Kuinka lyödä jalat alta ja tiputtaa ihminen pilvilinnoistaan:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaatakin harmaampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaatakin harmaampi

Vieras
Harrastettiin mieheni kanssa seksiä tuossa muutama päivä sitten ja siinä seksin keskellä tuli puheeksi, josko tehtäisiin meidän ainokaiselle sisarus. Tästä on aina silloin tällöin väläytelty, mutta mitään "nyt viikon päästä aletaan tekemään sitä vauvaa"- ei ole päätetty. No hoidettiin hommat ja ilman kortsua, koska mielestäni sovittiin siinä että tehdään näin. Seuraavana päivänä luin onnessani vauvajuttuja ja laskin tästä ekasta(jos tärppi kävi) laskettua aikaa ja vaikka mitä ja suunnittelin töissä kaikenlaista(itsekseni). Illalla mieheni sitten sanoi, että pitää varmaan ostaa jättipakettikortsuja. Olin vaan MITÄ, ja en saanutkaan kysyttyä tarkemmin mitä tarkoitti kun keskustelu keskeytyi. No mies ei puhunut tuosta mitään ja en sitten kommentoinut mitään kun ajattelin sen olleen vitsi. Eilen se sitten kauppareissulla oli nostanut jättipaketinkortsuja kauppakärryyn. Alkoi itkettämään tautisesti ja juoksin itkemään vaateosastolle, kun en viitsinyt alkaa kysyä tuosta ihmisten keskellä. Tulin niin korkealta alas, että kassoilla sanoin miehelleni lähtevän apteekkiin. Olin menossa ostamaan katumuspillereitä. En nyt jaksa sen enempää kirjoittaa. Olen eilisestä päivästä lähtien vaan nukkunut ja itkenyt. Luulin mieheni haluavan vauvan, mutta näin ei olekaan enkä tiedä mitä teen. Jos tärppi olisi nyt käynyt niin olen pitkälti yli 35-vuotias kun vauva syntyisi. Lähden takaisin nukkumaan. Ehkä käyn illalla lukemassa kommentit, jos jaksan henkisesti lukea niitä.

En tarkoita pahalla, mutta mikä on tollainen suhde, jossa asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä ja SUORAAN? Minä olisin ilmaissut oman kantani nostamalla paketin pois ja sanonut ettei me näitä nyt tarvita tms. pienellä huumorilla höystettynä, ellen olisi viitsinyt ihmisten kuullen alkaa puhumaan.

Ettekö te osaa avoimesti keskustella miehesi kanssa noinkin tärkeästä asiasta??? Miksi et kysynyt suoraan, mitä varten hän niitä kortsuja on ostamassa vai onko hän tullut toisiin ajatuksiin? Kyllä teidän täytyy avoimesti sopia vauvan yrittämisen ajankohdasta. Eihän sitä nyt voi jättää tuolla lailla auki, että asiaa vaan väläytellään silloin tällöin ja sitten kumpikin tahollaan miettii mitä toinen oikein tarkoittaa.

no voih :/ kuulostaa kertomasi perusteella kuitenkin siltä ettette ole asiasta kunnolla juteleet?! Parisuhteen täytyy olla luja, ennenkuin lapsia lisää. siis jos näin ei ole.
KESKUSTELKAA! Ei se niin voi mennä että yksin vaan itket, ei miehet sellasta ymmärrä.

Voi mikä tilanne. Koettakaa puhua asiasta kuin aikuiset. Kuinka vanha miehesi on?
Kerro ihmeessä haaveestasi saada toinen lapsi ja mainitse samalla että biolooginen kello jo käy. Sano et sulla on vielä aikaa vaihtaa sellaiseen mieheen, joka haluaa lapsia. Noi toi ei ollut kyllä hyvä veto, mut mä itse voisin sen vaik läväyttääkkin päin näköö.

:hug:

Ota puheeksi halusi saada ainokaiselle sisarus. Keskustelkaa asiasta. Voihan olla että miehesi haluaisikin lisää lapsia, mutta ei ole oikeastaan koskaan ajatellut asiaa. Meillä esikoisen jälkeen ei harkittu vakavasti lapsia "ihan heti" mutta kun otin asian puheeksi niin mies halusikin heti ryhtyä hommiin! Oli lopputulema mikä vaan niin parasta olisi kuitenkin keskustella asiasta. Silloin sinäkin tietäisit varmasti.

Ihmettelen kyllä että millasissa parisuhteissa ihmiset elää kun eivät puhu asioista keskenään! Luulis että tuo varsinkin on sellanen yhteinen asia jota ei jätetä arvailujen varaan vaan puhutaan selkeästi selväksi. Olisit nyt edes sanonut miehellesi että lähdet apteekkiin hakemaan jälkiehkäisypilleriä niin hänellä olisi ollut mahdollisuus osallistua siihen päätökseen, jospa vauva olisi ollutkin tervetullut jos hedelmöitys olisi jo tapahtunut. Ja yksin itkemisen sijaan oisit keskustellut miehesi kanssa kunnolla vauvakuumeestasi, jospa hänen mieli olisi muuttunut. Tai sulle ei ainakaan olis ehtinyt kertyä niitä pilvilinnoja joista pudota.

Samaa ihmettelen kuin muutkin. Tai siis itselleni vauva ja raskaus on niin iso asia että ennen ehkäisyn poisjättöä pitää olla ihan kunnolla asioista puhuttu jotta molemmat ovat varmoja että vauva on tervetullut. En voisi kuvitellakaan jättäväni ehkäisyä pois pelkän leikinlaskun tai oletusten perusteella.

Mutta tuohon tilanteeseesi ei varmasti auta muuta kuin puhuminen suoraan miehen kanssa. Kerrot hänelle miksi tykkäät että juuri nyt on hyvä aika vauvalle ja mies saa puolestaan perustella miksi hänen mielestään ei ole. Ehkä pääsette jo siinä johonkin yhteisymmärrykseen. Voihan olla että mies haluaisi jostain syytä vielä odotella hetken tms.

Yhteistyössä