Kuinka monella on värjäämättömät hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tundra*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

*tundra*

Jäsen
23.08.2011
760
-1
16
Toisesta hiusvärikeskustelusta tuli tällainenkin aihe mieleen.

Joskus 10-vuotta sitten, en olisi voinut kuvitellakaan, että en värjäisi hiuksiani, mutta kuinkas ollakaan, mielipiteeni muuttui.
Joku vuosi taaksepäin aloin katsella tyttöjeni hiuksia ja miettiä, että heillä on oikeastaan aivan mukavan väriset hiukset. Alkoi oma luonnoton look kyllästyttää.
Siihen meni pari kolme vuotta ja monta parturikäyntiä, että vihdoin viimein sain oman värini hiuksiini. Latva piti käydä muutamaan kertaan värjäämässä tyven väriseksi ja saksiakin sai käyttää aika reilulla otteella.

Lopputulos on tummanvaalea (lue maantienharmaa). Aikas tyytyväinen olen ollut. Sävy on luonnollinen ja passaa ihooni.

Taidan oman hiusvärini kanssa kuulua vähemmistöön.

Minä olen juuri kasvattamassa tukkaani, että saisin oman värini takaisin. Olen käynyt parturilla ja värjännyt tukkani nyt niin, että juurikasvu ei heti pompahda silmille. Haluan värjäämättömät hiukset! Oma värini minulla on vaaleanruskea

Ihailin nuoruudessani vanhempien naisten upeita hopeanharmaita hiuksia. Nyt minulla on ihanat, aidot harmaat raidat ohimoilla ja otsalla. Sisareni, joka on värjännyt hiuksiaan koko ikänsä, kauhisteli asiaa. Hän ei ymmärrä, miksi haluan tuoda oikean ikäni ilmi hiuksillani, koska muusta se ei paljastuisi.

Mulla kanssa varmaankin sellainen maantienharmaa. En ole nyt värjännyt about vuoteen. Raskaudesta johtuen. Sen jälkeenkin on kaksosten kanssa ollut sen verran kiirus, ettei ole hiusvärit olleet prio ykkösenä. Mutta ensi viikolla värjäys ja leikkaus. Ihanaa!

En ole varsinaisesti koskaan värjännyt hiuksia, värihuuhteluita tein nuorempana pari kertaa. Omat hiukset on tumman ruskeat ja tykkään niistä, ja nykyisin on jotenkin kivalla tavalla erilainen kun ei värjää hiuksiaan. Jos menee uudelle kampaajalle, joka kerta tulee ihmettelyä että ai tää on sun oma väri, niin harvinaista on värjäämättömyys. Ja sitä paitsi värjätyn hiuksen kyllä erottaa, jotenkin vaan näkee ettei ole ihmisen oma sävy, varsinkin punaisissa sävyissä. Tykkään olla minä enkä kukaan muu!

Lopetin hiusten värjäämisen pari vuotta sitten ja samalla rupesin kasvattamaan lisää pituutta. Tajusin, että oma tummanruskea hiusväri onkin ihan kiva. Hiusten latvoissa on vielä vanhaa väriä.

Puolivahingossa kasvoi oma väri hiuksiin. Maantietä täälläkin, en sen kummemmin tykkää kuin inhoakaan. Elämässä meneillään vaihe jossa tärkeämpääkin ajateltavaa kuin hiusten väri, tai ulkonäkö muutenkaan.

Kampaajalla käyn että pysyn siistinnäköisenä, ei ole yksikään huomauttanut värittömyydestä. Kai se sallitaan näin keski-ikäiselle :D

Mulla menossa kasvatusprojekti, joka on tosin ollut käynnissä ainakin viimeiset viisi vuotta, aina vaan kun olen ollut jonkun vuoden värjäämättä niin kyllästyn (en siihen tyveen vaan niihin haalistuneisiin latvoihin) ja sitten taas värjään... Nyt on taas mennyt vuosi värjäämättä, jospa nyt sinnittelisin loppuun asti!

Mulla vaan on melko pitkät hiukset ja sellaisena ne haluan pitääkin, joten useampi vuosi kasvattelua on edessä ennen kuin ollaan kokonaan omassa värissä. Saa nähdä ehdinkö harmaantua ensin... ;) Parasta omassa värissä(keskiruskea) on että se tosiaan sopii täydellisesti. Enkä pidä siitä että aina kampaajalla värjätessä lopputulos on aina liian punertava/lämmin, vaikka kuinka käskisi että ei punaista... "Mutta siis kun eihän nyt kukaan itselleen harmaita hiuksia halua, niin laitoin sit kuitenkin vähän tämmöistä ihanaa lämmintä hehkua tähän väriin..." :kieh:

Minäkään en ole koskaan värjännyt. Mieli on joskus tehnyt, mutta en ole osannut päättää väriä. Olin lapsena aivan vaalea, nykyään melko tumma. Ja silti miellän itseni ennemmin vaaleaksi. Hiukseni ovat pitkät ja kasvavat todella nopeasti, ei ehkä kuitenkaan huvittaisi lähteä siihen värjäyskierteeseen (inhoan tummia tyvikasvuja vaaleissa hiuksissa).

Olin Ruotsissa silloin, kun päätin saada omanväriset hiukseni takaisin. Parturi hiukan harmitteli. Ei muusta syystä kuin siksi, että mulla oli rokkitukka. Päältä platinaa ja alta punaista. Hän oli ajatellut pääsevänsä kokeilemaan vaikka minkälaista värjäystä. Ruotsissa kun ei kuulemma punaiset sävyt mene kaupaksi ollenkaan.

Yhteistyössä