Kuinka kauan saatatte ekaluokkalaista?? (matkaa 400m, 2 kadunylitystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmmmm"

Vieras
naapurin ekaluokkalaiset meni jo tänään yksin mutta omaani en uskalla vielä päästää, ei varmaan muistaisi katsoa tuleeko autoja... matka on lyhyt mutta tosiaan 2 suojatietä on ylitettävänä.
Kuinkahan kauan vielä kehtaan saattaa ja hakea?

saatoin yhden viikon,kun olin lomalla,töistä en voinut. Matka oli sama ja olis päässyt menee ilman kadunylityksiä,mutta tottelemattomana meni reittiä missä 2 ylitystä.

Kyllä mun mielestä ekaluokkalaista kehtaa saatta kouluun vaikka koko syksyn jos mahdollista. Varsinkin jos joutuu ylittämään teitä, niin ei siinä piätisi olla mitään kehtaamista, että välittää oman lapsesta turvallisuudesta. Eihän sun tartte mennä koulun pihalle asti, katsot vain että pääsee teiden ylitse turvallisesti ja sanot heipat.

Mulla nyt jo tokaluokkalainen, mutta viime syksynä "huoli" minut saattamaan kahtena ekana aamuna. Sen jälkeen ilmoitti, että menee kavereiden kanssa. Ja hyvin meni. Joskushan se napanuora on katkaistava...

Tääl iltapäiväkerhoon meneviä ekaluokkalaisia saatetaan (kerhon ohjaaja siis hakee koulusta kerhoon) sen pehmeän laskun ajan, olikoha se 6 viikkoa. Ja samaa sano ope ekanluokan ekassa vanhempainillassa, että se aika olis hyvä jos joku saattais.

Meil ekaluokkalaisia saateltiin jokapäivä se 6 viikkoa, ja erittäin usein sen jälkeekii kun saa samal ittekkii pienen lenkin, mennä kauppaan samal reissul tms.

mä aion saattaa koko syksyn joululomaan asti. Ja haen myös IP-kerhosta. Matkaa 1,5 kilometriä, monia tienylityksiä, joista 1 todella paha mm. tänä aamuna ilman liikennevaloja ja heti meinattiin jäädä auton alle.

Ensi viikko on vielä lomaa, sen jälkeen on pakko luottaa ekaluokkalaisen osaavan itse mennä kouluun, koulusta ip kerhoon ja ip kerhosta kotiin.
Työ on toisella paikkakunnalla, joten en todellakaan voi viedä ja hakea koululaista töiden alettua.
Mutta pitkin kesää on harjoiteltu tuota matkaa ja meillä on fiksu koululainen, joten eikähän se siitä.

[QUOTE="hmmmmm";24382050]ollaan, mutta tuo tyttö on vähän sellainen hutilus, että saattaa vaan painella tielle katsomatta :/[/QUOTE]

No niin on meidänkin ekaluokkalainen poika. Koulumatkaa pojalla 1.5km. Ei noin pieni taida aina muistaakaan katsoa autoja, vaikka kuinka olis harjoiteltu. Sydän syrjällään saa olla.