Kuinka menee kirjat kirppiksellä kaupaksi?

Elikkäs ois aika paljon kirjoja notkumassa tuolla hyllyssä ja tässä mietinkin, että kuinkahan hyvin ihmiset ostelee kirppikseltä kirjoja? Löytyy Kingiä, Tess Gerritseniä, Remestä, Liza Marklundia, Laila Hirvisaarta, Dan rownia yms eli ei mitään ihan tuntemattomia kirjailijoita kuitenkaan. Ja jos nuita lähtis myymään niin mikä olisi mielestänne sellainen sopuhinta hyväkuntoiselle kirjalle?

Ei kirjat tosin olisi ainoat myytäväksi menevät, kasa levyjä olisi myös uutta omistajaa vailla, mutta käsittääkseni levyt aika hyvin kirpparikansalle uppoaa.

"poikia3"
Kirjat menevät ihan hyvin kirppiksellä kaupaksi, tosin hintojen pitää olla edulliset. Tunnettujen kirjailijoiden kirjoista saa paremman hinnan ja mitä uudempi kirja, sen paremman hinnan saa. 5 euroa on suurin hinta, jonka olen kirjasta saanut, yleensä myyn kovakantiset, tunnettujen kirjailijoiden opukset 3 - 4 eurolla ja pokkarit sitten 2,5 eurolla, jos vähemmän tunnettu kirjailija / vanhempi kirja, hinnat lähtevät 50 sentistä ylöspäin. Pokkarit ovat menneet yllättäen hyvin tuolla 2,5 eurollakin, tosin tuntemattomien kirjailoiden opuksista saa euron verran ja siitä ylöspäin.

Jotenkin 4e kuulostaa jo aika paljolta. Tai niinku kirppiskamana jos ajattelee, itsekään en kirppikseltä millään viidellä eurolla yleensä osta kirjoja... Mutta jos parilla kolmella eurolla menis kaupauksi niin ois ihan jees. Kyllä tuolta paljon muitakin kirjailijoita löytyy, mutta aika paljon on nuita mitä mainitsin. Sitten ois tietty kaikki potterit ja houkutus-sarja, niitä en kyllä ihan parilla eurolla raaskisi lähteä myymään, jos myyn olleskaan. Manga sarjakuvakirjoja löytyy myös, mutta ne onkin vähän nuorempien immeisten juttuja yleensä...

Itse olen valmis maksaan pääsääntöisesti 2-3 euroa kovakantisista, pokkareista vähemmän. Eri asia on jos on joku kirja minkä haluan ja mitä olen etsinyt, siitä voin maksaa enemmänkin. Muistaakseni olen kalleimman ostanut viidellä eurolla, se tosin oli pitkän harkinnan jälkeen. Mutta sitä vaan ei ollut silloin saatavilla missään ja oli hyväkuntoinen.

Mikäli sattuu olemaan kirjaston poistomyynnistä ostettuja niin ÄLÄ pyydä enempää kuin se 50 senttiä minkä olet niistä itse maksanut ;)

Yhteistyössä