadehtia niitä, joiden miehet hoitavat vauvoja "tuosta vain". Kyllä minunki mies yrittää ja välillä saakin kärttyisen vauvan hyvälle tuulelle jne., mutta voisko mulla olla silloin mitään ns. vapaa-aikaa?! Ei tietenkään. Jos olen vauvatta, mun pitää tehdä jotain hyödyllistä. Miksi miehelle on sallittua se, että saa vain loikoilla sohvalla tai olla tietokoneelle tekemättä mitään? Mulla 99% ajasta on vauva sylissä tai sitterissä keikuteltavana. Niitä kun on nuo kaksi. Olisi kiva jos mies EI kysyisi että mitä aion tehdä. Ja jos olen jouten, tulee huono omatunto. Mitä vittua?!

Olisi kiva päästä edes kauppaan ilman mitään hirveää sählinkiä ja hoputtamista. Edelleen nuo syövät lähinnä rintaa, mutta nykyään kumpikin huolivat myös korvikkeita ja soseita.

Nyt hain keskimmäisestä huoneesta vauvakeinun, en löytänyt pehmustetta, mutta sai viltit yms. kelvata. Poika on siinä ja pitkän imetyksen ja vellityksen jälkeen ehkä nukahtaa siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oikeen kosketa toi kun sitä miestä ei ollu vastuuta ottamassa ollenkaan. Sanoi kun kuuli raskaudesta et ei ol valmis isäks ja toivoo että kukaan ei tul taputtaa olalle ja sanoon häntä isäks!

Meillä on ylpeä isyydestään ja hoitaa kyllä kunnialla isompien lasten hammaspesun yms. Mutta kun esikoista odotin, oli erittäin peloissaan. Ensimmäisen paskavaipan vaihtoi kun esikoinen oli yli vuoden vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja balou:
Meillä myös mies hoitaa vauvaa, mutta jos yöllä pitää herätä niin minä se olen - ja ihan luonnollistahan se on, kun mies käy töissä ja minä lorvin vauvan kanssa kotona ;)

Mä taas en lorvi, vaan nukun muutenkin huonosti raskaana eikä musta olis mihinkään ellei mies olis yösyötöissä apuna.Töissä käy hänkin, mut hyvin jaksaa=) Itse on alunperinkin tätä järjestelyä ehdottanut ja meille se sopii.

Todellakin tuttua. Mua on ehkä elämässäni eniten v*tuttanut tossa muutama kk sitten kun pikkumies oli n.1kk vanha ja heräili 1,5h välein syömään. Yks yö olinkin typerys mennyt sitten ihan vessaan ja sillä aikaa poika heräsi. No, itsekkäästi ajattelin että kusenpa kuitenkin loppuun, onhan sillä isäkin (siis ei neliraajahalvaantunut) joka osaa tutin suuhun työntää. Emämunaus. Yhtäkkiä vessan oveen potkastiin ja Mr Shit-for-Brains huutaa että "Ootsä saatana kuuro, poika huutaa!"
WTF??? No, sori kun ei ole kestokatetria.

Meillä myös mies hoitaa vauvaa, mutta jos yöllä pitää herätä niin minä se olen - ja ihan luonnollistahan se on, kun mies käy töissä ja minä lorvin vauvan kanssa kotona ;)

Mä taas en lorvi, vaan nukun muutenkin huonosti raskaana eikä musta olis mihinkään ellei mies olis yösyötöissä apuna.Töissä käy hänkin, mut hyvin jaksaa=) Itse on alunperinkin tätä järjestelyä ehdottanut ja meille se sopii.

Tuo "lorviminen" oli vähän niinkuin vitsi.. ei kukaan vauvaa kotona hoitava äiti voi lorvia, ellei kotona ole kodinhoitaja joka kokkaa, tiskaa, pyykkää jne.. rankempaa on kotona olla kun töissä (siis fyysisesti). Mutta ihana juttu että miehesi herää öisin vauvaa hoitamaan! Joskus viikonloppuisin mieheni antaa minun nukkua ja nousee ylös poikaa hoitamaan. Se on luksusta se =)

ei ole tuttua täällä..

meillä taitaa toi isä hoitaa lapsukaisen aina silloin, kun se kitisee tai itkee :D

äitikin pysyy sillä tavalla paljon ilosempana, kun ei jatkuvasti tarvitse huutavaa lasta hoitaa :)

Tuo "lorviminen" oli vähän niinkuin vitsi.. ei kukaan vauvaa kotona hoitava äiti voi lorvia, ellei kotona ole kodinhoitaja joka kokkaa, tiskaa, pyykkää jne.. rankempaa on kotona olla kun töissä (siis fyysisesti). Mutta ihana juttu että miehesi herää öisin vauvaa hoitamaan! Joskus viikonloppuisin mieheni antaa minun nukkua ja nousee ylös poikaa hoitamaan. Se on luksusta se =)

Kyllä mä kuulemma ainakin lepäilen vaan himassa ja kasvatan persettä. No, sanoin kyllä miehelle että jos perseeni koko sua vielä askarruttaa niin mietippä sitä vaikka peilin edessä ja ihmettele samalla että mihin ne kaikki hiukset hävis.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on ylpeä isyydestään ja hoitaa kyllä kunnialla isompien lasten hammaspesun yms. Mutta kun esikoista odotin, oli erittäin peloissaan. Ensimmäisen paskavaipan vaihtoi kun esikoinen oli yli vuoden vanha.

niin toi isä on jo 35 vuotias ja silloin ku raskaus tuli ni oli 33 v ja sanoi et ei oo valmis isäks ja toivoo et kukaan ei tul hänelle sanoo et on isä. tässä viel mietin et teenkö selvityksen siitä huolimatta. Lapsi täyttää siis ensi vuoden alkupuoliskolla 3v.

Yhteistyössä