Kuinka kauan teidän vauvat on nukkuneet äitiyspakkauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No ei yhtään yötä.:o
Meillä kyllä ihan sänkyynkin varaa..

No ei se ookaan mikään rahakysymys kaikille! Oletko kuullut että vauvat saattaa viihtyä paremmin hieman ahtaammissa oloissa aluksi, koska se tuntuu turvalliselta kohdun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja je:

No ei se ookaan mikään rahakysymys kaikille! Oletko kuullut että vauvat saattaa viihtyä paremmin hieman ahtaammissa oloissa aluksi, koska se tuntuu turvalliselta kohdun jälkeen.

Oletko kuullut, että niitä "ahtaampia" sänkyjä (esim. moses basket, joka meillä on) on myös olemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:

Oletko kuullut, että niitä "ahtaampia" sänkyjä (esim. moses basket, joka meillä on) on myös olemassa?

Olen kuullut. Niin ja sit sen jälkeen pinnasänky, rahan tuhlausta sanon minä, mutta jokainen tekee omat valintansa rahan käytön suhteen. :)

No ehkä kaikilla ei ole tarvetta ostaa sitä moses baskettia kun tuo äitiyslaatikkokin ajaa saman asian. Mä en siis itse kyllä siihen nukuttas, mutta ei se kyllä nyt niin kamalaa ole jos joku nukuttaa.

[quote="minna]

No ehkä kaikilla ei ole tarvetta ostaa sitä moses baskettia kun tuo äitiyslaatikkokin ajaa saman asian. Mä en siis itse kyllä siihen nukuttas, mutta ei se kyllä nyt niin kamalaa ole jos joku nukuttaa.

[/quote]

Niinpä. Ihme tarve joillakin brassailla rahalla ja jollain helkkarin kehdolla, joka menee sen pari kk. :D

Niin ja on se kumma jos vielä mistään mitään ymmärtävälle kakaralle joku pahvilaatikko tekee elämälle ankean alun. Halleluja..

Meillä mies oli ihan kauhuissaan kun sanoin että vauva nukkuu alkuun laatikossa :D No loppujen lopuks meil on molemmilla lapsilla ollu semmonen ensisänky käytössä missä toinen nukkui vajaa 2 kk ja toinen reilu 4 kk.

Sama meillä! Aika ankeeta, jos elämä alkaa pahvilaatikosta...

Siihen pahvilaatikkoon myydään tosi nättejä reunatekstiilejä, jotka siis peittää kokonaan sen laatikon. Sen kun laittaa pinnasänkyyn, on oikeen hyvä peti vastasyntyneelle, jolle pinnasänky yksinään voi olla pelottavan avara. Jos se on ankeeta jonkun mielestä, niin onnee vaan sulle...ei varmaan oo helppoa sulla.

Meillä kaikki on nukkuneet siinä n. 4 kk. Sitten kun alkaa pyöriä unissaan, ei enää oikein toimi. Mä tein siihen laatikkoon itte sellasen reunuksen sisä- ja ulkopuolelle, eikä siitä yhtäännäy päällepäin että se on pahvilaatikko. Ihme jeesustelijoita täällä taas. Mitä pahaa siinä pahvissa on? olen kuullut että jotkut käyttävät lapsellaan paperista ja mistä lie kemikaaleista tehtyjä vaippoja :o Siinä vasta ankea alku mun mielestä! :xmas:

Meillä on kolme lasta ja kaikki on nukkunut n. 3kk siinä laatikossa. Oli nätti reunus siinä ja hyvin nukkuivat vauvat. Se pahvilaatikko oli pinnasängyssä ja laatikon alla siellä pääpuolessa oli tyhjä iso valokuva-albumi niin oli se pääpuoli pystymmässä. Ja meillä ainakin toimi hyvin. Mä luulen että vauva tykkää kun on vähemmän tilaa. Tuossa 3kk iässä oli siirryttävä pinnasänkyyn tai äidin viereen, kun alkoi pahvilaatikon reunat kolisemaan.

Mä en ymmärrä miksei siinä vois nukkua? En näe siinä mitään ihmeellistä.

Sama meillä! Aika ankeeta, jos elämä alkaa pahvilaatikosta...

Vais niin, venaa kysyn esikoiselta 3v onko sille jäänyt traumoja..

Noniin kävin kysymässä, keskustelu meni näin:

minä: "miltä susta tuntuu kun säkin oot vauvana nukkunut tollasessa laatikossa missä pikkusisko nyt nukkuu?"
esikoisen silmät kirkastu, varmaan käsitti et pääsis sinne uudestaan nukkumaan :D, vastas "joo".
Toistin kysymyksen.
Esikoinen: "öö.. hyvältä"

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
[quote="minna]

Niinpä. Ihme tarve joillakin brassailla rahalla ja jollain helkkarin kehdolla, joka menee sen pari kk. :D

Niin ja on se kumma jos vielä mistään mitään ymmärtävälle kakaralle joku pahvilaatikko tekee elämälle ankean alun. Halleluja..[/quote]

Hmm. Ostettiin se kehto käytettynä ja nukkui siinä kauemmin kuin pari kk ja pinnasänky on mun vanha, eli ilmainen. En oo kyllä rahalla tässä yhtään kehuskellut, ihmetellyt vain ihmisiä, jotka nukuttavat vauvaansa pahvilaatikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
[quote="minna]

Niin ja on se kumma jos vielä mistään mitään ymmärtävälle kakaralle joku pahvilaatikko tekee elämälle ankean alun. Halleluja..

Hmm. Ostettiin se kehto käytettynä ja nukkui siinä kauemmin kuin pari kk ja pinnasänky on mun vanha, eli ilmainen. En oo kyllä rahalla tässä yhtään kehuskellut, ihmetellyt vain ihmisiä, jotka nukuttavat vauvaansa pahvilaatikossa.

[/quote]

Mikä siinä ihmetyttää? Käsittääkseni se laatikko on ihan sitä varten tehty, siksi siinä on patjat ja kaikki. Luultavasti olen itsekin ensimmäiset viikkoni nukkunut samanmoisessa 80-luvulla.

Meillä oli toi pahvilaatikko pinnasängyssä noin puolitoista kuukautta. Oli talvella kivan lämpöinen pesä pikkuvauvelin nukkua. Pehmustetut reunat ja lakana siinä päällä. Ja kivalla nauhalla sitten solmittu "rypyt" siihen ulkoreunaan. Eipähän sitä pelkäksi pahvilaatikoksi ois tunnistanut.

Oli kätevä aikansa. Eikä ollut tarvetta brassailla jollain kehdolla, joka ois jouduttu heti myymään, kun ei ole näitä säilytystiloja liiemmalti. En mä näe siinä mitään ankeeta aloitusta meidän vauvalle, tulkaa vaan puhumaan mun kädelle vaikka ;)

eikös siinä muistaakseni tule ihan patjakin mukana, että on oikein KELAn "ehdotus" nukuttaa lasta siinä. Meillä ainakin vauvat nukkuivat paremmin/rauhallisemmin siinä kun oli ahtaampaa eikä aakeanlaakea pinnis mihin mahtuis 10 vauvaa nukkumaan....

Mitä kamalaa siinä on jos vauvaa siinä nukuttaa. Varsinkin jos se laatikko on pinniksessä tai vanhempien sängyssä????

Yhteistyössä