Kuinka monelle tämä palsta on vain taistelukenttä? Kuka uskaltaa tunnustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tropicana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai se nyt mitään kerro ellei täällä nimeään ja kasvokuvaansa julkaise. Silti voi seistä sanojensa takana, ja sanoa täällä asiat jotka pystyISI sanomaan myös kasvotusten.

Mä olen täällä niin oma itseni kuin mahdollista. Mua ei kiinnosta roolit eikä valehtelu. Aina en sano mitä ajattelen, kuten en irl:kaan.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
En mäkään usko, että nämä ilkeilijät uskaltaisivat naamatusten sanoa samoja asioita. En ole ainakaan ikinä IRL tavannut sellaista ihmistä joka sanoisi.
Kukaan ei ole minua haukkunut esim ärsyttäväksi ja palstalla olen mukamas niiiiin ärsyttävä. Tyhmäksikään kukaan ei ole haukkunut, tai yksinkertaiseksi.

Ihmiset kirjoittaa ja tulkitsee tekstejä eritavalla. Ei osata tulkita sitä tekstiä millään muulla, kuin sillä omalla tavalla. Ja sittenhän kirjoittaja on ihan idiootti ja ties mitä

Esiinny monessa paikassa ihan nimelläni. Ei siis ole mikään pakko täällä olla nimellä ja miksi ihmeessä mun tarttua pelätä sanomisiani?

En ole vaatimassa/pakottamassa ketään esiintymään omalla nimellään, päinvastoin. Pointti on se, että kun niin ei tee, on turha huudella, että on valmis seisomaan sanojensa takana ja muuta ylevää. Tai saahan sitäkin huudella, mutta nimimerkki sinä olet siinä missä minä ja muutkin. Eli et ole valmis siihen, mitä väität. Ymmärtää?

En mäkään usko, että nämä ilkeilijät uskaltaisivat naamatusten sanoa samoja asioita. En ole ainakaan ikinä IRL tavannut sellaista ihmistä joka sanoisi.
Kukaan ei ole minua haukkunut esim ärsyttäväksi ja palstalla olen mukamas niiiiin ärsyttävä. Tyhmäksikään kukaan ei ole haukkunut, tai yksinkertaiseksi.

Ihmiset kirjoittaa ja tulkitsee tekstejä eritavalla. Ei osata tulkita sitä tekstiä millään muulla, kuin sillä omalla tavalla. Ja sittenhän kirjoittaja on ihan idiootti ja ties mitä

Kasvotusten monilla on käytöstapoja. Ajatuksiahan kukaan ei pääse lukemaan.

Ei kai se nyt mitään kerro ellei täällä nimeään ja kasvokuvaansa julkaise. Silti voi seistä sanojensa takana, ja sanoa täällä asiat jotka pystyISI sanomaan myös kasvotusten.

Mä olen täällä niin oma itseni kuin mahdollista. Mua ei kiinnosta roolit eikä valehtelu. Aina en sano mitä ajattelen, kuten en irl:kaan.

Kertoo se sen, ettei väite pidä täällä paikkaansa.

[QUOTE="vieras";28682876]En ole vaatimassa/pakottamassa ketään esiintymään omalla nimellään, päinvastoin. Pointti on se, että kun niin ei tee, on turha huudella, että on valmis seisomaan sanojensa takana ja muuta ylevää. Tai saahan sitäkin huudella, mutta nimimerkki sinä olet siinä missä minä ja muutkin. Eli et ole valmis siihen, mitä väität. Ymmärtää?[/QUOTE]
Mä ajattelen asian hieman toisin. Ainakin luulisin niin, että nämä ilkeilijät eivät omalla nimimerkillään haluaisi tulla esimerkiksi palstatapaamisiin. "Hei, olen se palstalainen, joka stalkkaa Venakko Milannaa ja levittelee Venakosta perättömiä asioita palstalle"... vaikeaa kuvitella, että näin tapahtuisi. Eli nämä ilkeilijät haluavat pysyä anonyymiteettinsä takana aivan eri tavalla kuin mitä esim Booty, minä tai moni muu.

• Tykkää

No kyllähän tällä palstalla keskustellaan hyvin vakavistakin asioista niin kun perheistä joissa lapsi kärsii, mutta ihminen kuka tästä kertoo ei tee ls-ilmoitusta vaikka näkee lapsen hädän ja huonon hoidon. Eli "olet ärsyttävä" ja ns. tulkinnanvaraisia juttuja mitä kukaan ottaa tosissaan ei edes juuri ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28682888:
Mä ajattelen asian hieman toisin. Ainakin luulisin niin, että nämä ilkeilijät eivät omalla nimimerkillään haluaisi tulla esimerkiksi palstatapaamisiin. "Hei, olen se palstalainen, joka stalkkaa Venakko Milannaa ja levittelee Venakosta perättömiä asioita palstalle"... vaikeaa kuvitella, että näin tapahtuisi. Eli nämä ilkeilijät haluavat pysyä anonyymiteettinsä takana aivan eri tavalla kuin mitä esim Booty, minä tai moni muu.

No juu, nuo latvakakkoset nyt on oma lukunsa. Tarkoitin nyt lähinnä normaalisti käytyjä keskusteluja ja mielipiteiden vaihtoja asioista, en muiden kiusaamista/stalkkaamista.

[QUOTE="vieras";28682835]Ja vielä useampi ei tiedä. Väittäisin, että suurin osa ei tiedä. Joten miksi et esiinny omalla nimelläsi? Muuten olet vain nimimerkki muiden joukossa ja samalla tavalla uskottava tuossa väitteessä kuin muutkin nimimerkin takaa esiintyvät.[/QUOTE]

Mä vähän nyt ihmettelen, että miksi vänkäät nyt että pitäisi esiintyä/kirjoitella omalla nimellään? Tämän saitin tarkoitus on, että käyttäjä pysyy anonyymina niin halutessaan. Ja sitäpä kovin kovin sydämellisesti suosittelenkin ihan kaikille. Tämä foorumi kun on kaikille avoin, myös niille ei-niin-kovin-mukaville, joten anonyymius on mun mielestäni aika pop.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28682640:
Vaikka meneekin vähän offtopic, niin missä tilanteessa ihminen on kaikkein eniten juuri itsensä? Lastensa kanssa? Kavereidensa kanssa? Työssä? Yksin ollessaan?

Pointtini on siis se, että sellaista asiaa, kuin "staattinen minä itse" ei ole olemassakaan. Meillä on ainoastaan joukko rooleja, joissa toimimme ja joita vaihtelemme enemmän tai vähemmän sujuvasti tilanteesta toiseen siirtyessämme. Eri rooleissa meiltä odotetaan erilaista käyttäytymistä ja erilaista suhtautumista asioihin (harva suhtautunee vaikkapa asiakkaan kiukutteluun samalla tavalla kuin lapsensa kiukutteluun).

Tämä on ihan totta. Esim. töissä on pakko välillä hillitä itseään, ei voi vain laukaista ihmisten ilmoille kaikkea mitä ajattelee. Ja jos ystävä kysyy, että "eikös olekin hieno mekko", niin enhän mä sille voi sanoa, että "on muuten niin helvetin ruma, ettei tuollaista laittais päälleen vaikka olisi viimeinen vaatekappale maan päällä". Toisaalta en mä myöskään kotona ole aina oma itseni. Jos mies on tehnyt vähän mautonta ruokaa, enhän mä sitä sille sano. Muuten se ei laita ruokaa enää ikinä. Enkä sano lapsen piirustuksesta, että "eihän tuosta saa pirukaan selvää, mitä tuokin muka esittää", vaan se on aina "ihan mielettömän hieno" :)

Toisin sanoen, mun on vaikea uskoa, että olisi sellaista ihmistä joka aina sanoisi suoraan mitä ajattelee. Jos on, niin sillä ei varmaan ole paljon ystäviä. Mä en myöskään sanoisi irl asioita toiselle niin suoraan kuin esim. täällä. En halua ketään loukata, mutta joskus ei ole mieltä kaunistella asioita. En mä ystävälle sanoisi, että "jätä se sika", täällä se on yllättävän helppoa :D.

Tämä on ihan totta. Esim. töissä on pakko välillä hillitä itseään, ei voi vain laukaista ihmisten ilmoille kaikkea mitä ajattelee. Ja jos ystävä kysyy, että "eikös olekin hieno mekko", niin enhän mä sille voi sanoa, että "on muuten niin helvetin ruma, ettei tuollaista laittais päälleen vaikka olisi viimeinen vaatekappale maan päällä". Toisaalta en mä myöskään kotona ole aina oma itseni. Jos mies on tehnyt vähän mautonta ruokaa, enhän mä sitä sille sano. Muuten se ei laita ruokaa enää ikinä. Enkä sano lapsen piirustuksesta, että "eihän tuosta saa pirukaan selvää, mitä tuokin muka esittää", vaan se on aina "ihan mielettömän hieno" :)

Toisin sanoen, mun on vaikea uskoa, että olisi sellaista ihmistä joka aina sanoisi suoraan mitä ajattelee. Jos on, niin sillä ei varmaan ole paljon ystäviä. Mä en myöskään sanoisi irl asioita toiselle niin suoraan kuin esim. täällä. En halua ketään loukata, mutta joskus ei ole mieltä kaunistella asioita. En mä ystävälle sanoisi, että "jätä se sika", täällä se on yllättävän helppoa :D.

Heii, tota kutsutaan äidinrakkaudeksi :D

• Tykkää
Kyllä mä täällä sanon asiat suoraan ja ärsytän ilmeisesti monia, mutta ihan samat asiat ja samat mielipiteet tietää minusta kaikki enemmän kanssani tekemisissä olevat ihmiset. Ei mulle ole ongelma että välillä suututan jonkun siksi että sanon asian suoraan enkä mielistele, kuten jotkut odottavat. En mitenkään suunnattoman paljon rakasta ihmisiä, enkä halua kerätä itselleni sellaista seuraajajoukkoa jotka voivat peesailla rakkauden sanomaani, joten voin olla suht hyvällä omallatunnolla joskus jopa vähän tylympi, loukkaamatta nyt tietty ketään jos ei suurempaa aihetta ole. Ja senkin kyllä teen jos tarvis tulee.

En pidä tätä taistelukenttänä, välillä täällä kyllä ajautuu taisteluun. Samaa se on erityisesti kotonakin. Jos vituttaa, se purkautuu ikävä kyllä aika usein puolisoon, niin väärin kuin se onkin. Anteeksi yritän pyytää niin täällä kuin kasvotusten jos liian pitkälle menee kinat.

Ja tuosta "itsenään esiintymisestä", mä olen mm. ollut palstatapaamisessa ja ollut tekemisissä jokusen tyypin kanssa täältä ihan livenä, en siis millään tavalla yritä piilottaa itseäni, mutta tottakai esiinnyn täällä täysin avoimella palstalla ns. anonyyminä, sillä täällä palstailen vain henkilökohtainen minä, ei perheeni, lapseni, kaverini tai minä ammatillisena toimijana.

Toisin sanoen, mun on vaikea uskoa, että olisi sellaista ihmistä joka aina sanoisi suoraan mitä ajattelee
. Jos on, niin sillä ei varmaan ole paljon ystäviä. Mä en myöskään sanoisi irl asioita toiselle niin suoraan kuin esim. täällä. En halua ketään loukata, mutta joskus ei ole mieltä kaunistella asioita. En mä ystävälle sanoisi, että "jätä se sika", täällä se on yllättävän helppoa :D.
Aivan totta. Suurimmalla osalla ihmisistä on käytöstavat. Tässä ketjussa kuitenkin oli kyse siitä, että sanoisi päin naamaa samalla tavalla kuin sanoo täällä palstallakin. Mä en sano aina suoraan, mitä ajattelen, koska se voisi loukata tai se ei muuten vaan olisi hyvien tapojen mukaista. Mutta mä jätän sanomatta sekä irl että täällä palstalla. En koe tarpeelliseksi laukoa täällä päin näköä asioita, joita en voisi sanoa myös irl.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28683002:
Tässä ketjussa kuitenkin oli kyse siitä, että sanoisi päin naamaa samalla tavalla kuin sanoo täällä palstallakin.

Hmmm..... Ehkä mun tulee suoremmin sanottua täällä kuin irl. Kuten tuo mun jätä se sika -esimerkki :). Ja myönnetään, että joskus tulee sanottua siihen tyyliin, että "sä et voi olla noin yksinkertainen". Mutta joskus vaan tuntuu siltä, että vaikka rautalangasta vääntäis, niin perille ei mene.

Osittain varmastikin on näin.

Mutta sitten on hetkiä, päiviä jolloin luen näitä aloituksia kyynel silmässä tai nauru kurkussa ja vastailen niihin sen mukaan, positiivisesti ja rakastavasti. Nyt on näköjään sellainen hetki.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28682965:
Mä vähän nyt ihmettelen, että miksi vänkäät nyt että pitäisi esiintyä/kirjoitella omalla nimellään? Tämän saitin tarkoitus on, että käyttäjä pysyy anonyymina niin halutessaan. Ja sitäpä kovin kovin sydämellisesti suosittelenkin ihan kaikille. Tämä foorumi kun on kaikille avoin, myös niille ei-niin-kovin-mukaville, joten anonyymius on mun mielestäni aika pop.

Näytätkö sen kohdan, jossa sanon, että pitää esiintyä omalla nimellä. Minä näytän sitten sen kohdan, jossa sanon, että se ei ole fiksua.

Monilla on varmasti niitä vähän kärkkäämmin ilmaistuja mielipiteitä tullut täällä sanottua esim vaikka nyt työttömistä, uskovaisista, seksuaalivähemmistöistä, sosiaalitukia nostavista, rikkaista, köyhistä jne jne, joita ei ehkä olisi valmis sanomaan, tai ainakaan yhtä kärkkäästi sitä mielipidettä ilmaisemaan, jos nikin paikalla olisi oma nimi ja avatarina oma passikuva.

Ja kun näin on, niin se vain pistää välillä hymyilyttämään, kun rinta rottingilla hyökätään näihin tuulettamaan, notta MINÄ KYLLÄ sanoisin omalla nimellä kaiken, mitä olen nimimerkin takaa sanonut. Vaikka Hesariin menisin samat asiat sanomaan. Mutta ette sitten kuitenkaan tee niin. Se oli ikäänkuin se pointti. Nimimerkkejä nimimerkkien joukossa tässä kaikki ollaan siihen saakka.

Aina olen tämä ihminen ollut, aina tulen tämä ihminen olemaan, enkä häpeä mitään täällä sanomaani, ja kaiken voin sanoa kasvotusten aivan milloin vain. Miksi tänne pitäisi tulla toisten suulla puhumaan. Omallani puhun ja omin sormineni kirjoitan.

[QUOTE="vieras";28682662]Jokainen joka sanoo, että voisi sanoa kaiken täällä sanomansa omalla naamallaan valehteleen niinkauan kuin nikin paikalla ei ole oma nimi ja kuvana oma kuva.

Kivahan täällä on vääntää ja välillä vähän tökkiäkin, että keskusteluihin saa vauhtia ja tunnelmaa mukaan.[/QUOTE]

En minä oikeassa elämässäkään sano kaikkia asioita kaikille, ja kaikille samalla tavalla. Eri tilanteissa päällimmäisenä eri puoli persoonaani, mielestäni tämä on normaalia.

En kyllä kauheasti ilkeile täällä, enkä juuri oikeassa elämässäkään. Joskus vitsailen sopimattomista asioista kyllä :snotty:

Aina olen tämä ihminen ollut, aina tulen tämä ihminen olemaan, enkä häpeä mitään täällä sanomaani, ja kaiken voin sanoa kasvotusten aivan milloin vain. Miksi tänne pitäisi tulla toisten suulla puhumaan. Omallani puhun ja omin sormineni kirjoitan.

Näin juuri. Ja kuka nyt tällaista palstalöpinää Hesarissa lukisi, saati julkaisisi. Joten se siitä argumentista.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Ja siis joo, kyllä mä kumminkin yritän pitää puheet semmosena että voisin päin naamaakin sanoa. Joku tuttuhan pystyy helpolla lukea täältä mitä oon kirjoitellut.

Yhteistyössä