Kuinka monella on värjäämättömät hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tundra*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole värjännyt hiuksiani varmaan 7 vuoteen, häihin viimeksi laitoin kevyen hiusvärin.

Oma väri on päässä kyllä. Hieman tummempaa tahtoisin (näyttää niin harmaalta kun valo osuu sopivasti), mutta nuo tavalliset hiusvärit on sellasta myrkkyä että en viitsi päähäni laittaa. Enkä muutenkaan tahdo värjäyskierteeseen. Oon ajatellu kokeilla jotai luonnollista värjäystä, josko sais vähän tummennettua. Tulos ei pysy kauan, mutta se on vain hyvä, eipä tarvi miettiä mitään juurikasvuja. :)

Toisesta hiusvärikeskustelusta tuli tällainenkin aihe mieleen.

Joskus 10-vuotta sitten, en olisi voinut kuvitellakaan, että en värjäisi hiuksiani, mutta kuinkas ollakaan, mielipiteeni muuttui.
Joku vuosi taaksepäin aloin katsella tyttöjeni hiuksia ja miettiä, että heillä on oikeastaan aivan mukavan väriset hiukset. Alkoi oma luonnoton look kyllästyttää.
Siihen meni pari kolme vuotta ja monta parturikäyntiä, että vihdoin viimein sain oman värini hiuksiini. Latva piti käydä muutamaan kertaan värjäämässä tyven väriseksi ja saksiakin sai käyttää aika reilulla otteella.

Lopputulos on tummanvaalea (lue maantienharmaa). Aikas tyytyväinen olen ollut. Sävy on luonnollinen ja passaa ihooni.

Taidan oman hiusvärini kanssa kuulua vähemmistöön.

Laitatko kuvaa? Itse suunnittelen kanssa lopettaa kokonaan hiusten värjääminen, mutta tuo kuuluisa maantienharmaa puskee täälläkin tyvestä. Mielikuva siitä koko pään värinä on epäilyttävä.. Olisi kiva nähdä kuvia muista luonnonvärisistä hiuksista niin näkisi kuinka nättejä ne sitten ovatkaan kunhan muut värit rajoineen on saatu pois tukasta :)

Ensimäistä kertaa 24 vuoteen olen kasvattamassa omaa väriäni takaisin. Aloitin kasvatuksen 1 v ja 4 kk sitten. Latvat on yhä raidoitettu vaaleammaksi. Kasvatus on tuskaisen hidasta. Minulle ei sovi lyhyet hiukset, joten leikkaamalla en voi asiaa nopeuttaa.

Itse suunnittelen kanssa lopettaa kokonaan hiusten värjääminen, mutta tuo kuuluisa maantienharmaa puskee täälläkin tyvestä. Mielikuva siitä koko pään värinä on epäilyttävä..
Maantie näyttää kamalalta värjätyn hiuksen vieressä juurikasvuna ja vasta sitten oikean värin alkaa näkemään, kun sitä on sellaiset 15cm. Hänellä on ehkä kaunein maantienväri (oikeasti värjäämätön), mitä olen nähnyt.
Pupulandia

..mä oon joskus ammoisina aikoina kotivärjänny hiuksiani semmosilla sävyteväreillä :ashamed:...mutta nyt on ollut jo vuuuuoooossiiiaaa hirrrween nättinä ja luonnollisena tää pehko :D..mikähän tää väri on, joku tumman ruskee jossa ihan omasta takaa tommosta punertavaa sävyä mukana :).

Olen 32 v, enkä ole koskaan värjännyt hiuksiani. Kehuja olen saanut upeasta tummasta väristäni monta kertaa, jopa kampaaja on useamman kerran kysynyt onko väri oma... tyytyväinen olen kyllä kun oma väri on hyvä :)

Mä olen nyt siinä vaiheessa, että olen lopettamassa hiusteni värjäämisen, tosin tähänkin asti olen värjännyt sen pari kolme kertaa vuodessa, eli en hirmu usein. Päänahka ei vaan tykkää hommasta enää yhtään, ei taida olla koskaan tykännyt. Tulee rupia päänahkaan (ja ilmeisestikin haavoja ennen niitä rupia...:D ). Ei oo sen arvoista.

Mulla on värjäys ollut aina aika lähellä omaa luonnollista hiusväriä, mutta kyllä mun vielä pitäis käydä lähiaikoina ottamassa muutamat oman väriset raidat päällihiuksiini ja sen jälkeen sitten saisivat kasvaa sen värisenä kuin oikeasti ovat.

Joitain vuosia ollut oma väri. Kun tulin eka kerran raskaaksi, lopetin värjäämisen. Ymmärsin samalla että yritin epätoivoisesti löytää omaa väriäni purkista. Puoltoista vuotta kasvatin sitä kamalaa juurikasvua ja pätkäisin hiukset lyhyiksi.

Nyt taas ihanan pitkät, paksut, hyväkuntoiset tummat hiukset.

Oon kade. Haluaisin oman värini takaisin (tosin en ehkä ihan luonnollisena, voisin vähän kirkastaa omaa sävyäni tai ottaa vaaleita raitoja, niin yleisilme olisi aika blondi). Oon pitkään värjännyt hiuksiani mustanruskealla, joten oman värin kasvatusvaihe olisi tuskallista, kun juuret olisivat maantienväriset ja latvat lähes mustat. Värinpoistoa en haluaisi teetättää, koska haluan kasvattaa pitkät hiukset ja värinpoisto rasittaisi liikaa hiuksia. Eli tummilla hiuksilla mennään vielä jonkin aikaa.

Yhteistyössä