kuinka herkästi teette lastensuojeluilmoituksia?

  • Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
En ole tehnyt, harkinnut olen yksien lasten kohdalla parikin kertaa. Mutta pohdiskeltuani asiaa useamman ihmisen kanssa päätynyt siihen, etten tee, eivätkä muutkaan tee.
Syitä mikä olisi sen tekemiseen johtanut en tässä kerro. Tunnistettavuussyistä.
 
  • Tykkää
Reactions: mmilia08
valittaja-elna
Hyvin herkästi. Tehtailen muutaman viikossa, yleensä sunnuntaisin kirkon jälkeen ja joskus torstai-iltaisin, jos käsityökerho on peruttu. Pienten hyvinvointi on minulle maailman tärkein asia.
 
  • Tykkää
Reactions: misStar
"veera"
Niin, onhan sen helpompi sulkea silmänsä ja ajatella että jokainen hoitakoot omat asiansa. Mutta itse olen tehnyt yksityishenkilönä, ja nykyisin tarvittaessa työni puolesta
 
kdgklgss
Mä mietin olisko pitänyt tehdä jotain kun yhdellä pihalla oli noin 4-vuotias lapsi yksin... sanoi ettei saa mennä kotiin vielä kun isillä on tekemistä... ja kello oli yli kahdeksan illalla...
 
naapuri
tekisittekö jos lapset on viikkokausia sisällä ja katsoo vain tv:tä.
ehkä 2 kertaa kuussa käy ulkona,talvella "ali puettuna" ja kesällä suurinpiirtein talvivaatteissa.
 
Mä tein kerran yläkerran naapurista. Oli saanut vauvan vähän aikaa sitten, käytiin kylässä ja vauva oli lattialla ja äiti painoi polven vauvan selkään kun nousi ylös. Tästä ei vielä tullut ilmeisesti kun käynti. Ja äiti heilui viskipullon kanssa ihan kamalassa kännissä. Vauvan otin meille yökylään silloin kun en uskaltanut jättää sinne. ja aamulla soitin.
Vuotta myöhemmin vappuna äiti ja poika käveli kaljan hakuun lähi nesteelle ja poika makasi välillä autoitiellä ja mamma vaan painoi menemään. Poika otettiin huostaan ja sijoitettiin uuteen perheseen.

Tän talon alakerran perheestä teki kaikki naapurit, isä riehui kotona käännissä ja lapset huusivat parvekkeella että älä isä lyö ja apua monena iltana, ja äiti sai turpaan päivittäin. Kauan meni tuohonkin että lapset otettiin huostaan. Äiti ei saa lapsia kotiin vaikka erosta on jo muutama vuosi.
Oli kamalaa rallia poliisien ja ambulansien kanssa pihassa kokoajan ja joskus äiti lapsineen juoksi tuohon lähimetsään karkuun.

Samaan asuntoon muutti mamu perhe ja niistä ollaan tehty myös porukalla, tyttö repii pojilta housuja nilkkoihin ja kiusaa todella rajusti pihassa ja äitiä ei kiinnosta sen vertaa että tulisi edes ovelle. Vappuna pidettiin palaveria siellä äidin kanssa ja seuraavana päivänä 10v tyttö löi 5v lasta päähän. Saas nähdä että mitä pitää vielä tapahtua, omia ei uskalla välillä päästää ulos.
 
[QUOTE="öööö";23914493]Etkö uskalla, vai tukistatko itsekkin lapsiasi?[/QUOTE]

Mielestäni siihen ei ole aihetta.

En hyväksy enkä käytä fyysistä kurittamista, mutta ls-ilmoituksen kynnystä se ei minusta vielä ylitä, vaan siihen vaaditaan paljon paljon pahempaa.
 

Yhteistyössä