kuinka herkästi teette lastensuojeluilmoituksia?

  • Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
"yks äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas;23914484:
Mä tein kerran yläkerran naapurista. Oli saanut vauvan vähän aikaa sitten, käytiin kylässä ja vauva oli lattialla ja äiti painoi polven vauvan selkään kun nousi ylös. Tästä ei vielä tullut ilmeisesti kun käynti. Ja äiti heilui viskipullon kanssa ihan kamalassa kännissä. Vauvan otin meille yökylään silloin kun en uskaltanut jättää sinne. ja aamulla soitin.
Vuotta myöhemmin vappuna äiti ja poika käveli kaljan hakuun lähi nesteelle ja poika makasi välillä autoitiellä ja mamma vaan painoi menemään. Poika otettiin huostaan ja sijoitettiin uuteen perheseen.

Tän talon alakerran perheestä teki kaikki naapurit, isä riehui kotona käännissä ja lapset huusivat parvekkeella että älä isä lyö ja apua monena iltana, ja äiti sai turpaan päivittäin. Kauan meni tuohonkin että lapset otettiin huostaan. Äiti ei saa lapsia kotiin vaikka erosta on jo muutama vuosi.
Oli kamalaa rallia poliisien ja ambulansien kanssa pihassa kokoajan ja joskus äiti lapsineen juoksi tuohon lähimetsään karkuun.

Samaan asuntoon muutti mamu perhe ja niistä ollaan tehty myös porukalla, tyttö repii pojilta housuja nilkkoihin ja kiusaa todella rajusti pihassa ja äitiä ei kiinnosta sen vertaa että tulisi edes ovelle. Vappuna pidettiin palaveria siellä äidin kanssa ja seuraavana päivänä 10v tyttö löi 5v lasta päähän. Saas nähdä että mitä pitää vielä tapahtua, omia ei uskalla välillä päästää ulos.
No huh! Missä asutte, jos sopii urkkia..? Onneksi teit ilmoituksen, on kyllä ihan järkkyä, jos toiset ajattelee, ettei kuulu mulle...
 
[QUOTE="yks äiti";23914525]No huh! Missä asutte, jos sopii urkkia..? Onneksi teit ilmoituksen, on kyllä ihan järkkyä, jos toiset ajattelee, ettei kuulu mulle...[/QUOTE]

Tampereella, aika ghettoa tämäkin paikka, tuo eka oli toisesta kaupunginosasta
 
naapuri
tekisittekö jos lapset on viikkokausia sisällä ja katsoo vain tv:tä.
ehkä 2 kertaa kuussa käy ulkona,talvella "ali puettuna" ja kesällä suurinpiirtein talvivaatteissa.
tähän vielä lisäys et ulkona ollessa äiti vain huutaa hermona lapsille,ei neuvo ja opeta vaan hermoaa ja huutaa vain.isi koittaa olla hellempi lapsia kohtaan ainakin ulkona.
kyseessä 4 lasta,tyttö,poika,tyttö,poika.
 
"Joo"
Ei asiat tosiaan Mummeliisan kuvaamalla tavalla mene,että otetaan vaan lapset itselle. Aika hassua tekstiä häneltä...Ja kuinkahan monta lasta ajatteli perheeseensä tuosta vaan sijoittaa?:D Kyllä ammattilaiset ovat olemassa näitä asioita varten.
 
"hmm"
Mielestäni siihen ei ole aihetta.

En hyväksy enkä käytä fyysistä kurittamista, mutta ls-ilmoituksen kynnystä se ei minusta vielä ylitä, vaan siihen vaaditaan paljon paljon pahempaa.
Mua kehottivat perheneuvolassa tekemään exästä ls-ilmon, jos ei lasten tukistaminen muuten lopu. Sanoivat tämän siis viimeiseksi keinoksi. Onneksi ei tarvinnut sille tielle lähteä vaan se loppui muulla tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siishä;23914598:
Sä olet ollut lastensuojelualalla töissä ja kuvittelet että se menee vaan noin 'no mä otan ne lapset itelleni'? Kellään muulla ei oo mitään sanottavaa siihen?
Joo.
Näin on mennyt enkä usko että vastaavassa tilanteessa menisi toisin nytkään.

Sanottakoon kuitenkin että insestijutut on promillen luokkaa lastensuojeluasioissa.
Osallisille sitten toki koko maailma ja ehdottomasti jotain jolta jokainen lapsi suojeltava, mutta kuitenkin... harva lastensuojeluilmoituksen tekijä moisesta sen tekee.
 
"zenn"
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas;23914608:
Tampereella, aika ghettoa tämäkin paikka, tuo eka oli toisesta kaupunginosasta
Mä en halua ajatella, että asuisin tuollaisessa ympäristössä.. Et haluaisi vinkata minulle vaikka suunnilleen alueita?

Olen asunut Tampereella 6v, enkä tunne lähiöitä tippaakaan. :D
 
En ole tehnyt koskaan, mutten epäröisi tehdäkään, jos todellinen tilanne tulisi eteen.

Mummeliisan tapaa "ottaa lapsen/lapset kotiin" en kyllä suosittele eikä sen kyllä pitäisi olla mahdollistakaan kuin harvoissa tilanteissa. Jos kaikki toimisivat näin, jäisi hyvin paljon asioita selvittämättä ja väärin toimivat aikuiset voisivat jatkaa toimiaan rauhassa.
 
En ole koskaan tehnyt. Tekisin kyllä, jos sellaiseen olisi aihetta. Keskustelisin mahd. asiasta ensin ko. perheen kanssa ja saattaisin tarjota apuani. En epäröisi tehdä ilmoitusta välittömästi, jos aihetta olisi.
 
"Mamma italiana"
en ole ikinà tehnyt enkà onneksi edes joutunyt harkitsemaan sen tekemistà. tekisin jos teollani voin vaikutaa lapsen fyysiseeen tai henkiseen pelastamiseen todellisesta vaikeudesta tai uhasta. en tekisi ihan hetken miettimisen jàlkeen. luulen ettà kun semmosen tekee, ei tarvitse asiaa edes miettià. varmaankin sen tietàà milloin on aiheellista ja milloin ei

en teksis aiheuttakseni itselleni vipinàà elàmààni tai kostaaksi kenellekààn yhtààn mitààn
 
nellien
mä harkitsin ls-ilmoituksen tekoa kun ex ystäväni, oli a.sulkenut lapseni kaappiin arestiin b.sylkenyt häntä takaisin ja pessyt hammastahnalla tämän naaman kostoksi(lapsi oli kiusannut hänen lastaan). itseasaissa saatan tehdä sen, koska ei tollanen ihminen varmaan omiakaan kasvata oikein
 
"Vieras"
no jos tiedätte jonkun vaikka tukistavan lastaan joskus, tekisittekö?

tai jos 4 vuotias ulkoilee itsekseen, tekisittekö?
En tekisi. En itse tukistele lapsiani, enkä anna yksin ulkoilla noin nuorena kuitenkaan.

Täytyy kuitenkin miettiä, että vaikka itse ei niin toimi, niin onko siitä ilmoitusesta tällaisessa tapauksessa enemmän hyötyä vai haittaa? Mun käsittääkseni suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan normaaleita, vaikka heitä on joskus tukistettukin. Uskon, että siitä ilmoituksesta on tällaisessa tapauksessa enemmän haittaa. Kuvittelen tuon tukistuksen kuitenkin varmaan suht kevyeksi. Onhan se nyt eri asia, jos lasta riepoteltaisiin tukasta.
 
"Mamma italiana"
mä harkitsin ls-ilmoituksen tekoa kun ex ystäväni, oli a.sulkenut lapseni kaappiin arestiin b.sylkenyt häntä takaisin ja pessyt hammastahnalla tämän naaman kostoksi(lapsi oli kiusannut hänen lastaan). itseasaissa saatan tehdä sen, koska ei tollanen ihminen varmaan omiakaan kasvata oikein
uteliasuuttani kysyn. kuinka hyvin tunsit ystàvàsi? vaiko jàtitkò lapsesi puolituntemattoman hoiviin?
 

Yhteistyössä