Kuinka monella täällä on blogi? (ei tarvi linkittää)

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Monellako teillä on oma blogi?
Mistä se kertoo tai lähinnä, että mitä te sinne laitatte?
Miksi pidätte blogia?

Mä pidän lähinnä itselleni päiväkirjaa kirppariostoksista ja askarteluista. Sitä ei tiedä kuin pari ystävää ja tänään yksi kaveri tosiaan suuttui mulle, kun en kertonut sen blogini osoitetta hänelle.
Hän ei kuulemma ymmärrä, että miksi se pitää olla blogi (siis netissä) jos se on vaan mulle itselleni.

Joops, kirjoittelen lähinnä omaan harrastukseen liittyen tai sitten ihan diibadaabaa, tai sitten erityislapsen vanhemmuudesta.

En mä tiedä miksi, kai lähinnä siksi että tulee kirjoiteltua. En jaksa esim mitään käsitöitä tai muita bloggailla, vaikka niitä teen.

Minä olen pitänyt jo pian kahdeksan vuoden ajan avointa nettipäiväkirjaa.
Se alkoi itselle suunnatusta haasteesta , tahdoin kokeilla onko minusta avaamaan elämäni. Sittemmin vertaistuki ja perheen historian taltioiminen ja jakaminen ovat muodostuneet yhtä tärkeiksi osiksi.

Ja sinne kirjaan kaiken; niin ajatuksia, huolia, suruja, iloja, opsikelujuttuja, oivalluksia, kokkauksia, töihin liittyviä pohdintoja ompeluksia, syntymät, kuolemat jne. Käytännössä kaikki perhevalokuvat näiltä vuosilta myös siellä.
:)

Ruokablogia pidän ihan siitä syystä että haluan tallentaa reseptejä ja kokemuksia erilaisista kokkauskokeiluista. Ruuanlaitto on harrastus ja ruokablogin pitäminen osa sitä jo ihan dokumentoinninkin kautta. Tykkään myös ajatuksesta että joku mun tekele innostaa jotain toista kokkaamaan.

Ja sitten pidän omaa päiväkirjaa, johon pääse parisenkymmentä kutsuttua. Siihen on syynä oikeastaan ainoastaan halu kirjoittaa ja näyttää mitä meille arkeen kuuluu ja näkyy, varsinkin niille jotka on kaukana ja harvoin pääsee tapaamaan.

Minulla on ollut blogi toukokuusta asti, se on enimmäkseen ruokablogi, mutta käsittelen myös muita kiinnostuksen kohteita. Aluksi blogilla oli tietty tavoite, jonka saavutin, enkä aloittaessani tiennyt, jatkuisiko se sen jälkeen. Innostuin blogista kuitenkin sen verran, että olen jatkanut ja aion jatkaakin. Olen saanut sitä kautta paljon uusia tuttuja, joka on minunlaiselleni erakolle aika uusi hieno kokemus. Olen oppinut myös kuvaamista ja kirjoittamista (toivoakseni ainakin) ja saanut valtavasti sisältöä elämääni. Ja mikä hauskinta, oppinut ruoanlaittoa. Se on minulle nyt melkein tärkein asia elämässä.

• Tykkää
Reactions: Ihamieli
Minulla. Olen aloittanut sen vuonna 2010 lähinnä masennuksen kanssa painiessa. Kertoo siis siitä. Lähinnä olen pitänyt sitä sen vuoksi että saan omia ajatuksiani purkaa. Toinen blogi on aloitettu vuonna 2005 samasta aiheesta ja lopetin sen kirjoittamisen joskus 2008. Lukijoita minulla ei ole paljoa, koska kirjoitan lähinnä omaksi ilokseni. :)

mulla on askartelublogi. Sitä tarvitaan haasteisiin osallistumiseen ja nyt on herännyt ajatus, mikäli bloggaamisella vois kattaa edes osan harrastyksen kuluista.

Minä olen pitänyt vähän aikaa, se on tavallaan jatkoa keittokirjoilleni. Vaikka löytyy sieltä muitakin minua kiinnostavia asioita. Aloin pitää blogia lähinnä sen takia, että elämässä oli aika kurja vaihe menossa, ja mietin, että oikeasti elämässäni on paljon kivaakin, ja kun sen saa "ulos", sen tajuaa itsekin paremmin. Siinä mielessä blogi on täyttänyt ja ylittänytkin odotukseni, vaikka kurja tilanne ei vielä olekaan helpottanut.

Joo, on. Eräänlainen nettipäiväkirja. Kirjoittelen kaikesta mahdollisesta, ihan arkisista asioista kirja-arvosteluihin ja joskus jopa yhteiskunnallisiin ilmiöhin. Yritän pitää tekstit elämänläheisinä ja tietyllä tapaa luonnosmaisina.