Kuinka kauan olet ollut kotona

villiviini
Olin kotona kolme vuotta, jos tekisin uuden lapsen olisin hänen kanssaan kotona mahdollisimman kauan.

Mutta jos tuntuu että kotona olo ahdistaa, niin silloin kannattaa lähteä töihin. Kaikille niin parempi.

Opistotason koulutus, ei oli työpaikka johon olisin voinut palata-> en mennyt, vaan hain uuden paikan.
 
Olen ollut kotona yhtä jaksoisesti seitsemän vuotta. Virka olis odottamassa, mutta ei oikein ole ikävä töihin. Meillä on neljä lasta, vanhin alitti koulun ja nuorin on vauva, joten saan olla lasten kanssa kotona vielä vajaa kolme vuotta. Tiedä sitten mitä silloin teen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 10:37 Elli kirjoitti:
lapsen kanssa? Minkä ikäisenä olet vienyt lapsen hoitoon?
Onko vakituista työtä? Minkä tasoinen koulutus sulla on esim. opisto- tai yliopistotason?
Mä oon ollut kotona vuoden 2000 toukokuusta saakka. Tytöt on nyt 5 v ja 2 v. Eivät oo olleet hoidossa. Mulla ei oo vakituista työtä, kirjottelen freenä jonkinverran ja miehen loma-ajat oon ollut viimeset pari vuotta lehteä taittamassa. Mulla on alempi korkeakoulututkinto.
 
Kotona 13-vuotta. Tähän asti lapset käyneet vain kerhoissa ja sitten eskarissa.
Aikoinaan koulutus opistoasteinen, nykyään nuorin päiväkodissa ( 3-v )
muut koulussa ja minä aloittelemassa opiskelua avoimessa yliopistossa,
 
Oon ollu kotona reilut neljä vuotta. lapset neljä, kolme ja vauva. korkeakoulututkinto gradua vaille. töihin ei oo kiire, gradun saan toivottavasti joskus tehtyä. lapset käy kerhoissa, muuten ei kummempia harrastuksia ja menoja. ihanaa olla kotona!! :flower:
 
Nyt olen ollut vähän reilu kahdeksan kuukautta neidin kanssa kotona. Opistotason koulutus on, muttei vakipaikkaa. Töihin en ole vakinaisesti vielä palaamassa, joten tyttö ei joudu/pääse vielä vieraalle hoitoon. Töihin olen soittanut ja sopinut tekeväni viikonloppuisin keikkaa.. Näin jatketaan ainakin ensi syksyyn.. Tosin kesällä voin miehen loman aikana ja juhlapyhisin tehdä myös töitä. Ensi syksynä jatko riippuu siitä, saanko vakipaikkaa.. Jos saan, vien tytön hoitoon, kunnes kakkonen tulee.. Ja jos en niin näin jatketaan. Mahdollisimman pitkään haluaisin kotona olla, mutta taloudellinen tilanne pakottaa tietysti myös minua joustamaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 12:11 vieras kirjoitti:
Miten olet saanut opiskeltua vaikka on 3 lasta?
oikeestaan opinnot on ollu jäissä tän neljä vuotta. olemme viimesen kahden vuoden ajan rakentaneet, joten koti ja lapset on vieny kaiken mun oman ajan. oon aatellu, et kun töihin meno alkaa olla ajankohtaista, niin repäisen gradun sitte nopeasti, esim illat olkoon mun omaa aikaa ja mies hoitaa ne ajat lapsia kun ei ole töissä. 2-3 kk se vaatii, ni sit taas helpottaa. mut en haluaisi vielä töihin, vauva nyt 5kk, neljännestäkin jo haaveilen. mut kaikki onnistuu kun on mies tukena ja myös omat vanhemmat auttaa tiukan paikan tullen. =)
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 17:37 Chillifinn kirjoitti:
Olin kotona 3kk, kaks viikkoa ennen synnytystä, ja 2,5 kk synnytyksen jälkeen.
Saanko udella, mikä työ/opinnot oli niin mielenkiintoinen, että halusit noin pian palata? Kuka hoiti vauvaa kun palasit töihin/opintoihin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 10:37 Elli kirjoitti:
lapsen kanssa? Minkä ikäisenä olet vienyt lapsen hoitoon?
Onko vakituista työtä? Minkä tasoinen koulutus sulla on esim. opisto- tai yliopistotason?
Olen kotona niin kauan kun kuopus 3vuotias. Mulla on vakituinen työpaikka(tuskin sinne palaan?), koulutus opistoasteinen.
 
Chillifinn
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 17:44 Koivu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 17:37 Chillifinn kirjoitti:
Olin kotona 3kk, kaks viikkoa ennen synnytystä, ja 2,5 kk synnytyksen jälkeen.
Saanko udella, mikä työ/opinnot oli niin mielenkiintoinen, että halusit noin pian palata? Kuka hoiti vauvaa kun palasit töihin/opintoihin?
Saat udella! =)

Täällä äitiysloma 3kk ja tasan, ja sen jälkeen ei rahaa tule penniäkään mistään!! Meillä oma koti alla, ja alla halutaan se pitääkin. Lapsi tuli mukaan töihin, ja on mukana vieläkin. Työpäivät 13 tuntisia!!! Nauttikaa elämästä, äidit Suomen!!!
 
Esikoisen kanssa olin kotona siihen asti kuin tyttö täytti 8kk. Sitten olinkin töissä 5,5 vuotta ja syntyi kuopuksemme, joka on kohta 1v 2kk. Kolmatta lasta odotan ja la. 25.1.2006. En mene nyt välillä töihin, joten kotona olen ainakin ensi vuoden vielä. Katsotaan sitten tilanne uusiksi. Ammattikorkeakoulun olen käynyt ja vakituinen työpaikka on. Olen käynyt kerran viikossa näin kotona ollessanikin töissä. Mukavaa vaihtelua. :D
 
hi-5
Ensimmäisestä lapsesta olin kotona 1 v 3 kk, jonka jälkeen puolisen vuotta töissä (kun toinen ilmoittikin yllättävän nopeasti tulostaan!). Nuorin nyt reilun vuoden ikäinen eikä töihin ole kauhea kiire. Vakipaikka on, korkeakoulututkinto.
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 18:51 Chillifinn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 17:44 Koivu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 17:37 Chillifinn kirjoitti:
Olin kotona 3kk, kaks viikkoa ennen synnytystä, ja 2,5 kk synnytyksen jälkeen.
Saanko udella, mikä työ/opinnot oli niin mielenkiintoinen, että halusit noin pian palata? Kuka hoiti vauvaa kun palasit töihin/opintoihin?
Saat udella! =)

Täällä äitiysloma 3kk ja tasan, ja sen jälkeen ei rahaa tule penniäkään mistään!! Meillä oma koti alla, ja alla halutaan se pitääkin. Lapsi tuli mukaan töihin, ja on mukana vieläkin. Työpäivät 13 tuntisia!!! Nauttikaa elämästä, äidit Suomen!!!
Minäkin kyllä menisin töihin heti, jos sinne saisin myös lapsen/lapset viedä... mutta ei se ole mahdollista täällä Suomessa. Saisin varmaan samana päivänä potkut jos edes yrittäisin. Ei ole lapsiystävällinen maa.

Itse palasin töihin ensimmäiseltä äitiysloman jälkeen, toiselta olen kotona toistaiseksi, ehkä siihen saakka, kunnes tulee kolme. Yhdelle jäi jonkin verran aikaa ja voimia vielä työpäivän jälkeen, mutta kahdelle... saa nähdä.
 
esikko syntyi 06/99 ja siitä asti kotona,nyt kuopus täyttää syksyllä 4 ja aloittelen pikku hiljaa töiden tekoa :)
esikko muuten meni päiväkötiin 3.5 vuotiaana,en olis sitä halunnut mutta tuo junnu valvotti niin että olin ratkeamis pisteessä ja muut tahot suositteli tytön hoitoon laittoa :ashamed:

koulutus on ihan ammattikoulu.
 
sain kaksoset, kun olin yliopistossa opiskelemassa. Tein kirjatenttejä kotona olon ajan, lapset menivät hoitoon 1v 3kk vanhoina. nyt olen valmis FM. Sain heti valmistuttuani vakituisen viran, jossa nyt olen ollut 2vuotta. kovasti mietin, vieläkö jaksaisi yhtä lasta....
 
Olen ollut kotiäitinä 11 vuotta.Pari kurssia välissä,jolloin lapset perhepäivähoitajalla,yhteensä noin vuosi ja kuukausi.Ei tullut uutta ammattia sieltä.
Maatalouslomittajan työt lopetin hankalien työaikojen takia. Yksinhuoltajana olen ollut 8 vuotta.Olen täystyöllistetty,minulla on 6 lasta.Välillä tuntuu,että saisi olla joku,jonka kanssa vuorotella,että saisi myös omaa aikaa ja akkuja ladattua.
Yhteiskunta ei arvosta kotiäitiyttä tippaakaan.Minusta tärkeää.
 

Yhteistyössä