Kuinka aikaisin maitohampaat voivat oikein lähteä??!

  • Viestiketjun aloittaja harmaaana
  • Ensimmäinen viesti
Soiku
No aikaseltahan tuo kuulostaa, mutta kai se periaatteessa voi olla mahdollista, kun kyllähän ne puhkeaakin niin kovin eri aikaan.

Meillä tytöllä 5v9kk on nyt lähtenyt kaksi alahammasta ja kummatkin niistä heilui ensin vaikka miten pitkään ihan vähäsen. Toinen ylähammas on nyt heilunut kohta kaksi kuukautta sillai vähäsen..
 
zz
Juuri käytin 2v7kk ikäistä tyttöä hammaslääkärissä ja kuulemma 3-vuotiaana jo saattaa lähteä.. mitä aiemmin tulleet, sitä aiemmin lähtee.
Eli saattaa kuulemma meidän tytöllä kohta lähteä kun 4,5kk iässä puhkesi ensimmäiset ja tulivatkin aika nopeaan tahtiin.
 
ap
Ok, mies kiskoi paitaa pojalta poies niin että jalatkin irtosi maasta ja hammas lähti siinä rytäkässä. Nyt perheriita asiasta kun minun nähdäkseni osasyynä oli kovakouraisuus+hupparin vetoketju ja mies väittää että olisi kumminkin lähtenyt ja että rautahammas näkyy jo (en minä vaan huomannut kun katsoin..). Kuulemma viereinenkin hammas heiluu ?
Ilmiannanko tuon viranomaisille, mökötän vai uskon että hampaat vaihtuu jo noin nuorelta?
 
ääiiitiii
meijän pojalla lähti ekat ylä etuhampaat 4v iässä ja toisen kerran sitten 5v ja sitten noi ylä etuhampaat vuoden päästä eli sillä tuli kahet maitohampaat =) hammashoitaja sano että tosi harvinaista et ei oo koskaan kuullu tommosta, mut näköjään mahollista. =)
 
Shg
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, mies kiskoi paitaa pojalta poies niin että jalatkin irtosi maasta ja hammas lähti siinä rytäkässä. Nyt perheriita asiasta kun minun nähdäkseni osasyynä oli kovakouraisuus+hupparin vetoketju ja mies väittää että olisi kumminkin lähtenyt ja että rautahammas näkyy jo (en minä vaan huomannut kun katsoin..). Kuulemma viereinenkin hammas heiluu ?
Ilmiannanko tuon viranomaisille, mökötän vai uskon että hampaat vaihtuu jo noin nuorelta?
:) usko vaan että hampaat vaihtuvat joillakin jo noin nuorena.
 

Yhteistyössä