Yli 35-vuotiaana raskaaksi, miten on onnistunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Erityisesti kuulisin kokemuksia teiltä jotka olette jo saaneet lapsia alle 35-vuotiaana ja sitten olette vielä sitä vanhempana raskautta yrittäneet/raskaaksi tulleet?
Kuinka monta kuukautta meni raskaaksi tuloon vai onnistuiko enää lainkaan, ja minkäikäisiä olitte kun aloitte yrittämään?

Siskoni teki lapset 16-18v sitten parikymppisenä. Kun oli 39v halusi vielä lapsen. Kierukka(horm) pois ja napsahti HETI. Ei tullut edes menkkoja, ja poika on nyt 7kk :) helppo ja iloinen pikku vesseli ja kaikki mennyt hyvin. Tsemppiä :wave:

Itse tulin vielä 39-vuotiaana ihan yhtä nopeasti raskaaksi kuin aikaisemmillakin kerroilla. Tosin meillä oli kolme keskenmenoa ennen tätä viimeistä pikku tuhisijaa. Raskausaika meni ihan yhtä hyvin kuin ennenkin, en ollut mitenkään väsyneempi tms.

Sain esikoisen 33-vuotiaana ja nyt kesällä kun lopetin pillerit tulin raskaaksi ensimmäisestä normaalikierrosta ja kaikki tähän mennessä hyvin, la helmikuussa. Ikää nyt 36v.

Eka hormonihoidolla kun olin 32v. Toinen spontaanisti kun 4kk oli synnytyksestä. Nyt tämä kolmonen tuli kanssa helposti. Jätin kierukan pois ja ekasta kierrosta raskaaksi mutta tämä päättyi km viikolla 13. Kaavinnan jälkeen tulin heti ekojen menkkojen jälkeen heti raskaaksi uudelleen.

Olen 36v ja nyt siis viikkoja jo 29+4. Mulla siis tuo eka raskaus ja synnytys on tehneet musta vauvakoneen. Ensin ei millään meinannut tärpätä ja nyt sitten lapsia tulee todella helposti.

Olin 36 kun kakkonen on alulle lähtenyt, ei ollut mitään ongelmaa, ekasta kierrosta lähti, tosin meillä on erittäin hyvin raskautuvaa sakkia koko suku, tarvi ku se pyyhe nähdä.

Tulin "sattumalta" raskaaksi 35-vuotiaana. Eka, ainoa lapsi.
Odotusaika meni ilman "sivuvaikutuksia", synnytys oli normaali, omasta mielestä superhelppo.
Liikuin ja tein töitä loppuun asti.
Täydellisesti meni kaikki. En kokenut ikää esteenä !
Enkä ole mikään supermimmi; normiterve pikkuisen pullea matami.

Meillä oli jo aikuiset lapset ja emme uutta osanneet vanhoina odottaa. Mutta siltikin ehkäisystä huoilimatta hän on nyt viisivuotias ja ihanaa on nyt. Raskastahan se on ollut nyt yli 50-vuotiaana äitinä, mutta joku muu määrää. Mutta en voi muuta sanoa, kuin määrätään! Kuka uskoo, kuka ei.

Yhteistyössä