Kuinka monen lielestä autossa pitäisi primilleraja olla ehdottomasti NOLLA?

  • Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti
eipähän tarviis riski-immeisten itelleen selitellä ett ei tää vielä mittään. Yhen annoksen palaminen ei vissiin niiiin kaua kestä eteikö ravintelissa jaksais olla sen aikoo tai käpystellä muuala ennen rattiin hyppeemistä
 
vieras
tuli muuten mieleen, kerran oltiin miehen kans autoilemassa ja mies suihkutti pissapojasta ikkunaan pesuainetta ja pyyhki sit. poliisit pysäytti melkein heti tämän jälkeen meidät tien sivuun ja puhalluttivat miehen (ihan rutiinitarkastus) niin mies puhalsi 0.05! eli ei lähellekään rattijuopumusta, mutta jos raja ois 0 niin ois sakot tullu?! ja mies ei todellakaan ollut juonut mitään useaan viikkoon, poliisi alkoi väittää, että taisit yhden kaljan juuri juoda! ja mies väitti, että en kyllä juonu, poliisi ei uskonut! tultiin johtopäätökseen, että lasinpesuhöyryt vaikutti ton 0.05 verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja strawberry:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Enpä usko että se rajan muutos vaikuttais yhtään mitään, eihän tuo nytkään auta :/
Ne rattijuopot ajaa silti..

asennekasvatusta, asennekasvatusta



Silti kannatan nollatoleranssia!
juu, en minä sitä vastustakkaan, mutta kunhan mainitsin, et ei siitä juurikaan apua ole..ikävä kyllä :/
 
MySelene
:wave: mulla onkin semmonen periaate että en mee autoon jos kuski on juonu, olipa sitten 1 tai 10 kaljaa. no, eihän se auta jos juoppo esim. ajaa omalla autolla meiän auton kylkeen. :(
 
Joo ihan hyvä juttu olisi, mutta itse en kannata, koska sitten ei voisi nauttia ruoka juomaksi esim. viiniä (itse en kylläkään sitä juo ). Ja yhtä saunaolutta ei voisi ottaa vaikka kaverilla saunassa käydessään. Ei yhden jälkeen mitään oloja ole. Luulisi, että se nolla raja ylittyy aika helposti (esim jos söisi paljon kakkua, johon käytetty jotain alkoholipitoista ), en tiedä. Tupakan polttaminenkin saattaa nostaa promilleja, eli sitäkään ei voisi harrastaa...
 
Nolla sais olla sen takia että ei monikaan osaa aatella milloin mennyt sopivan rajan yli. Juuri siten useilla rattijuopoilla käy että attelevat että ei tää juuri juotu pieni määrä vaikuta tai ei ne eilen illalla juodut vaikuta enää. Ja sitten mennää rattiin ja tadaa, yllätyyyyys.
Jos ois nollaraja niin eipä tarvis miettiä ja ihmetellä milloin voi ajaa.
 
Joo, tiukkana itse pitää olla ja laskea ja miettiä onko varmasti ajokunnossa (känni-illan jälkeisen aamun ajot ). Yhden oluen voin itse ottaa ja ajaa, enempää en ottaisi! Ja en anna muidenkaan ottaa. Känni-illan jälkeisen aamun ajot mietin tarkkaan aina!
 
Luultavasti sillä ei ole kuitenkaan merkitystä sille ajaako tietyt ihmiset humalassa.
Onko sillä merkitystä rikkooko lakia "vähän" vai "paljon" jos kuitenkin rikkoo?
Eli mielestäni promillerajan poistamiseen (toisinsanoen muutettava lakiin 0 toleranssi), ei ole tarvetta.
 

Yhteistyössä