Kuinka monen vauva syntynyt vkoilla 37-38!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Ovatko olleet minkäpainoisia? Itsellä edellinen käynnistettiin rvk38+3 vähäisen lapsiveden takia, ja vauva oli tosi pieni vain 4450g, 44cm :( Harmittaa kun piti käynnistää, kun kätilön mukaan lopuksi lapsivettä olikin ollut ihan tarpeeksi. Tuntui niin "epäluonnolliselta" käynnistetty synnytys kun vauva ei millään laskeutunut ja tipassa olin monta tuntia. Lopulta kalvojen puhkaisun jälkeen syntyi nopeasti. Nyt on ilmeisesti taas sama juttu edessä, eli käynnistys eri syyn takia tosin rvk38+1 ja pelottaa onko vauva taas niin pieni :( Painoarvio oli vkolla 32 1780...

Ovatko olleet minkäpainoisia? Itsellä edellinen käynnistettiin rvk38+3 vähäisen lapsiveden takia, ja vauva oli tosi pieni vain 4450g, 44cm :( Harmittaa kun piti käynnistää, kun kätilön mukaan lopuksi lapsivettä olikin ollut ihan tarpeeksi. Tuntui niin "epäluonnolliselta" käynnistetty synnytys kun vauva ei millään laskeutunut ja tipassa olin monta tuntia. Lopulta kalvojen puhkaisun jälkeen syntyi nopeasti. Nyt on ilmeisesti taas sama juttu edessä, eli käynnistys eri syyn takia tosin rvk38+1 ja pelottaa onko vauva taas niin pieni :( Painoarvio oli vkolla 32 1780...

SIIS 2440g!!

Kannattaa antaa käynnistää, kyllä niillä on kokemusta millon kannattaa! Jos oot liian laiha tai sulla esim ei istukka tai napanuora ole parasta mahdollista laatua, niin lapsi pääsee paremmin kasvamaan kohdun ulkopuolella. On tuossa iässä jo muuten "valmis".

Mun molemmat syntyneet noilla viikoilla. Toinen 38+6 ja toinen 38+0 ja ihan itsestään. Painot olivat 3300g ja 2800g. Eli pieni oli tuo viikolla 38 syntynyt,mutta ilmeisersti valmis jo maailmaan kun päätti silloin syntyä :)

[QUOTE="...";23914309]Mun molemmat syntyneet noilla viikoilla. Toinen 38+6 ja toinen 38+0 ja ihan itsestään. Painot olivat 3300g ja 2800g. Eli pieni oli tuo viikolla 38 syntynyt,mutta ilmeisersti valmis jo maailmaan kun päätti silloin syntyä :)[/QUOTE]

Mutta siis näin pieni oli ja siksikin harmittaa kun ei saanut vielää masussa kasvaa :´(

Käynnistettynä 38+4

Painoa 2595g ja pituutta 45 cm. Ja kyllä se vauva oli kuin nukke!!! Niin pieni ja hento aikaisempiin lapsiini verrattuna.
Ekan kuukauden aikaan paino nousikin sitten melkein kaksi kiloa ja pituuttakin tuli samalla roimasti.

Meillä tyttö syntyi 38+3, painoa oli 2735g, pituutta 48 cm. Kovakourainen sisätutkimus tehtiin siinä toivossa, että käynnistyisi, kun oli raskausmyrkytys.

Esikoinen syntyi rv 37+0 ja oli 2655g ja 47cm. Ei päättänyt itse syntyä vaan otettiin pihalle kiireellisellä sektiolla, oli istukan toiminnassa vikaa.

Seuraavat lapset ovatkin syntyneet rv39+ ja ovat olleet isokokoisia (4430g ja 3980g)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23914413:
Käynnistettynä 38+4

Painoa 2595g ja pituutta 45 cm. Ja kyllä se vauva oli kuin nukke!!! Niin pieni ja hento aikaisempiin lapsiini verrattuna.
Ekan kuukauden aikaan paino nousikin sitten melkein kaksi kiloa ja pituuttakin tuli samalla roimasti.

Meillä taas 38+6 ja 3720g ja 50cm, mutta ei nostanut painoa ollenkaan tuohon tahtiin. Ekaan kiloon meni melkein kolme kuukautta.
Syntymäpainon saavuttamiseenkin 1,5kk.

Nyt on 2v7kk ja 11,5kg/85cm. Oli vissiin äiti ruokkinut kohtuun hyvin, mut sit kun piti ite alkaa syömään, niin ei tahti ollutkaan sama.

Viimeksi muokattu:
Meillä taas 38+6 ja 3720g ja 50cm, mutta ei nostanut painoa ollenkaan tuohon tahtiin. Ekaan kiloon meni melkein kolme kuukautta.
Syntymäpainon saavuttamiseenkin 1,5kk.

Nyt on 2v7kk ja 11,5kg/85cm. Oli vissiin äiti ruokkinut kohtuun hyvin, mut sit kun piti ite alkaa syömään, niin ei tahti ollutkaan sama.

Ne on ne lapset erilaisia. :) Mä olen sanonut, että meidän poju tilasi kohdussa ollessaan ruokavarastoja minulle (30kg) ;) Ja kaveri sitten megasyömärinä hoiti homman. 1kk iässä syntymäpainoon nähden 1.7kg ja keveimpään painoonsa nähden +2,1kg :D
Nyt on keskikäyrällä painon suhteen kulkeva aktiivinen taapero.

Yhteistyössä