Kuinka kauan kesti, ennen kuin tulitte raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
17v raskauduin ensimmäisen kerran - keskenmeno.
Uusi raskaus alkoi kuukausi keskenmenon jälkeen.
Kolmas raskaus alkoi kun esikoinen oli 4kk - keskenmeno.
Neljäs raskaus alkoi 2kk keskenmenon jälkeen.
Nyt sängyissä nukkuvat 2v ja 6kk lapset, äiti 20v.

Varmaan suurin syy "helppoon" raskautumiseeni on ikä, mutta syytä keskenmenoihin ei koskaan saa selville.

Olet toivottavasti jostakin lukenut, että vuosi on vielä ihan normaali aika odottaa raskautumista oli sitten minkä ikäinen tahansa.

Itse tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta ja olin 40 v.

Hiukan ennen 20-v synttäreitä tulin raskaaksi ekasta kierrosta- olin ollut vuoden verran ilman menkkoja ( laihdutin rajusti ).
Toinen raskaus alkoi tuli kun vielä osittaisimetin tätä ensimmäistä lasta, sekin ekasta kierrosta synnytyksen jälkeen.
Kolmas lapsi antoi odottaa itseään muutaman kierron.
Eli helposti.

minä 19v ja mies 27v heti ekasta yrityksestä vaikka ei ollu lähelläkään ovis aikaa. Toisella kerralla oltiin 23v ja 31v taas heti ekasta tärppi eikä silloinkaan ollut ovis aika. mut mä olenkin niin hemmetin liiankin sikiävää sorttia :/

Ilman ehkäisyä, tulee jos on tullakseen meininkiä 3 vuotta. Totista yritystä 10kk ja pienillä avuilla sitten onnistui. Toinen lapsi, tulee jos on tullakseen puolisen vuotta. Joten ei ihan vähän, mut en pidä pahana, kuitenkin säästyttiin hoidoilta vaikka otti vähän aikaa ekan alkuun saaminen :)

[QUOTE="vieras";23358678]Ilman ehkäisyä, tulee jos on tullakseen meininkiä 3 vuotta. Totista yritystä 10kk ja pienillä avuilla sitten onnistui. Toinen lapsi, tulee jos on tullakseen puolisen vuotta. Joten ei ihan vähän, mut en pidä pahana, kuitenkin säästyttiin hoidoilta vaikka otti vähän aikaa ekan alkuun saaminen :)[/QUOTE]

Ja esikoisen sain 27-vuotiaana, toisen ollessani vähän alle 30-v.

Alkuperäinen kirjoittaja no meillä;23358672:
minä 19v ja mies 27v heti ekasta yrityksestä vaikka ei ollu lähelläkään ovis aikaa. Toisella kerralla oltiin 23v ja 31v taas heti ekasta tärppi eikä silloinkaan ollut ovis aika. mut mä olenkin niin hemmetin liiankin sikiävää sorttia :/

Olihan sulla ovisaika jos tulit raskaaksi :O

Ensimmäinen sai alkunsa kun kondomi meni rikki ja jälkiehkäisykin petti, eli vähän liiankin helposti kävi. :D Silloin minulla oli ikää 18v ja miehellä 22v. Nyt kakkosta yritetään, ensimmäinen kierto takana ja ei ainakaan tällä ekalla yrityskerralla. tärpänny.

Esikoisesta meni 1,5 vuotta, clomeilla onnistui.
Tästä meneillään olevasta raskaudesta 1v ja jälleen clomeilla onnistui.

Mutta pidempäänkin olisi voinut mennä joten hurjan onnellinen olen, että edes raskaudun. :)

Ikä 22v.

Sinulla on kyllä tooodella negatiivinen suhtautuminen heti alkuunsa, kun puhut "epäonnistuneista kierroista", ne ovat ihan normaaleja kiertoja:D

No joo, ollaan jo kauan suunniteltu, että "sinä vuonna"... Sen takia jokainen huti on lievä pettymys.

Varmasti vaikutusta on silläkin, että olen syönyt pillereitä n. viisi vuotta ja lisäksi takana on yksi abortti 19-vuotiaana.

Yllättävän nopeasti, takana 11 v pillereitä ja ikää 29v, ja heti ekasta kierrosta (sekin ihan tjotilla eli ei mitään "yritystä") plussa pärähti. Olin varautunut pitkään odotteluun jotta kroppa taas käynnistyy jne. joten olikin valtava shokki että vauva päättikin että täältä tullaan samantien :)

[QUOTE="Minna";23358772]No joo, ollaan jo kauan suunniteltu, että "sinä vuonna"... Sen takia jokainen huti on lievä pettymys.

Varmasti vaikutusta on silläkin, että olen syönyt pillereitä n. viisi vuotta ja lisäksi takana on yksi abortti 19-vuotiaana.[/QUOTE]

Onneksi noilla aborteilla ei ole vaikutusta raskautumiseen :) Siis mikäli abortti on sujunut komplikaatioitta, niin kuin se useimmilla sujuu. Pillereistä sen sijaan en sano juuta enkä jaata..

Yhteistyössä