Kuinka monella perheellä on Opel zafira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Meillä on ja oikein kiva auto. Tykätään kovasti. Se on oikeasti 5 hengen auto. Kenelläkään ei ole jalkatilaa jos loput istuimet otetaan käyttöön ja silloin ei ole myöskään tavaratilaa.

hyvinhän siellä takana on tilaa aikuisenkin jaloille, vaikka kaikki penkit onkin käytössä. jos on tottunut tavalliseen farmariin niin kyllähän tuossa on paljon enempi jalka tilaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä Audi-ihannoija vielä sanon, että esim. Lantikoita ( Toyota Land Cruiser ) saa jo jollain 40000?:lla, muutaman vuoden vanhoja. Siinä on turvallinen auto. Mites ap olis maasturi?
Pääsee talvella vaikka pulkkamäkee ylös jos ei jaksa kävellä! =)

ei tarvetta maasturille. ja audia enkä Toyotaa en huoli ikinä!!! Toyotaa kohtaan on tietyt periaatteet!!

Nyt en tajua. Haluat tilaa 7:lle, muttet kelpuuta maasturia? Ok.
Periaatevihan ymmärrän, itselläni se Volvoja kohtaan.

Mene ja osta mitä ikinä haluat, sinähän sillä autolla ajat. Mutta näin 70000km vuodessa ajavana, usein autoa vaihtavana luulen olevani kykenevä arvostelemaan autoja. Mutta ne ovat VAIN minun mielipiteitäni, niitä käsittääkseni kysyit...
Arvostan autossa luotettavuutta, tasaista kyytiä, suorituskykyä eri olosuhteissa jne. Opel sopii ehkä tarhamatkoille ja Prismaan ajoa varten, mutta ei siitä kukaan voi väittää NAUTTIVANSA pidemmän päälle. Kiitos ja hei...

Alkuperäinen kirjoittaja khf:
Meillä on vuosimalli 2000 Zafira... ja oon tykänny tosi paljon.. hyvä ajettava.. ainut mikä oli vikana kun ostettiin se piti heti vaihtaa joku erg- venttiili kun nyki kamalasti mut nyt on toiminut kun unelma..
Ja just kesäloma reissulta tultiin ajettiin 2900 kilsaa ja moitteettomasti meijän polle toimi

mitäs se venttiilli maksoi siihen? muistatko?

Minä Audi-ihannoija vielä sanon, että esim. Lantikoita ( Toyota Land Cruiser ) saa jo jollain 40000?:lla, muutaman vuoden vanhoja. Siinä on turvallinen auto. Mites ap olis maasturi?

ei tarvetta maasturille. ja audia enkä Toyotaa en huoli ikinä!!! Toyotaa kohtaan on tietyt periaatteet!!

Nyt en tajua. Haluat tilaa 7:lle, muttet kelpuuta maasturia? Ok.
Periaatevihan ymmärrän, itselläni se Volvoja kohtaan.

Mene ja osta mitä ikinä haluat, sinähän sillä autolla ajat. Mutta näin 70000km vuodessa ajavana, usein autoa vaihtavana luulen olevani kykenevä arvostelemaan autoja. Mutta ne ovat VAIN minun mielipiteitäni, niitä käsittääkseni kysyit...
Arvostan autossa luotettavuutta, tasaista kyytiä, suorituskykyä eri olosuhteissa jne. Opel sopii ehkä tarhamatkoille ja Prismaan ajoa varten, mutta ei siitä kukaan voi väittää NAUTTIVANSA pidemmän päälle. Kiitos ja hei...

juu nimenomaan prismaan ja tarhamatkalle se hankitaankin :) ehkä vähän muuhunkin!
hei hei ja kiitos! :)

meillä oli se ja oli hyvä =) ainoa miinus oli pieni takatila jos kaikki penkit käytössä.nyt meillä opel sintra joka on vähän tilavampi ja tässä on liukuovet =) luultavasti kyllä myydään tää sintra kun meinataan ostaa joku pikkubussi =)

Meillä on 2006 malli ite en sillä aja mutta mies on sitä jo vaihtamassa vaikka se meille tuli vasta vähän aikaa sitte. Ei kuulemma ole tukeva ja nopeassa vaihdissa tuntuu ettei sitä pysty kontroloimaan ja että lähtee lentoon.....Ei mielestään turvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mua kans kiinnostaa tuo Safira. Meillä on ollut tosi monta Opelia ja ollut vain hyviä kokemuksia niistä.
Paljonkos nuo Safirat maksaa?

Riippuu ihan siitä ostatko uuden vai vanhemman..
meillä on yks tosi hyvä kiikarissa :)
se harmihan näis on et ajettu paljon.

Ei ikinä enää yhtään Opelia tähän talouteen.... jos se on viimenen automerkki maailmassa niin alan kulkea polkupyörällä. Ehdottomasti kannattaa harkita myös muita merkkejä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ikinä enää yhtään Opelia tähän talouteen.... jos se on viimenen automerkki maailmassa niin alan kulkea polkupyörällä. Ehdottomasti kannattaa harkita myös muita merkkejä

harkittu on ja tuntuu olevan paras :) kannattaa sitten kulkea pyörällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Meillä on ja oikein kiva auto. Tykätään kovasti. Se on oikeasti 5 hengen auto. Kenelläkään ei ole jalkatilaa jos loput istuimet otetaan käyttöön ja silloin ei ole myöskään tavaratilaa.

hyvinhän siellä takana on tilaa aikuisenkin jaloille, vaikka kaikki penkit onkin käytössä. jos on tottunut tavalliseen farmariin niin kyllähän tuossa on paljon enempi jalka tilaa :)

Ei mun ja miehen koivillani ;) Halvimpia autoja, missä mä mahduin istumaan hame päällä takana miehen istuessa edessä. Ja piti ottaa Cosmo, jossa ei ole niitä lentokonepöytiä...

Mutta kyllähän noita testejäkin on tehty ja todettu että pienissä tila-autoissa nuo 6. ja 7. paikka ei ole mitään nautittavia. Mutta ei se pahenna Zafiraa, se on hyvä ja tilava auto viidelle. Isot tila-autot on tarkoitettu vaan oikeasti 7:lle hengelle.

me aiottiin hankkia, mutta se vuosimalli mitä silloin, vuosia sit harkittiin... oisko 02 tai jotain.
keskimmäisessä penkkirivissä keskellä vain lantiovyö. Ja se meille iso miinus.

Meillä on vm 2001 Zafira. Hyvä auto on, tykkään kovasti kun itse olen aikas lyhyt niin näkee hyvin joka puolelle ja on kiva ajaa.

Meillä on 4 lasta ja jokainen on istuimessa tai siis vanhin korokkeella. Mutta keskiriviin mahtuu hyvin kaksi kaukalo jalustaa ja yksi turvaistuin ja tuplikset konttiin plus vanhin lapsi. Lapset siis 9v, 2,8 v ja 2x10 kk.

Tavaratila ei ole iso jos kyydissä on tuplavaunut mutta Stadium Duot kun on mukana niin mahtuu jopa 6 hengen kauppa ostokset ja rattaat.

Suosittelen kyllä. :heart:

Meillä on 2004 zafira, ja voin sanoa et itkua melkein väännän kun siitä joudutaan luopumaan! Asuttiin ennen korvessa joten laitettiin diesel zafira. Nyt kun "kaupunkiin" muutettiin niin turhan kallis veroineen kun dieselkin maksaa niin hiton paljon!

Hyvää on paljon; Hyvä ajaa, kovassakin vauhdissa! Kuluttaa vähän, istuimet korkeammalla kun tavis farmarissa mikä helpotti kaukalon laittamista ja yleensä lasten köyttämistä tuoleihin! Luotettava, meillä ei ainakaan mitään ongelmia koskaan tullut auton kans! Me ollaan pitkiä matkoja sillä taivallettu. Tosi ihana auto!
Ainoa miinus on tosiaan se et kun kaikki penkit on ylhäällä niin tavaratilaa ei ole. Me ratkaistiin se ongelma suksiboxilla :whistle: B)

Mutta mene sinä ap ja osta Zafira. Onhan ne Opelit euroopan suosituimpia autoja. Varmaan juuri siksi että ovat halpoja. Laadusta ei sitten puhutakaan.
Minä olen köyhä, ja sitä mieltä, ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa, joten maksan itseäni kipeäksi joka kuu siitä Audistani! =)

Ei köyhällä ole varaa Audiin ellei sitten osta jo yli 10 vuotta vanhaa. Ja Opelit on kaukana halvimpien automerkkien hinnoista.

Maastureissa kuolee/loukkaantuu 11% enemmän ihmisiä kuin tavallisissa henkilöautoissa (autojen määriin suhteutettuna) johtuen siitä, että niissä on korkeampi painopiste ja kaatuvat helpommin.

Minulla ollut Zafira vm-00 diesel nyt 4 vuotta, ei mitään vikoja, pieni kulutuksinen, todella tilava, hyvin tilat muunneltavissa 7:lle, tosin silloin tavaratilaa ei paljon jää, erittäin hyvä ajettava. Olen omistanut 7 erimerkkistä autoa ja tämä on kyllä paras, sanokoon audikuski mitä tahansa.

Yhteistyössä