Kuinka hullulta kuulostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hulluko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hulluko"

Vieras
Löysin olkapäästäni 2 pientä rupea vierekkäin. Näyttää niinkuin olis purtu. nyt olen kehittänyt teorian, että yöllä kun ikkuna on ollut auki on lepakko tullut sisään ja purrut minua nukkuessani. Ja nyt on myöhäistä saada rabies-rokotusta. Ja nyt tulen kuolemaan siihen lähi-aikoina. Ahdistaa valtavasti.

Ei ole kiva elää elää tälläisen mielen kanssa ja että mulle pitikin ilmestyä just tollaiset jäljet. Ei Mua voida päivystyksessä auttaa, kun se rokotus-sarja pitäisi aloittaa 24 tunnin sisällä puremasta ja mulla on jo ruven näköiset. Ja todennäköisesti ne ei edes ottais mua sisään, koska kyllä tuo aika sekopäisen puheilta varmaan kuulostaa. Mun pitäisi jaksaa vaan ja odottaa et tuleeko oireet ja kuolema vai saanko elää.

Tätä vaan ei ole kutittanut yhtään eikä hämähäkkejä ole näkynyt asunnossa ja jälki on isompi mitä tollainen vois tehdä. Kiitos silti. Ei täällä ole lepakkoakaan näkynyt, mut sehän tietysti meni samasta ikkunasta ulos mistä tulikin...

Tässä tietoa Suomen Lepakkotieteellisen yhdistyksen sivuilta:
Suomen Lepakkotieteellinen yhdistys ry: Ongelmalepakot

Lepakot EIVÄT
- ole sokeita. Päinvastoin niillä on aivan hyvä näkö.
- ole myrkyllisiä. Puremia kannattaa tietysti välttää, kuten minkä tahansa villieläimen kohdalla.
- tapa ihmisiä maassamme. Ainoa tapaus oli ulkomainen tutkija, joka sai etelässä saamastaan lepakonpuremasta vesikauhun. Vesikauhua ei ole tavattu lepakoissa Tanskaa lähempänä maatamme.
- käy ihmisten kimppuun. Ne voivat kyllä napsia hyttysiä hyvinkin läheltä ihmisen kasvoja tai lepopaikkojensa lähellä vahingossa laskeutua ihmisen vaatteille.

Kiitos sulle istafra, kun olet viitsinyt vastailla mulle ja laittaa noita linkkejä. Olen kyllä etsinyt tietoa. Suomessa tavattiin lepakossa rabiesta 2009. Onhan se epätodennäköistä että mulle niin olis sattunut, mut kuka mua on purru nukkuessani..En oikeen vieläkään pääse ajatuksesta eroon.

Löysin olkapäästäni 2 pientä rupea vierekkäin. Näyttää niinkuin olis purtu. nyt olen kehittänyt teorian, että yöllä kun ikkuna on ollut auki on lepakko tullut sisään ja purrut minua nukkuessani. Ja nyt on myöhäistä saada rabies-rokotusta. Ja nyt tulen kuolemaan siihen lähi-aikoina. Ahdistaa valtavasti.
Tyypillinen pelko kun ei ymmärrä luonnon eläimistä yhtään mitään. Suomessa ei ole yhtään lepakkolajia joka iskisi hampaansa ihmiseen lennosta. Eri asia on jos menee koskemaan sellaista paljain käsin jossain piilopaikassa. Sitten voi kyllä saada kuolettavat pöpöt kuten on jopa ainakin yhdelle tutkijallekin käynyt Suomessa

Suomessa tai lähelläkään ei ole verenimijälepakoita.

Yhteistyössä