Kuinka monen alle 1-vuotiaan lapsen isä pärjää lapsensa kanssa vaikka koko päivän kahdestaan ILMAN, ETTÄ ÄITI ANTAA TOIMINTAOHJEET!?

  • Viestiketjun aloittaja Rasittunut mutsi
  • Ensimmäinen viesti
kvartetti harmaana
Meillä isäntä on selvinnyt jo 12 vuotta. Tälläkin hetkellä on isä-lapsileirillä viikonlopun koko katraan kanssa ( 4 lasta). Nuorin nyt jo 4v. Mutta noille leireillekin on ottanut matkaan mukaan heti kun on pullorumba ohitse. Kaksi kertaa vuodessa siis saan nauttia yksinolosta kokonaisen viikonlopun :)
 
joanna
no meillä ainakin pärjää. joskus annoin ohjeita,mutta nyttemmin ne on jääny pois. tervejärkihän sillä on,joten pärjää ja varmasti jossainmäärin paremmin kun minä. ja mies omaaloitteisesti on lapsienkanssa,niinkun pitää ja itse saan levätä ilman että sitä pitäisi pyytää.
 
Hyvin pärjää koko porukan kanssa ilman ohjeita! Lapset nyt 7v, 3,5v, 2,5v ja 7kk. Sen verran kysyy, et mitä pienin on syöny ja milloin, et tietää pitääkö heti syöttää jotain vai vasta myöhemmin. Mut niin kysyn minäkin, kun kotiin tuun, et millon on poju syöny ja mitä. =) keskimäärin kolme iltaa viikossa on lasten kans yksin kotona, ku mulla on menoja.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Kyllä meillä on mies pärjännyt ihan vastasyntyneestä saakka.
Samoin, paitsi että imettämämään ei pystynyt ;)...kyllä minä laitan vaatteet valmiiksi aamuiksi jne, ku mies on ilmeisesti värisokea enkä kestä niitä yhdistelmiä mitä hän lapsellemme pukee. Muuten kaikki onnistuu.

Mutta kyllä sunkin ap mies oppii, ku on pakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä lähdin takaisin opiskelemaan, kun esikoinen oli 3 viikon vanha, ja isäntä hoiti poikaansa silloin.

Tärkeimpänä pointtina mä näen tässä asiassa sen, että isä osallistuu vauvan hoitoon heti alusta alkaen. Äiti ei saa omia lasta itselleen, vaan täytyy antaa myös isälle mahdollisuus. Isän täytyy myös saada tehdä asiat omalla tavallaan, ilman, että äiti on koko ajan neuvomassa. Näillä ohjeilla isä varmasti tulee pärjäämään lapsensa kanssa myöhemminkin.
Näinpä... mut aina se isä ei osallistu vaikka "saisi".
Useimmiten se on niin että äiti omii ne lapset ja sanelee toimintatavat eikä anna toiselle tilaa. Eikä mitenkään motivoi edes yrittää jos oma tapa lytätään aina.

Typerä yleistys.
Ei pidä paikkaansa läheskään jokaisessa tapauksessa, kun isä ei suostu katsomaan lapsia. Että se siis olisi naisen, äidin, vika!!!! ??? kun isää ei oman lapsen hoito tai lapsenkanssa oleminen kiinnosta!

Muistan kun vuosia sitten valitin, miten avopuoliso ei ikinä ollut kotona, meilä oli yksi lapsi. Olimme parikymppisiä. 4- kymppinen kurssikaveri totesi, että on naisen vika, jos mies ei viihty kotona. Naisen kuuluu tehdä koti semmoiseksi, että mies siellä viihtyy?!!!

Mietin, että mitä minun sielä pitäisi tehdä, jotta se mies viihtyisi? Olin jo äitinä niin omalle kuin lapsen isällekään.

tämä isä ei suostunut olemaan lasten kanssa, ei ohjeiden kera eikä ilman niitä. Kun lapsia sitten oli jo kaksi, ja minä menin kaverille toisen lapsen kanssa, jättäen toisen isänsä kanssa kotiin, mies seisoi ulko-ovella lapsi kainalossa paheksuvasti marmattamassa, miten rakastan enemmän sitä lasta, jonka otan mukaani, enkä sitä laisinkaan, jonka hänen kanssaan kotiin jätin ?!
Ja ulos suostui menemään vasta, kun puin lapset talvitamineisiin. Hän ei osannut itse pukea lapsia, ei tiennyt mitä laitetaan, mutta verhosi asian näin: menen, jos puet lapset. Olivat sitten ulkona 15 min, kun ei kuulemma ollut tekemistä. Ei osannut viedä lapsia viereiseen pulkkamäkeen, ei osannut mennä kävelylle tms. mitä nyt lumisessa talvessa kahden pienen leikki-ikäisen kanssa voisi tehdä.

No, me erosimme.Hän sai sitten ilman minun jyräävää länsäoloani toteuttaa isyyttään, mikä tarkoitti, että hän meni mummolaan lasten kanssa.

meilläkään isä ei oikein ole osallistunut hoitoon mutta onneksi on nyt ruvennu hieman enemmän ottamaan mukaan eri hommiin varsinkin kun kuopus 2.5v on erittäin isin poika. mutta edelleen saan kantaa lapset autosta sänkyyn jos ovat nukahtaneet esim. iltasella liikuttaesssa auton kanssa koska jos hän heidät kantaisi he takuuvarmasti heräisivät joten äidillä hauis kasvaa...
 

Yhteistyössä