Kuinka monella täysin raitis mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selvästä päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selvästä päästä

Vieras
Ja kuinka moni on itse täysin raitis?

Kaikkien juttujen ja omien kokemusten perusteella minä en kelpuuta itselleni sellaista miestä joka ottaa yhtään alkoholia. Sillä saa vain huonon olon ja elämän sekaisin. Ilman sitäkin tulee toimeen ja voi pitää hauskaa sekä rentoutua.

Jos näin on niin lienee paras opetella "piirakansyöntiä". Nimittäin ihminen, jolla on niin epäterve suhde alkoholiin ettei voi sitä lainkaan ottaa, on tuskin muutenkaan kovin tasapainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja melkoista on:
Jos näin on niin lienee paras opetella "piirakansyöntiä". Nimittäin ihminen, jolla on niin epäterve suhde alkoholiin ettei voi sitä lainkaan ottaa, on tuskin muutenkaan kovin tasapainoinen.

Päinvastoin. Ihminen ei tarvitse alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Päinvastoin. Ihminen ei tarvitse alkoholia.

Jännästi se alkoholi kuitenkin kaikkiin ihmiskulttuureihin on kuulunut, että ilmeisesti sillä jokin funktio on?

Mun mieson joskus nuoruudessaan ottanut vähän enemmänkin, mutta lopettanut lähes kokonaan ehkä 7 vuotta sitten. Nykyisin ottaa n. kerran 3ssa kuukaudessa saunakaljan, ja vappuna/jussina viiniä/kuoharia. Ei kuitenkaan humalahakuisesti, vaan makunautintoa hakien :D

Voisinpa sannoo, että myö ollaan melekolailla täysin raittiita. Ja ainakin mitä lähipiirin kokemuksia kuuntelee, niin aika monta mutkaa on suoristunu iteksiää, ku selevänä ollaa kumpikii.

Voiko olla ihmisiä, jotka ei kerrassaan halua ottaa? Että onko se pakosti "ettei voi sitä lainkaan ottaa"?

En ole koskaan miestäni humalassa nähnyt, eikä kukaan muukaan. Kyllä me kuitenkin viiniä nautitaan ruokailun yhteydessä ja konjakin se voi joskus ottaa. Kyllä osaan arvostaa miestäni, ex oli lievästi alkoholi ongelmainen. En voisi katsella vastaavaa enää.

Yhteistyössä