Kuinka kalliita lahjoja max. ostat kummilapsellesi?

• Viestiketjun aloittaja "kummitustäti"
  • Ensimmäinen viesti
"kummitustäti"
Tämmönen kysely..itse kun en ikinä! kehtaisi kysyttäessä mainita kuin 20-30 euron arvoisia lahjoja, mutta kummilasten vanhemmat laittaa kysymättäkin lapsensa lahjatoiveita, joiden arvo on 50-150 euroa. Minusta kalliita lahjatoiveita. Mitä te olette mieltä asiasta?

kummix4
20e on sopiva mun budjetille. Kun on 4 kummilasta ja omat päälle, niin saahan sitä rahaa uppoamaan. Tosin siskontytölle ostan kalliimman koska on perhettä ja lisäksi siskoni on yh, jolla ei itsellä ole rahaa ostaa mitään kallista lapselle. Ei tosin mullakaan mutta tähän mennessä olen ostanut noin 50e arvoisen lahjan hänelle.

neljän kummi
Riippuu, mikä lahja kyseessä. Mulla on kanssa 4 kummilasta. Synttärilahjat on noin 20€, nimipäivälahjat aina alle 10€. Joululahjat 20-30€. Noloa myöntää, mutta lahjan suuruuteen vaikuttaa myös se, kuinka paljon kummilapsi (tai hänen vanhemmat) muistavat minua. Yhden perheen lapsi lähettelee minulle ystävänpäiväkortin, synttärikortin jne. ja he käyvät minun synttärikahveillani, jolloin lapset tuo jotain oma-askartelemaa tai kukkia tai muuta. Jotenkin heidän perheen lapselle on mielekkäämpää ostaa muistamisia, kun homma toimii molempiin suuntiin. Huom. En halua / odota kummilapseltani kalliita lahjoja, minusta on hellyyttävämpää saada oma-askartelema ystävänpäiväkortti kuin joku suklaarasia tms. Erään kummilapseni perhe ei muista minua millään lailla vuoden aikana, niin silloin tuntuu vähän lahja-automaatilta eikä tee mieli ostaa kalliita lahjoja lapselle.

Riippuu tilanteesta ja mahdollisesta lahjatoiveesta, mutta synttärilahjat ovat liikkuneet siinä 20- 100€ välimaastossa. Ja kyllä se riippuu hirveen paljon myös tästä hassusta kummitädistä, että miten pahasti multa lähtee homma lapasista :snotty: :D...musta vain on niin ihana hemmotella noita omiani :).

"kummi"
Mullakin on ollut hiukan hankaluuksia olla innostunut kummiudesta sellaisen lapsen kanssa, jonka vanhemmilta ei tule mitään kontaktia. Ei kiitosta ei mitään. Olen kuitenkin päättänyt olla tasapuolinen ja eihän se ole lapsen vika, jos vanhemmat eivät osaa. Omien lasten kummeista yksi on jättäytynyt pois omasta elämäntilanteestaan johtuen. Kurjaa lapselle, koska lapsi ottaa helposti tuon omaksi syykseen.

Nap
Yksi kummituslapsi löytyy, ja olen rajana pitänyt 30e, ihan omien pienten tulojen mukaan. Silläkin kuitenkin saa jo kaikenlaista mukavaa hankittua :)

Katsoo nyt sitten 4v päästä kun tuo ripille pääsee, että sillon tarvii jotain 'isompaa' varmaan hankkia.

Yleensä olen suunnitellut käyttäväni 40e, mutta joskus menee 50e, joskus 30e. Riippuu ihan siitä mitä ostan. Jos keksin 30e täydellisen lahjan niin en rupea siihen enää kympillä mitään keksimällä keksimään..

Meillä on yksi kummilapsi ja lahjojen suuruudet ovat vaihdelleet aika paljon. Välillä on ollut ihan parinkympin juttuja ja välillä taas kalliimpaa. Nyt ostettiin viimeksi ekaluokkalaiselle noin 150 euron koulupöytä synttärilahjaksi. Lahjatoiveita ei ole kysymättä esitetty ja tuo pöytäkin oli meidän ehdotus, kun tuli koulunaloitus lapsen vanhempien kanssa puheeksi :)

dsfg
En ymmärrä miksi kummilapsen VANHEMMAT toivovat lahjoja kummilapsen puolesta... Siinäkään tapauksessa että lapsi on liian pieni itse toivomaan, niin miksei kummien anneta ostaa vaan jotain mitä itse kummilapselle haluaa antaa? Eri asia, kun kummi itse kysyy toivetta.
Mutta kysymykseesi, en ole tainnut koskaan yli 40-50 euroa laittaa kummilapsen lahjaan.

Yhteistyössä