Mulla on vähän mennyt usko koko lastensuojeluhommaan..
Meillä asuu tuossa naapurissa yksi nuoripari, jolla on yksi kouluikäinen lapsi. Niistä on nyt kaksikin eri naapuria tehnyt lastensuojeluilmoituksen (erikseen, toisistaan tietämättä, eivät ole asuneet samaan aikaan taloyhtiössä), yhteensä kait kolme kertaa, mutta mitään ei tapahdu. Mä olen kuulomatkan ulottumattomissa näistä naapureista, mutta monen kertomana olen kuullut, että sieltä kuuluu joka päivä hirveää huutoa, vanhemmat huutavat lapselleen. Välillä kuuluu muutakin meteliä, ilmeisesti tavaroita heitellään huutamisen lomassa. Naapurit tietävät kaikki tämän perheen asiat, koska huuto on niin kovaa, että sanoista saa täysin selvän. Koulustakin ovat lapsesta huolissaan, lapsi häiriköi tunneilla, ei ole oppinut lukemaan, ei tee läksyjään, kakkaa joskus housuihinsa..
Lapsi ei ikinä ole leikkimässä talon pihassa, en tiedä missä hän vapaa-aikojaan viettää. Vanhemmat tulevat monesti vasta puolikymmenen aikaan illalla kotiin, ilman lasta. Kuitenkin lapsi lähtee aamulla kouluun niin kuin muutkin. Ekaluokkalaisesta siis kyse. Kenenkään naapurin kanssa nämä ihmiset eivät ole tekemisissä.
Ja tosiaan, lastensuojeluilmoitukset eivät ole tuottaneet tulosta. Ovat kyllä paikan päällä käyneet kahdesti, mutta kun vanhemmat ovat nuoria, kauniita ja toinen vielä tietyissä piireissä tunnettu ihminenkin..