Kuinka kauan olet ollut kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ollut kotona tasan vuoden, lapsen kanssa kuukauden verran vähemmän eli tällä hetkellä olen ollut kuukauden hoitovapaalla ja tarkoitus olisi olla ainakin siihen asti kunnes poika täyttää 3 vuotta. Pitempään jos lapsia tulee lisää, kahdesta lapsesta haaveillaan ja kaikki olisi aikomus hoitaa kotona kolmivuotiaiks tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Minulla on opistotasoinen koulutus.

Esikoinen meni hoitoon puolivuotiaana, kun aloin opiskella ylempää opistotasoa.

Nyt kakkoselta ollut 1 v 5 kk ja tarkoitus on pysyä mahdollisimman pitkään kotona. Kolmas on tulossa :D

Meillä on olme lasta ja ylempi korkeakoulututkinto. Olin kotona minimin, eli kun äitiysloma on loppunut sain hyvän tarhapaikan. Odotan neljättä lasta ja menen töihin heti kun äitiysloma on loppu. Kaikki tämä on mahdollista koska mieheni ja vanhemmat lapset osallistuvat huushollin hoitoon, meillä käy myös kerran kuussa siivooja. Kun on asuntolainaa ei tarvitse miettiä jäisikö kotiin vai menisikö töihin. Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat suomen korkeimmat.

Poikien kanssa olin aikoinaan kotona 4 vuotta, pojat olivat siis 3- ja 4-vuotiaat mennessään päivähoitoon. Kävin lukion loppuun poikien ollessa pieniä, suoritin sen iltalukiossa ja mun vanhemmat hoiti poikia. Olin siis 17-vuotias kun aloin odottamaan esikoista ja lukio jäi silloin kesken. Poikien mennessä hoitoon pääsin opiskelemaan ammattikorkeaan restonomiksi. Ehdin olla 4,5 vuotta kokopäiväisesti töissä ennen kuin jäin äitiyslomalle viime syyskuussa. Tyttö syntyi lokakuun lopulla. Neljäs lapseni syntyy loppuvuonna ja tarkoitus olisi palata takaisin töihin tammikuussa 2007.

Pojat ovat nyt jo 11- ja 12-vuotiaita ja tyttö täyttää kohta vuoden.

No itse olen nähnyt esimerkkejä, että koulutuksesta huolimatta eivät ole löytäneet/olleet pitkään työttömänä. Ei tietenkään kaikki. Mutta nykyaikana ei niin helppoa ja valinnanvaraa ei välttämättä ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 19:58 Nooh kirjoitti:
No itse olen nähnyt esimerkkejä, että koulutuksesta huolimatta eivät ole löytäneet/olleet pitkään työttömänä. Ei tietenkään kaikki. Mutta nykyaikana ei niin helppoa ja valinnanvaraa ei välttämättä ole.
kyllä töitä varmasti löytyy jos ei vaan ole liian valikoiva. Tietty jos haluaa tehdä vain koulutusta vastaavaa mitä ei sit olekaan tarjolla niin sit varmaan kannatta käydä semmosen alan koulutus missä on töitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 19:58 Nooh kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä. Itsekin jo vuosia pätkätöitä tehneenä en uskaltanut äitiysloman jälkeen jättää tilaisuutta käyttämättä. Ammattikorkeakoulututkinto oli pohjalla ja sain juuri äitiyslomalla ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suoritettua loppuun. Työt kutsuivat pari viikkoa virallisen loman loppumisen jälkeen ja vaikka tämä välillä raskaalta tuntuukin, en kadu töihinlähtö päätöstäni. Toki sitä välillä kuuntelee kavereiden kertomuksia pitkistä aamu-unista ja sängyssä makaamisista vauva kainalossa hieman kateellisena!

vanhimmat lapset syntyneet lähekkäin toisiaan - olin kotona 4½vuotta

nyt nuorin täyttää 10½kk ja äippää odottaa vakituinen työ

olisin kauemmin kotona jos olis mahdollista, pakko mennä töihin

opistoaste -tosin koulutuksella ei tunnu juurikaan olevan merkitystä töitä haettaessa. niin moni muukin asia tuntuu painavan vaa'assa.

Kuumimmat

Yhteistyössä