Kui pitkään mielestänne on ok nukuttaa tissille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Tuli tosta toisesta ketjusta josta kysyttiin iltamaidosta pullosta, ja että joiko sängyssä vaiko sylissä.

Kui pitkään palstalaisten mielestä on sopivaa nukuttaa lapsi tissille? Ja kui pitkään antaa iltatissiä mutta siis ilman että nukahtaa tissille?

Meillä on lapset roikkuneet tiseissä vaikka kuinka pitkään ihan iltasin, öisin ja päivisin (eka 1v3kk, toka 8kk ja kolmas 2,5v)...

Tissiä olen jokaiselle lapsellemme antanut niin kauan kun on maitoa tullut,tosin tuon kolmannen kohdalla oli pakko itse sanoo, että nyt riittää, nyt loppu... En tiedä kauanko sitä maitoo olisi vaan tullut... :o

Niin kauan kuin jokainen itse haluaa.Onko siinä jotain pahaa vai mikä häiritsee toisia, jos joku totuttaa lapsen nukahtamaan iltaisin tissille?
Meillä on vauvat vaan itse lopettaneet tissittelyn. Neljännen vieroitin tissiltä johtuen uudesta raskaudesta. Tosin neljäs oli jo kovasti yli 1v6kk:tta ja ainoastaan nukahtaminen meni tissityksellä. Muutaman illan mies nukutti pienokaista, makoili vieressä ja silitteli hiuksia. Se vieroitus oli siinä, eikä ollut hankalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Arla ProBioska:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kannata tissille nukuttamista, lapsi tottuu ja vaikea päästä eroon tavasta

Mutta vaippoihin saa totuttaa? :saint: Tai tissille ylipäätänsä :o Tavoista pääsee eroon ja uusia tapoja voi luoda ;)

Vaippa asia nyt on hiukkasen eri asia! Ja huono vertauskuva musta ainakin!

Vaippoihin pissaaminen ja kakkaaminen on tapa siinä missä tissille nukahtaminenkin, miten se on eri juttu? Jos opettaa yhden tavan niin miksi toinen on jotenkin ei-sallitumpi? Vaipoista oppii jokainen pois, samoin tissistä.

Mutta siis tässä ei ny pitäny puhua vaipattomuudesta :p

Oiskohan meillä alettu vierottaa tissille nukahtamisesta siinä vaiheessa kun ekat hampaat tuli, muistelisin. Mutta en kyl muista millon ne ekat hampaat puhkes. Siinä vaiheessa katsottiin et hampaanpesua vois alkaa harjottaan iltamaidon jälkeen jotta siitä tulee alusta asti rutiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja Arla ProBioska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kannata tissille nukuttamista, lapsi tottuu ja vaikea päästä eroon tavasta

Mutta vaippoihin saa totuttaa? :saint: Tai tissille ylipäätänsä :o Tavoista pääsee eroon ja uusia tapoja voi luoda ;)

Vaippa asia nyt on hiukkasen eri asia! Ja huono vertauskuva musta ainakin!

Vaippoihin pissaaminen ja kakkaaminen on tapa siinä missä tissille nukahtaminenkin, miten se on eri juttu? Jos opettaa yhden tavan niin miksi toinen on jotenkin ei-sallitumpi? Vaipoista oppii jokainen pois, samoin tissistä.

Mutta siis tässä ei ny pitäny puhua vaipattomuudesta :p

No juu mulla ei ole kumpikaan lapsista vaipoissa. Mutta kuopuksen kanssa sai tehdä töitä tuossa ja nytkin on vaivaa vaikkei ole vaippoja pissaamattomuudesta kun ei suostu muualla pissaan kuin kotona. Aina ei täälläkään :kieh:

riippuu vauvasta :D ite oisin mieluusti nukuttanu tissillä viereen vaik kuin kauan, mut ei sit mennykkää ihan nii ku kuvittelin.

miten muuten röyhtäytte vauvan sen jälkeen kun on tissille nukahtanu? tää on vaivannu minuu jo pitkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Niin kauan kun äiti ja vauva ovat molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.

Ei muiden mielipiteellä ole mitään merkitystä.

tuota linjaa meilläkin. Esikoinen taisi nukahtaa tissille suurinpiirtein sen ajan mitä oli imetyksellä eli sinne 10kk asti. Nukahdettuaan siirrettiin omaan sänkyyn.

Kuopus taas nukkui perhepedissä kutakuinkin sen ensimmäisen vuoden ja silloin kun olin kotona yöt (aloin keikatyöt yökkönä kun tuo oli 9kk) tuppasi nukahtamaan tissille. Jos oikein muistan, vähän harmaita nämä muistikuvat... :ashamed: Mutta ei noilla kummallakaan mitään ongelmia tuntunut olevan sen suhteen ja kun iltaimetys jäi pois niin alkoivat nukahtaa ilman sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
riippuu vauvasta :D ite oisin mieluusti nukuttanu tissillä viereen vaik kuin kauan, mut ei sit mennykkää ihan nii ku kuvittelin.

miten muuten röyhtäytte vauvan sen jälkeen kun on tissille nukahtanu? tää on vaivannu minuu jo pitkään :D

Ei tarvii röyhtäyttää ;) Ainakaan siis mun 8kk ei tarvii röyhtäyttelyjä. Joskus 2 kk iässä tuli sellanen vaihe, että nieli ilmaa, mutta sitä ennen ja sen jälkeen ei ole kaivannu.

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:

Ei tarvii röyhtäyttää ;) Ainakaan siis mun 8kk ei tarvii röyhtäyttelyjä. Joskus 2 kk iässä tuli sellanen vaihe, että nieli ilmaa, mutta sitä ennen ja sen jälkeen ei ole kaivannu.

ahaa :D

Yhteistyössä