Kuinka monelle tämä palsta on vain taistelukenttä? Kuka uskaltaa tunnustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tropicana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tropicana

Vieras
Kuka teistä uskaltaisi sanoa päin naamaan sen mitä täällä sanoo?

Kaksi ihmistä täällä on ainakin sellaisia jotka esittää olevansa jotain ihan muuta mitä ovat. Liki aina ovat toisille palstalaisille ilkeitä. En vain ymmärää miksi näin?

Kyllä ite ainakin sanon täälläkin kaiken samallalailla mitä ihan päinnaamaakin sanoisin, Ei ole siis "siviili"minulla eroa "palsta"minään.

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä joiden pitää esittää muuta mitä ovat.

Haudatkaa sotakirveet =)
Tuli tuosta nikistäs tälläinen mieleen:
401.jpg

:p

Kuka teistä uskaltaisi sanoa päin naamaan sen mitä täällä sanoo?

Kaksi ihmistä täällä on ainakin sellaisia jotka esittää olevansa jotain ihan muuta mitä ovat. Liki aina ovat toisille palstalaisille ilkeitä. En vain ymmärää miksi näin?

En tiedä - osan uskallan, osan en. Olen kuuntelija luonteeltani ja siksi en kovin helposti tuo mielipiteitäni julki noin elävässä elämässä. Kuuntelija täälläkin usein, on kiva lukea ajatuksia ja mielipiteitä (kun vaan osan suodattaa pois) ja miettiä onko itse samoilla linjoilla vai ei. Tykkään useamma perspektiivin tarkastelusta. Täällä ja elävässä elämässä. Mutta en tosiaan niin reippaasti julkisesti kysele/kyseenalaista/ hae perusteluja kannoille kuin täällä.

Tykkään vahvoistakin mielipiteistä vaikka en itse samalla linjalla olisi. Kun perustelut löytyy.

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä joiden pitää esittää muuta mitä ovat.

Vaikka meneekin vähän offtopic, niin missä tilanteessa ihminen on kaikkein eniten juuri itsensä? Lastensa kanssa? Kavereidensa kanssa? Työssä? Yksin ollessaan?

Pointtini on siis se, että sellaista asiaa, kuin "staattinen minä itse" ei ole olemassakaan. Meillä on ainoastaan joukko rooleja, joissa toimimme ja joita vaihtelemme enemmän tai vähemmän sujuvasti tilanteesta toiseen siirtyessämme. Eri rooleissa meiltä odotetaan erilaista käyttäytymistä ja erilaista suhtautumista asioihin (harva suhtautunee vaikkapa asiakkaan kiukutteluun samalla tavalla kuin lapsensa kiukutteluun).

Ja kyllä, palsta on aina toisinaan toiminut myös taistelukenttänä. Toisinaan on vaan niin kivaa vääntää jonkun sellaisen kanssa, joka osaa ja viitsii vääntää vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28682640:
Vaikka meneekin vähän offtopic, niin missä tilanteessa ihminen on kaikkein eniten juuri itsensä? Lastensa kanssa? Kavereidensa kanssa? Työssä? Yksin ollessaan?

Pointtini on siis se, että sellaista asiaa, kuin "staattinen minä itse" ei ole olemassakaan. Meillä on ainoastaan joukko rooleja, joissa toimimme ja joita vaihtelemme enemmän tai vähemmän sujuvasti tilanteesta toiseen siirtyessämme. Eri rooleissa meiltä odotetaan erilaista käyttäytymistä ja erilaista suhtautumista asioihin (harva suhtautunee vaikkapa asiakkaan kiukutteluun samalla tavalla kuin lapsensa kiukutteluun).

Ja kyllä, palsta on aina toisinaan toiminut myös taistelukenttänä. Toisinaan on vaan niin kivaa vääntää jonkun sellaisen kanssa, joka osaa ja viitsii vääntää vastaan.
Yksin ollessaan on juuri se staattinen minä itse. Erityisesti silloin,jos keskittyy nimenomaan itsensä, oman mielensä ja kehonsa kuunteluun. Roolit ovat muita ihmisiä varten, yksin ollessaan niitä ei tarvitse.

Jokainen joka sanoo, että voisi sanoa kaiken täällä sanomansa omalla naamallaan valehteleen niinkauan kuin nikin paikalla ei ole oma nimi ja kuvana oma kuva.

Kivahan täällä on vääntää ja välillä vähän tökkiäkin, että keskusteluihin saa vauhtia ja tunnelmaa mukaan.

[QUOTE="vieras";28682662]Jokainen joka sanoo, että voisi sanoa kaiken täällä sanomansa omalla naamallaan valehteleen niinkauan kuin nikin paikalla ei ole oma nimi ja kuvana oma kuva.

Kivahan täällä on vääntää ja välillä vähän tökkiäkin, että keskusteluihin saa vauhtia ja tunnelmaa mukaan.[/QUOTE]
Profiilista löytyy blogini osoite ja sieltä lärvikuvani. Ja olen mä montakin lärvikuvaani jakanut ihan täällä palstalla kuvaketjuissa. Useampi kymmenen palstalaista on tavannut mut myös irl, joten eiköhän jostain suunnasta kuuluisi, jos toimisin palstalla jotenkin ihan toisin kuin irl.

mä tunnustan että heitän silloin tällöin jotain tyhmää ihan vaan kokeillakseni että pillastuuko kukaan

yleensä reaktio on se että saan kuulla olevani idiootti tjtn mikä ei välttämättä ole kovin kaukana totuudesta

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28682672:
Profiilista löytyy blogini osoite ja sieltä lärvikuvani. Ja olen mä montakin lärvikuvaani jakanut ihan täällä palstalla kuvaketjuissa. Useampi kymmenen palstalaista on tavannut mut myös irl, joten eiköhän jostain suunnasta kuuluisi, jos toimisin palstalla jotenkin ihan toisin kuin irl.

Nimesi sieltä ei selviä? Muistan vain tapauksen vuosien takaa, kun joku laittoi palstalle säpöosoitteesi(?) josta oli pääteltävissä nimesi jonkun mutkan kautta ja suutuit siitä niin, että olit lopettamassa palstailua. Mikä on ihan ymmärrettävä reaktio. Mutta et voi väittää, että täysin seisot sanojesi takana nimeäsi myöten. Muutama kymmenen ei ole tuhannet, joita itsekin totesit täällä käyvän.

[QUOTE="vieras";28682746]Nimesi sieltä ei selviä? Muistan vain tapauksen vuosien takaa, kun joku laittoi palstalle säpöosoitteesi(?) josta oli pääteltävissä nimesi jonkun mutkan kautta ja suutuit siitä niin, että olit lopettamassa palstailua. Mikä on ihan ymmärrettävä reaktio. Mutta et voi väittää, että täysin seisot sanojesi takana nimeäsi myöten. Muutama kymmenen ei ole tuhannet, joita itsekin totesit täällä käyvän.[/QUOTE]
Tottahan tuo :) Mutta olen valmis tapaamaan irl jokaisen, joka haluaa mut tavata.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28682749:
Tottahan tuo :) Mutta olen valmis tapaamaan irl jokaisen, joka haluaa mut tavata.

Juu, en kritisoi tapaasi millään tavalla ja aika avoimestihan sinä täällä esiinnyt ja olet. Tökkäsin sormeni vain tuohon, kun moni sanoo, että on rohkeasti oma itsensä ja seisoo sanojensa takana..nimimerkin takaa.

[QUOTE="vieras";28682754]Juu, en kritisoi tapaasi millään tavalla ja aika avoimestihan sinä täällä esiinnyt ja olet. Tökkäsin sormeni vain tuohon, kun moni sanoo, että on rohkeasti oma itsensä ja seisoo sanojensa takana..nimimerkin takaa.[/QUOTE]
Jep. Mä muistan tuon osoitejupakan ja nyt tosiaan tilanne voisi jo olla toinen, koska mulla ei ole enää alaikäisiä lapsia eikä myöskään kummallakaan lapsellani ole enää sama sukunimi kuin mulla. Nimen suojaamisella ei siis olisi enää samanlaista tarvetta palstan sekopäisiä stalkkereita vastaa kuin mitä oli silloin, kun nimeni perusteella olisi ollut helppoa jäljittää myös alaikäiset lapseni. Noin yleisesti ottaen on kuitenkin ihan järkevää suojata läheisensä - varsinkin alaikäiset - palstan stalkkereilta silläkin uhalla, että valehtelijaksi nimitellään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28682767:
Jep. Mä muistan tuon osoitejupakan ja nyt tosiaan tilanne voisi jo olla toinen, koska mulla ei ole enää alaikäisiä lapsia eikä myöskään kummallakaan lapsellani ole enää sama sukunimi kuin mulla. Nimen suojaamisella ei siis olisi enää samanlaista tarvetta palstan sekopäisiä stalkkereita vastaa kuin mitä oli silloin, kun nimeni perusteella olisi ollut helppoa jäljittää myös alaikäiset lapseni. Noin yleisesti ottaen on kuitenkin ihan järkevää suojata läheisensä - varsinkin alaikäiset - palstan stalkkereilta silläkin uhalla, että valehtelijaksi nimitellään :)

Ehdottomasti sitä mieltä, että alaikäiset, ja mielellään myös muut läheiset, täytyy pitää palstan ulkopuolisina.

[QUOTE="vieras";28682793]Ehdottomasti sitä mieltä, että alaikäiset, ja mielellään myös muut läheiset, täytyy pitää palstan ulkopuolisina.[/QUOTE]

Samaa mieltä, nuorten paikka tämä ei ole. Mielummin vaikka demin palsta.

[QUOTE="vieras";28682662]Jokainen joka sanoo, että voisi sanoa kaiken täällä sanomansa omalla naamallaan valehteleen niinkauan kuin nikin paikalla ei ole oma nimi ja kuvana oma kuva.

Kivahan täällä on vääntää ja välillä vähän tökkiäkin, että keskusteluihin saa vauhtia ja tunnelmaa mukaan.[/QUOTE]

Moni tietää nimeni ja naaman on täällä nähty monesti. Ihmettelen kyllä jos en uskaltaisi sanoa kasvotusten samoja asioita mitä tässä puhelen

Moni tietää nimeni ja naaman on täällä nähty monesti. Ihmettelen kyllä jos en uskaltaisi sanoa kasvotusten samoja asioita mitä tässä puhelen

Ja vielä useampi ei tiedä. Väittäisin, että suurin osa ei tiedä. Joten miksi et esiinny omalla nimelläsi? Muuten olet vain nimimerkki muiden joukossa ja samalla tavalla uskottava tuossa väitteessä kuin muutkin nimimerkin takaa esiintyvät.

[QUOTE="vieras";28682835]Ja vielä useampi ei tiedä. Väittäisin, että suurin osa ei tiedä. Joten miksi et esiinny omalla nimelläsi? Muuten olet vain nimimerkki muiden joukossa ja samalla tavalla uskottava tuossa väitteessä kuin muutkin nimimerkin takaa esiintyvät.[/QUOTE]

Esiinny monessa paikassa ihan nimelläni. Ei siis ole mikään pakko täällä olla nimellä ja miksi ihmeessä mun tarttua pelätä sanomisiani?

Yhteistyössä