Kuinka kauan voileipä säilyy huoneenlämmössä, entä jos on päällä leikkele, juustoa tai kananmunaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
mietin vaan tässä että voiko tuollaista laittaa lapselle kerhoevääksi, kun pitäisi säilyä huoneenlämmössä 2 tuntia? ei taida uskaltaa laittaa päälle muuta kun kurkkua tms? Pilaantuukohan margariini jo parissa tunnissa?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mietin vaan tässä että voiko tuollaista laittaa lapselle kerhoevääksi, kun pitäisi säilyä huoneenlämmössä 2 tuntia? ei taida uskaltaa laittaa päälle muuta kun kurkkua tms? Pilaantuukohan margariini jo parissa tunnissa?

tsiisus :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

:laugh::laugh::laugh:

Noh, kun minä olin alakoulussa, meillä oli aina eväät mukana pitkinä päivinä. Ne syötiin klo 13. Ja kouluun mentiin yhdeksäksi, eli eväät oli tehty noin klo 7-8. Ei kenelläkään mitään kylmälaukkua siellä ollut mukana, ja hengissä ollaan vieläkin. Ja ne eväät siis oli yleensä voileipiä margariinilla ja muilla täytteillä.

Mä tein eskarilaiselle leipäeväät kouluun aamulla ysin aikaan ja ne syötiin puolenpäivän jälkeen. Laitoin päälle mitä milloinkin eikä mitään ruokamyrkytystä ole näkynyt...
Siellä olis ollut kuulemma jääkaappikin, mutta poitsu ei halunnut sinne laittaa jostain syystä.

Ite tein voinleivän jossa oli ties mitä juustoa ja salaattia, ja oon syöny iltakuuden jälkeen, ja se on ollu koko ajan huoneenlämmössä. Ei mitään vaikutuksia. Mielummin söisin viileämpänä sen :D

Yhteistyössä