Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä en tunne ketään ihmistä, joka ajattelisi noin.
Ja mä väitän, etten mä tule koskaan ajattelemaan, että "mä olen jo tarpeeksi hyvä ihminen". Mä en ensinnäkään ole sellainen ihminen, joka olisi luonteeltaan mitenkään erityisen ihana ihminen ja toisekseen...vaikka koen kyllä, että tarvetta kehittymiselle on ja tulee olemaan jatkossakin, ei tarkoitukseni todellakaan ole asettaa rimaa niin korkealle, että lopulta voisin sanoa olevani "jo tarpeeksi hyvä ihminen".
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28784095:Ei ole, en oikein osaa edes jaotella ihmisiä henkisesti huonoihin ja henkisesti hyviin. Joten en osaa ajatella myöskään kehittymistä henkisesti paremmaksi ihmiseksi. Sen sijaan haluan lisätä omaa henkistä hyvinvointiani ja tehdä omasta elämästäni itselleni parempaa ja mieluisampaa. Eli siinä mielessä tavoittelen kyllä henkistä kasvua, mutta ei se minusta parempaa ihmisenä tee.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28784095:Ei ole, en oikein osaa edes jaotella ihmisiä henkisesti huonoihin ja henkisesti hyviin. Joten en osaa ajatella myöskään kehittymistä henkisesti paremmaksi ihmiseksi. Sen sijaan haluan lisätä omaa henkistä hyvinvointiani ja tehdä omasta elämästäni itselleni parempaa ja mieluisampaa. Eli siinä mielessä tavoittelen kyllä henkistä kasvua, mutta ei se minusta parempaa ihmisenä tee.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28784110:Mä luulen, että sä tarkoitat tuolla henkisellä paremmuudella aika samaa kuin minä henkisen hyvinvointini lisäämisellä. Koska henkinen hyvinvointihan ei voi lisääntyä, jos jatkuvasti toimii omia arvojaan ja ihanteitaan vastaan. Itse vaan vähän kartan tuota paremmaksi -sanaa, koska siitä poikii helposti ajatus "paremmaksi kuin joku toinen" vaikkei tarkoitus olekaan verrata itseään muihin.
No mun kohdallani juurikin suhteessa itseensä. Itse pyrin ihan jokaisessa hetkessä elämään omien arvojeni, ihanteideni ja elämänkatsomukseni mukaisesti. Toki olen vain ihminen ja aina se ei onnistu, mutta koska nuo em asiat ohjaavat elämääni, niin niihin yritän pyrkiä. Suurimmaksi osaksi onnistunkin ja harvoin tulee teen tilannetta, jonka jälkeen omatunto soimaisi tai en pystyisi asiaa jotenkin korjaamaan. Mun henkinen kasvuni on pyrkimystä tasapainoiseen ja onnellisen elämään, jossa sisäinen mielenrauha on mahdollisimman pysyvä olotila.En ajattele olevani jo tarpeeksi hyvä ihminen. Mutta ajattelen kyllä silti
olevani riittävän "hyvä" ihminen ja sillä en suinkaan tarkoita sitä, ettenkö pyrkisi joissain asioissa kehittymään ja muuttamaan itseäni. Olen kaukana täydellisestä ja jopa siitä erittäin hyvästä. ( erittäin hyvä, ellei täydellinen )
Sillä riittävän hyvällä tarkoitan pikemminkin sitä, että vuosien mittaan olen oppinut itse itselleni armollisemmaksi. Olen oppinut ( joskin siinäkin toki oppi jatkuu ) hyväksymään itseäni enenmmän sellaisena kuin olen. Hyväksynyt sen epätäydellisyyteni ja lakannut ajattelemasta, että minun täytyisi olla jotenkin spesiaali. Toki olen ainutlaatuinen, mutta minulla on lupa olla tavallinen.
Ehkä tällä halu tulla hyväksi ihmiseksi ajatuksella tarkoitettiin jotain muuta. Millä se hyvä ihminen sitten määritelläänkään. Mitataanko sitä suhteessa toisiin ihmisiin, suhteessa itseensä. Ajatukset, sanat ja teotko sen määrittävät?
Ja onko sellainen hyvyyteen pyrkiminen pyytetöntä, vai onko siinä taustalla kuitenkin tarve kiilottaa omaa sädekehäänsä?
Miten kasvetaan paremmaksi ihmiseksi? Onko joku henkisesti parempi kuin toinen? Itse käsittäisin tän ennemminkin niin, että varmaan kaikki haluavat hyvää oloa ja onnellisuutta, ja sitä kohti elämässä pyritään omilla valinnoilla ja teoilla. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28784156:No mun kohdallani juurikin suhteessa itseensä. Itse pyrin ihan jokaisessa hetkessä elämään omien arvojeni, ihanteideni ja elämänkatsomukseni mukaisesti. Toki olen vain ihminen ja aina se ei onnistu, mutta koska nuo em asiat ohjaavat elämääni, niin niihin yritän pyrkiä. Suurimmaksi osaksi onnistunkin ja harvoin tulee teen tilannetta, jonka jälkeen omatunto soimaisi tai en pystyisi asiaa jotenkin korjaamaan. Mun henkinen kasvuni on pyrkimystä tasapainoiseen ja onnellisen elämään, jossa sisäinen mielenrauha on mahdollisimman pysyvä olotila.
suosittelisin sinulle luettavaksi Jane Austenin kirjoja.