Kuinka autatte vähävaraisia ystäviänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No okei, vaikka mulla ei ole ystäviä/tuttavia hankalassa tilanteessa, voin kertoa mitä parin ystävän kanssa ollaan tehty...
Ollaan kerätty paketteja, ts. ostettu ihan kaupasta vaippoja, vauvan vaatteita, tuttipulloja, tutteja, velliä yms kaikenlaisia tarvikkeita, laitettu ne pahvilootaan paketiksi ja viety paikalliseen neuvolaan, josta "neuvolan tädit" ovat saaneet antaa ne harkintansa mukaan tarvitseville. Hintaa tulee muutamia kymppejä kuukaudessa, mutta mielummin laitetaan näitä paketteja kuin annetaan rahaa epämääräisiin keräyksiin.

me viedään aina siskon lapsille jotain mukana ku mennään kylään, niillä on 7 pikkusta.
ja ihan vaan vaikka keksejä, pillimehut, jätskiä ja lisäksi jotain pullaa tai kakkua mitä aikuiset voi syödä.Kyllä siinä tulee kauppareissulle hintaa ku omille ja siskon lapsille ostaa mutta saavatpahan lapsoset kivan mielen!
kohteliaisuudesta minä sen otan jos vieraat tuo mukanaan jotain tarjottavaa, en kylläkään odota sitä.aina kaivan omista kaapeista pöytään jotain mut sittenhän sitä on enemmän ku toisetki tuo :)

ja jos mennään mihin vaan kylään niin on ollu tapana viedä vaikka edes suklaalevy tai muuta hyvää. enkä todellakaan odota että se laitettaisiin pöytään jos tarjolla on jo kaikenlaista. voivat herkutella sit illalla kahestaan (esim jos lapset on menny jo nukkumaan ;) )

Lainaan rahaa pahimpaan saumaan, kierrätän tietysti vaatteita, kun saan lippuja teatteriin yms. lastentapahtumiin, muistan ensimmäisenä heitä, joilla ei itse ole mahdollisuutta sinne niin vaan päästä. Olen olemassa (eli meille voi tulla vaikka ruokakylään) Esim.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko:
Millanen ihminen pahastuu tuliaisista, tai jos joku tarjoaa apuaan?

Mä en kans ymmärrä. Vaikka oltais rikkaita niin silti olis kiva saada tuliaisia =) Mutta se on se ihmisen ylpeä luonto kun armopaloja ei haluta :/ Vaikka ei kukaan tuomisiaan sellaiseksi tarkoita niin voin mä ymmärtää että joku ajattelee noin. Kun on paha mieli siitä ettei ole rahaa ja haluaisi pärjätä omillaan.

Yhteistyössä