Kuinka kauan voi turvallisesti laihduttaa näin?

• Viestiketjun aloittaja Vaikea ylipaino
  • Ensimmäinen viesti
ggggg
Turvallista laihduttaminen varmasti on noin kauemman kuin mitä se on kannattavaa tehdä noin. Mitä pidempi tehodieetti sitä vaikeampaa on palata normaaliin mutta laihduttavaan ruokavalioon. Tehodietin jälkeen kun osa menetetyistä kiloista jokatapauksessa tapaa tulla takaisin ja jos ongelmana vielä on että tuloksia pitää saada aikaan jotta motivaatio säilyy ollaan äkkiä ongelmissa ja seurauksena on jojottelu laihdutu-paluu entisiin mittoinin (lähes entisiin tai jopa suurempiin)-laihdutus-lihominen...

viera.s
Kyllä tuolla tavalla voi melko pitkään jatkaa vaikka miten pitkään, saat varmasti riittävästi proteiinia, vitamiineja ja kivennäisaineita. Itse asiassa noita jälkimmäisiä voit saada jopa liikaa, sillä Nutrilett-patukat on suunniteltu niin, että kolme täyttää päivittäisen vitamiinien ja kivennäisaineiden tarpeen. No liikasaanti on ongelmallista korkeintaan A-vitamiinin osalta, muita ei pieni yliannostus pitkään jatkuessaankaan haittaa.

Itse vaihtaisin yhden Nutrilett-patukan vaikkapa salaattiin, jossa jotain proteenipitoista tai muuhun kevyeen terveelliseen "oikeaan" ruokaan.

VLCD-kuuria ei pitäisi tosiaan ilman lääkärin ohjeistusta jatkaa yli kolmea viikkoa, mutta sinä saat noista kuitenkin n. 1000 kcal, joten kyse ei oikeastaan ole siitä. VLCD-kuurissa nainen saa korkeintaan 600 kcal/vrk ja mies 800 kcal/vrk.

Nyt paljon kevyempänä
Itselläni oli viime syksynä korkeampi aloituspaino kuin sinulla.
Aloitin silloin 13 viikon nutrauksen.Join päivässä viisi nutrilet-juomaa ja söin lisäksi proteiinia ja puoli kiloa kasviksia.
Pudotin tuossa ajassa 25kg.
Sen jälkeen siirryin normaaliin ruokaan yksi ateria/vko.Eli ekalla viikolla korvasin aamuisen juoman aamiaisella ,seuraavalla viikolla myös lounaan jne.
Nyt pudotettuja kiloja yhteensä n. 33 =)

Koko tuon nutrauksen ajan kävin kerran kolmessa viikossa terveysasemalla hoitajan luona mittauttamassa painon,verenpaineen ja sokerit.
Mitään ongelmia ei ollut koko aikana.Labra-arvotkin näytti että homma kannatti.

Eli kyllä tuollaisella nutrauksella voi turvallisesti laihduttaa ja paino voi pysyäkin poissa mutta vaihda patukat niihin juomiin joista saat tosiaan kaikki vitamiinit yms. ja mieti jo etukäteen dietin aikana kuinka jatkat sen jälkeen.

Tsemppiä =)

vierailija
En tiedä mikä on oikea suositus kuinka kauan voit olla kuurilla ilman lääkärin valvontaa, mutta itse olen kyllä käyttänyt tuon sairaanhoidossa suositellun maksimin verran 16viikkoa. Tosin käyttänyt lisänä hiukan kasviksia esim.300g parsakaalia päivässä. Ajattelin, että seurailen omaa oloa ja reagoin nopeasti, jos alkaa jotain häikkää jotenkin tulla siis ihossa tai limakalvoilla jotain, voinnissa jotain, suolistossa jotain... Aivan aluksihan tietysti sen ensimmäisen viikon kaikenlaista oloa esiintyy, mutta sitten se olo tasaantuu ja pitkään jatkaminen käy kuin itsestään.

Olen nainen ja olin tuolloin noin 30-vuotias. Painoa putosi ensimmäisen 12 viikon aikana 20kg ja loppujen 4 viikon aikana vielä 6kg. Aivan viimeisellä viikolla aloin lisätä kasvisten oheen yhden keitetyn kananmunan päivässä ja viimeisten päivien aikana lisätä syötyjen kasvisten määrää. Suolisto toimi hyvin koko kuurin ajan eikä ollut mitään ongelmaa siirtyessäni "kuurilta" normiruokaan.

Tästä on nyt reilu vuosi ja tuo 6kg on kyllä tullut takaisin ja tuli melko nopeastikin, mutta sitten on paino pysynyt paikoillaan.

Yhteistyössä