kuinka monelle tulee ennen jouluaattoa kuusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChEERS

Aktiivinen jäsen
08.11.2008
1 145
0
36
mun ja miehen lapsuudenkodeissa on haettu kuusi sisälle aattoaamuna, mut me on otettu perinteeks hakee kuusi viikkoa tai kahta ennen joulua sisälle, saa sitä joulutunnelmaa ja saa nauttia siitä pidempään :)

moni on ihmetelly, mut siinähän ihmettelee :xmas:

Yleensä laitetaan pari päivää ennen aattoa.

Tänä vuonna saatetaan laittaa jopa viikkoa aikaisemmin, kun tytöt lähtevät mummolaan pe-ti ja haluavat tietty olla koristelemassa kuusta.

Meille tulee kuusi 21.12 Tuomaksen nimipäivänä. Tuo perinne alkoi vuonna 2006 kun Tuomas-poikamme oli 1/2 vuotias, nyt vauhtia jo enemmän... Sitä ennen kuusi tuotiin aatonaattona.

Meillä ei ole tänä vuonna rahaa kuuseen=( Yleensä mulla joulumieli alkaa silloin kun kuusi tulee sisään tuoksuineen, mutta pitää kai sit tänä vuonna kehitellä jotain muuta. Naapurillakaan ei ole metsää mistä pölliä ja kerrostalon pihasta ei viitti mennä maisemaa tärväämään=)

Meille on aina tullu myös vasta aatto aamuna, mutta tänäjouluna jää vallan väliin, koska ei olla kotona. Turha sitä tyhjään taloon on tuoda, kun mä olen sen aina jo viimeistään loppiaisena heittäny uloskin.

Ennen pistettiin aina 24 päivän aamuna ja lapset sai sen koristella. Nyt kun siirryttiin viime jouluna muovikuuseen niin se aiotaan pistää esille jo joskus 20 päivä.