kuinka kauan sektion jälkeen sairaalassa???

niin... tossahan se kysymys jo tulikin :)

meinaan vaan, ku jostain olin kuulevinani, et kuus päivää tai yli.... mut sit taas oon lukenu et jotkut on päässy jo esim 4 päivän jälkee pois...

tietysti, jos ongelmia tulee, niin olaan kauemmin... mut noin niinku yleensä....???

millaiasia aikoja ootte itte ollu sairaalassa??? onks ollu pikaisia kotiintumisia???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:00 Nopsaan kirjoitti:
Pari tuntia ennen sektiota sairaalaan ja kaksi yötä sektion jälkeen kotiin. Näin mulla jokaisesta neljästä sektiosta. =)
oh hoh... miten sä niin nopeasti pääsit???? siis hyvähän se on =) =) kukas siellä nyt päiviä viihtys :x :x

mut siis ekankin kanssa???
 
Nopsaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:08 sarkku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:00 Nopsaan kirjoitti:
Pari tuntia ennen sektiota sairaalaan ja kaksi yötä sektion jälkeen kotiin. Näin mulla jokaisesta neljästä sektiosta. =)
oh hoh... miten sä niin nopeasti pääsit???? siis hyvähän se on =) =) kukas siellä nyt päiviä viihtys :x :x

mut siis ekankin kanssa???
Pyysin ja pääsin kun kaikki meni ongelmitta, vauveleillamme ei mitään ongelmia, asumme lähellä sairaalaa, neuvolatäti tuli heti seuraavana päivänä kotona käymään ja en saanut sairaalassa nukuttua juurikaan.
 
Aleksin 2v äiti
Viikon olin sairaalassa!! Olin aikasta kipeä ja maitokaan ei noussut ihan heti...joten katsottiin,että kaikki lähti kunnolla sujumaan ennen kuin kotiutumis-päätös annettiin... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:28 Nopsaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:08 sarkku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:00 Nopsaan kirjoitti:
Pari tuntia ennen sektiota sairaalaan ja kaksi yötä sektion jälkeen kotiin. Näin mulla jokaisesta neljästä sektiosta. =)
oh hoh... miten sä niin nopeasti pääsit???? siis hyvähän se on =) =) kukas siellä nyt päiviä viihtys :x :x

mut siis ekankin kanssa???
Pyysin ja pääsin kun kaikki meni ongelmitta, vauveleillamme ei mitään ongelmia, asumme lähellä sairaalaa, neuvolatäti tuli heti seuraavana päivänä kotona käymään ja en saanut sairaalassa nukuttua juurikaan.
Siis kaksoset? Mutta kun meillä pääsee ylös vasta seuraavana päivänä ja kipupumppu pois sitä seuraavana.
 
Nopsaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 16:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:28 Nopsaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:08 sarkku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:00 Nopsaan kirjoitti:
Pari tuntia ennen sektiota sairaalaan ja kaksi yötä sektion jälkeen kotiin. Näin mulla jokaisesta neljästä sektiosta. =)
oh hoh... miten sä niin nopeasti pääsit???? siis hyvähän se on =) =) kukas siellä nyt päiviä viihtys :x :x

mut siis ekankin kanssa???
Pyysin ja pääsin kun kaikki meni ongelmitta, vauveleillamme ei mitään ongelmia, asumme lähellä sairaalaa, neuvolatäti tuli heti seuraavana päivänä kotona käymään ja en saanut sairaalassa nukuttua juurikaan.
Siis kaksoset? Mutta kun meillä pääsee ylös vasta seuraavana päivänä ja kipupumppu pois sitä seuraavana.
Ei kaksoset vaan minulla takana neljä lasta ja neljä sektiota. Aamulla leikattiin, seuraavana aamuna ylös ja sitä seuraavan päivän iltapäivänä kotiin. Kipupumppua en ole kertaakaan saanut/käyttänyt. Sairaalasta sain kipulääkkeet ja antibioottikuurin (katetroinnin takia virtsatulehduksen varalta) loppuosan kotiin. Virtsakokeessa kävin viikon päästä sairaalalla.
 
mulla kaks sektioo takana, molemmat hätäsektioita, en tiiä onks sillä sitten vaikutusta... mut kuitekki. eli esikoiselta olin 5 vrk laitoksella, kuopukselta myös 5 vrk, josta eka yö meni prenalla (käynnistys aamulla).. kuopukselta olisivat pitäneet mua vielä kauemmin, koska iski paha kohtutulehdus, mutta vaadin päästä kotiin, en ois kestäny siellä enää yhtään.. sain vahvat lääkkeet ja pääsin kotiin sitten siis 4 vrk sektiosta.. nyt on tulossa kolmas sektio ensi viikon lopulla, toivotaan että kaikki menis hyvin, niin pääsis mahd. pian kotiin.. mut vauvan tila toki se tärkein, että jos pikkusen tila sitä vähäkin vaatii, oon siel vaikka kaks viikkoo...

 
näin meillä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 14:12 Loora kirjoitti:
Pärjäsittekö yksin kotona vauvan kanssa? Saiko lasta nostella? Vai oliko teillä joku auttelemassa eka päivinä?
Mies jäi heti isyyslomalle, mutta olisin vointini puolesta pärjännyt täysin yksinkin. Lastahan saa nostella, ellei sitten ole jotain erikoista tapahtunut, mutta lasta painavampaa ei saisi nostella, eikä muutenkaan raskaita hommia, kuten siivousta ym. tehdä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 20:34 näin meillä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 14:12 Loora kirjoitti:
Pärjäsittekö yksin kotona vauvan kanssa? Saiko lasta nostella? Vai oliko teillä joku auttelemassa eka päivinä?
Mies jäi heti isyyslomalle, mutta olisin vointini puolesta pärjännyt täysin yksinkin. Lastahan saa nostella, ellei sitten ole jotain erikoista tapahtunut, mutta lasta painavampaa ei saisi nostella, eikä muutenkaan raskaita hommia, kuten siivousta ym. tehdä.
Juuri näin meilläkin. Suunniteltu sektio, ja oltiin 4pvää sairaalassa. Kaikki oli hyvin minulla ja vauvalla.
 
Mii04
Sektioaika osui 22.12 ja esitin laakarille toiveeni mahdollisuudesta paasta jouluaatoksi kotiin. Kaikki meni hienosti ja paasin kuin paasimmekin aaton aamuna kotiin kera pikku nyytin! Eli sisaan parisen tuntia ennen operaatiota ja ulos parin yon jalkeen. :xmas:
 
Moi! Minä olin 7 pv sairaalassa, piti päästä 5 pv pois, mutta sitten vauvan paino laski hieman ja lääkäri halusi sitä vielä pari päivää seurata. Minulle tehtiin hätäsektio ja ensimmäiset päivät olin yllättävän kipeenä, en olis uskonu että vetää niin voimattomaksi. Mutta sitten oli kyllä ihana päästä kotiin... Tsemppiä sulle tulevaan!
 
Mä menin ke-yönä synnyttään, vauva leikattiin ulos to-aamuna kiireellisellä sektiolla. Mulle nousi kuume ja tulehdusarvot ihan hirveisiin lukemiin, vauvalla oli Luojan kiitos kaikki koko ajan hyvin. Pääsin kotiin maanantaina, eli olin sairaalassa siis yhteensä 4 yötä (jos synnytys-yökin lasketaan niin 5) enkä olis päässy vielä sillonkaan kotiin mutta mä lähdin sieltä puoli-väkisillä, en olis kestäny selväjärkisenä siellä enää minuuttiakaan!
 
Esikoisen suunnitellun sektion jälkeen pääsimme kotiin viidentenä päivänä. Vauva oli hiukan keltainen ja sitä tarkkailtiin. Kolmantena päivänä olisin itse jo mielelläni kotiutunut...

Lisäys: kotona pärjäämisestä; Mies oli viikon isyyslomalla alkuun, sitten äitini oli vielä muutaman päivän apuna. Hyvin kyllä olisimme kaksinkin pärjänneet, mutta mukavaa oli, että oli joku auttamassa ja seurana. :) Vauvaa saa kantaa ja nostella kyllä, mutta muuta ei mielellään. Sängystä ylös nouseminen oli varmaan kaikkein vaikeinta, kyljen kautta tyynyllä vatsaa tukien se kuitenkin onnistui, vaikka kipeää teki.<br><br>
 
Mulla esikoinen syntyi alateitse ja tämä kuopus kiireellisellä sektiolla. Leikattiin maanantai-aamuna, ylös sängystä tiistai-aamuna ja kotio keskiviikkona puolen päivän jälkeen. Ei kipupumppua vain kipulääkettä suun kautte. Kaikki hyvin mulla ja vauvalla, enkä saanut nukuttua sairaalassa.

Juu isi kotona kolme viikkoa, hoiti esikoista (silloin 2v4kk) ja autteli mua mm. ylösnousuissa. Hitsi ku se ottikin kipeää..mutta helpotti kun tikit otettiin pois. <br><br>
 

Yhteistyössä