Kuinka kauan teillä on ollut kipua jos alaviisaudenhammas on jouduttu poistamaan leikkaamalla?

  • Viestiketjun aloittaja "hammaskeiju"
  • Ensimmäinen viesti
"hammaskeiju"
Ja onko kipu vain paikallista siinä pois otetun hampaan kohdalla vai onko kipua ollut muuallakin, poskessa kaulalla, solisluissa tm.?

Vaikuttaako tikit mitenkään kipuisuuteen, helpottaako tiekkien poisoton jälkeen kipu?
 
No multa leikattiin kolme kerralla ja olihan se kipeä piiiiitkän aikaa..Vielä useiden kuukausien jälkeen oli niin etten esim. saanut suutani kokonaan auki..

Eiks sulle laitettu itsestään sulavia tikkejä?
 
"hammaskeiju"
Mulla hammas poistettiin viikko sitten keskiviikkona ja kipua tuntuu vieläkin välillä enempi välillä vähempi. Mut kipua on myös kaulalla, onko sit säteilyä?

Tuota ihmettelin itsekkin,että tikit on plaatua mitkä pitää poistattaa. Maanantaina aika tikkien poistoon
 
Voihan se säteillä hyvinkin, mutta seuraile nyt et jos alkaa tulee oikein erikoisia oloja niin mene lääkäriin, maanantainahan sit viimestään pääset kyselee..Se on aina vähän noitte viisureitten kans niin ja näin kun siellä niitä hermojakin jonkun verran kulkee jne..
 
Pari vuotta sitten
Mulla oli myös poistettavat tikit jotka oli muistaakseni viikon paikallaan. Kipu helpotti tosi paljon kun tikit sai pois! En tarkalleen ottaen muista kuinka kipeä olin mutta jonkilaista hermosärkyä vissiin oli kun se puoli naamastaoli ihan kosketusarka puolesta nenästä korvan taakse hiuspohjaa myöden niin että hiusten harjaaminenkin sattui. Mutta ei kestänyt muistaakseni kyllä paria viikkoa kauempaa.
 
"vieras"
minulla poistettiin aikoinaan kaksi hammasta kerralla ja juuri alhaalta leikkaamalla. se leikattiin maanantaina ja pikku hiljaa kipu vain kasvoi ja kasvoi. Perjantaina soitin hammaslääkäriin että onkohan ihan normaalia kun kipu vaan pahenee ja sieltä sanottiin että heti näytille on tulehtunut. Koloon laitettiin lääketuppo jota piti pitää monta tuntia. Siihen loppui kamalat kivut.
Kävin siis yksityisellä hampaita hoitamassa ja siksi pääsin heti hoitoon.
 
"hmm"
Viikko kesti miullakin... ja kipu oli aika kokonaisvaltaista, että piti syödä banacodia... mut sitten helpotti.. miulla oli sulavat tikit, mut kaikki ei sulaneet, joten piti poistaa osa kumminkin!
 
No mul oli puudutteen hävittyä tosi kipeä koko naama ja leuat. Johtuen siitä että poisto kesti ja joutu repiin leukoja ammolleen pitkän aikaa. Helpotti kyllä riittävällä kipulääkityksellä. Ja sekin kyllä helpotti kun sai tikit pois. Mulla oli poistojen välissä 5pv, tokan poistossa otti ekasta tikit ja se muuten sattui. Mut ei kummassakaan kipu säteilly päätä kauemmas.
 

Yhteistyössä