Kristityt, voisitteko kertoa??

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
Ajatteletteko ettei ole muita jumalia kuin teidän"omanne"? Onko muut pakania? Haluaisitteko"käännyttää"kaikki, vaan onko ok että on muita uskontoja ja jumalia?
En kysy pahalla vaan mielenkiinnosta:)
 
äiti
on vain yksi JUMALA.
Kaikille annetaan mahdollisuus.
Jumala on luonut kaiken ja pitää luoduistaan huolen.Mua säälittää kaikki jotka kieltää jumalan ja ovat pahan pauloissa
 
näin se heillä menee
Kristityillä on hullutus. He kuvittelevat, että Jumalalla on poika, ja että samaan aikaan on vielä pyhähenkikin, vaikka Jeesus on itse sanonut, että hän hän ei ole mitenkään palvottava, eikä siis Jumala.

On vain yksi Jumala. Piste.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
On vain yksi Jumala. Jokainen tekee itse valintansa, ei ketään voi väkisin käännyttää.
Peesi. Jumalia on kyllä maailma täynnä, mutta on vain yksi todellinen Jumala. Ja todella, yksikään ihminen ei voi käännyttää toista ihmistä, vaan kyse on aina ihmisen ja Jumalan välisestä asiasta. Kristitty voi kertoa toiselle ihmiselle omasta uskostaan, mutta hän ei voi kääntää toista ihmistä uskovaiseksi vaan se on aina Jumalan teko.
 
Huumekoira
Ajattelen, ettei saa pitää muita Jumalia. Jollekin voi tulla jumalaksi vaikka raha tai maine. Ihan minkä vaan palvominen, Jumalan sijaan, on tavallaan epäjumala ja edustaa vihtahousua, joka haluaa kääntää ihmisen huomion pois Jumalasta.

Pakania... Hmm. Mun mielestä kaikki paitsi Juutalaiset tai juutalaisesta kristityksi kääntyneet on pakania. Mä oon itsekin pakana, pakanakristitty, koska en kuulu Israelin kansaan enkä ole juutalainen.

Tietty haluisin käännyttää kaikki!! :D Tai siis totta kai mä haluisin, että muutkin löytäis elävän Jumalan ja yhteyden häneen... Mutta ei ketää voi tai saa pakottaa, eikä ihminen saa ketään tulemaan kristityksi. Joten kerron niille, jotka haluavat kuulla. En mä salaa sitä, että olen uskovainen, mutta mun ystävien ei tarvitse pelätä, että alan puhua aiheesta, jos eivät kysy, tai siitä ei tule puhetta. Vaikka haluaisin kaikki mun ystävät myös uskoon, tajuan, että mun tehtävä on olla heille ystävä, eikä koko aika käännyttää heitä. Eri juttu, jos he ei ois koskaan kuulleet Jeesuksesta. Sit mun ois kerrottava siitä heille.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja näin se heillä menee:
Kristityillä on hullutus. He kuvittelevat, että Jumalalla on poika, ja että samaan aikaan on vielä pyhähenkikin, vaikka Jeesus on itse sanonut, että hän hän ei ole mitenkään palvottava, eikä siis Jumala.

On vain yksi Jumala. Piste.
Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa. Jumalia on vain yksi, mutta hän ilmenee kolminaisuudessa. Ihan kuin ihmisellä: ihminen voi olla yhtä aikaa sekä isä että poika tai äiti sekä tytär. sama ja yksi ihminen, mutta hänellä on silti eri rooleja.
 
ritu
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
on vain yksi JUMALA.
Kaikille annetaan mahdollisuus.
Jumala on luonut kaiken ja pitää luoduistaan huolen.Mua säälittää kaikki jotka kieltää jumalan ja ovat pahan pauloissa
Tää on niin totta. Ihmiset ovat jopa ylpeitä ateistisuudestaan, vaikka se on säälittävää. He eivät nähtävästi koskaan pysähdy miettimään, että kuka heidän aivonsa, solunsa ja ihonsa on luonut. Ei ne itsestään ole kellekään ilmestyneet.



 
lego
Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
On vain yksi Jumala. Jokainen tekee itse valintansa, ei ketään voi väkisin käännyttää.
Voisinko mä kertoa sulle Luciferista? Mikä on sun henkilökohtainen suhtautuminen Luciferiin? Tiäks, aika moni kelaa, että asiat menee ihan itsekseen päin vittua, mut eihän se oo niin. Kyllä siinä on suuremmat voimat taustalla, vaikkei sitä aina muistakaan.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se heillä menee:
Kristityillä on hullutus. He kuvittelevat, että Jumalalla on poika, ja että samaan aikaan on vielä pyhähenkikin, vaikka Jeesus on itse sanonut, että hän hän ei ole mitenkään palvottava, eikä siis Jumala.

On vain yksi Jumala. Piste.
Yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa. Jumalia on vain yksi, mutta hän ilmenee kolminaisuudessa. Ihan kuin ihmisellä: ihminen voi olla yhtä aikaa sekä isä että poika tai äiti sekä tytär. sama ja yksi ihminen, mutta hänellä on silti eri rooleja.
Eikös tuo kuulosta sinusta itsestäsikin huvittavalta, että "Jumalalla on kolme persoonaa". Kyllä hän ihan yhdellä pärjää, ja hienosti on pärjännytkin.

 
ap
Hmm.. siis eikö voi olla mahdollista että vaikka hindulaisuus on se oikea uskonto, jos ei niin miksi?
Minä vaan kyselen koska itse en voi kieltää tätä kristittyjen jumalaa, mutta en voi kyllä kieltää muidenkaan jumalia. Eikö siis usko lähde sydämmestä, ja eikai näiden ihmisten sydän voi olla väärässä, eikä myös teidänkään.
Vaikeita juttuja kyllä..
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmm.. siis eikö voi olla mahdollista että vaikka hindulaisuus on se oikea uskonto, jos ei niin miksi?
Minä vaan kyselen koska itse en voi kieltää tätä kristittyjen jumalaa, mutta en voi kyllä kieltää muidenkaan jumalia. Eikö siis usko lähde sydämmestä, ja eikai näiden ihmisten sydän voi olla väärässä, eikä myös teidänkään.
Vaikeita juttuja kyllä..
Kai jokaisella on omasta mielestään oikea jumala. En mä ainakaan osaa sitä sen kummemmin perustella, kuin että vahvasti uskon omaan Jumalaani ja olen tosi vakuuttunut, että Hän on se jumala, jota haluan palvella.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmm.. siis eikö voi olla mahdollista että vaikka hindulaisuus on se oikea uskonto, jos ei niin miksi?
Minä vaan kyselen koska itse en voi kieltää tätä kristittyjen jumalaa, mutta en voi kyllä kieltää muidenkaan jumalia. Eikö siis usko lähde sydämmestä, ja eikai näiden ihmisten sydän voi olla väärässä, eikä myös teidänkään.
Vaikeita juttuja kyllä..
Kai jokaisella on omasta mielestään oikea jumala. En mä ainakaan osaa sitä sen kummemmin perustella, kuin että vahvasti uskon omaan Jumalaani ja olen tosi vakuuttunut, että Hän on se jumala, jota haluan palvella.
Ok:) Vaikea sitä on varmasti perustella:)
 
angie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmm.. siis eikö voi olla mahdollista että vaikka hindulaisuus on se oikea uskonto, jos ei niin miksi?
Minä vaan kyselen koska itse en voi kieltää tätä kristittyjen jumalaa, mutta en voi kyllä kieltää muidenkaan jumalia. Eikö siis usko lähde sydämmestä, ja eikai näiden ihmisten sydän voi olla väärässä, eikä myös teidänkään.
Vaikeita juttuja kyllä..
Kristittyjen Jumala tuli tänne maan päälle ja eli ihmisen elämän, kaikkine kipuineen ja asioineen. Mutta Hän ei tehnyt mitään pahaa. Hän meni ristille ja kuoli siellä meidän edestämme. Kukaan muu jumala ei sitä ole tehnyt. Että olisi uhrannuit itsensä. Esim hindulaisuudessa jumalat odottavat meiltä uhreja ja lepyttelyjä. Ne jumalat eivät ole uhrautuneet meidän edestämme. Jeesus edelleen parantaa, vastaa rukouksiin ja haluaa kohdata jokaisen ihmisen. Antaa sydämeen rauhan ja tarkoituksen elämään. Mutta tämä on vapaaehtoista, Hän ei pakota ketään. Jumalan sydän itkee jokaisen ihmisen tähden, joka on Hänestä kaukana,mutta Jumala ei väkisin ketään "pelasta".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja angie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmm.. siis eikö voi olla mahdollista että vaikka hindulaisuus on se oikea uskonto, jos ei niin miksi?
Minä vaan kyselen koska itse en voi kieltää tätä kristittyjen jumalaa, mutta en voi kyllä kieltää muidenkaan jumalia. Eikö siis usko lähde sydämmestä, ja eikai näiden ihmisten sydän voi olla väärässä, eikä myös teidänkään.
Vaikeita juttuja kyllä..
Kristittyjen Jumala tuli tänne maan päälle ja eli ihmisen elämän, kaikkine kipuineen ja asioineen. Mutta Hän ei tehnyt mitään pahaa. Hän meni ristille ja kuoli siellä meidän edestämme. Kukaan muu jumala ei sitä ole tehnyt. Että olisi uhrannuit itsensä. Esim hindulaisuudessa jumalat odottavat meiltä uhreja ja lepyttelyjä. Ne jumalat eivät ole uhrautuneet meidän edestämme. Jeesus edelleen parantaa, vastaa rukouksiin ja haluaa kohdata jokaisen ihmisen. Antaa sydämeen rauhan ja tarkoituksen elämään. Mutta tämä on vapaaehtoista, Hän ei pakota ketään. Jumalan sydän itkee jokaisen ihmisen tähden, joka on Hänestä kaukana,mutta Jumala ei väkisin ketään "pelasta".
Mutta eihän miljardit ihmisetkään voi ihan väärässä olla..
Ja mistä tiedämme onko se lepyttely juuri se oikea tapa palvoa jumalaa. Eihän kukaan ole sitä meille kuoleman jälkeen tullut kertomaan, että"tämä on se oikea tie".
Voimmeko täytenä faktana sanoa että JUURI ja VAIN kristityt on oikeassa. Miksi olisimme niin ylivertaisia muihin uskontoihin nähden?
Ja eikö näitä parantumisia tapahdu kaikissa uskonnoissa ja yhteisöissä?
Ainaki itse olen huomannu että oli se Allah tai"meidän"Jumala,hänen uskojissaan on parantuneita.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja hype:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eikös tuo kuulosta sinusta itsestäsikin huvittavalta, että "Jumalalla on kolme persoonaa". Kyllä hän ihan yhdellä pärjää, ja hienosti on pärjännytkin.
Mitä sinä tiedät Jumalasta?
Sen mitä Hän itse on meille itsestään kertonut.
Matteus sanoi: "Herra, kukaan ei voi löytää totuutta muutoin kuin sinun luotasi. Opeta sinä meille totuus."
Vapahtaja vastasi:
"Se, joka on, on sanoinkuvaamaton. Häntä ei ole tuntenut yksikään valta, voima, alistaja tai luotu maailman alusta tähän päivään asti. Hänet tuntevat vain hän itse ja se, jolle hän haluaa ilmoittaa itsensä. Hänet paljastaa se, joka on peräisin ensimmäisestä valosta, tästä hetkestä. Minä olen suuri Vapahtaja.
"Sanoinkuvaamaton on kuolematon ja ikuinen. Hän on ikuinen, koska hän ei ole syntynyt. Nimittäin jokainen, joka on syntynyt, tuhoutuu. Häntä ei ole synnytetty eikä hänellä ole alkua. Jokaisella, jolla on alku, on nimittäin myös loppu. Hänen yläpuolellaan ei ole mitään valtaa eikä hänellä ole nimeä. Nimittäin se, jolla on nimi, on jonkun toisen luoma.
Hänellä on aivan oma hahmonsa. Se ei ole sellainen, jonka te voisitte nähdä tai saada valtaanne, vaan se on erilainen hahmo, joka on kaikkea ylempi ja parempi kuin maailmankaikkeus. Se katsoo joka puolelle, näkee itsensä itsestään käsin ja on ääretön.

Hän on käsittämätön ja pysyy sellaisena kuin on.
Hän on turmeltumaton eikä hänellä ole muotoa.
Hän on hyvä eikä hän muutu.
Häneltä ei puutu mitään.
Hän on ikuinen.
Hän on siunattu eikä häntä voi ymmärtää, vain hän itse ymmärtää itseään.
Hän on mittaamaton ja saavuttamaton.
Hän on täydellinen.
Häntä kutsutaan 'kaikkeuden Isäksi'

Filippus sanoi: "Herra, kuinka hän on ilmestynyt täydellisille?"
Vapahtaja vastasi hänelle: "Jo ennen kuin mitään on paljastettu niistä, joiden on määrä ilmestyä, suuruus ja voima ovat hänessä. Hän hallitsee kaikkia maailmoja, mutta ei ole ketään, joka hällitsee häntä. Hän on täydellinen järki, ajatus, järkevyys, pohdinta, päättelykyky ja voima. Nämä kaikki ovat yhdenvertaisia voimia. Niistä kaikki maailmat ovat kummunneet esiin. Näiden koko suku ensimmäisestä viimeiseen sisältyi hänen ensimmäiseen tietoonsa, hänen, joka on ääretön Isä ja jota ei ole synnytetty."

"Me emme käsitä sitä, mistä emme voi puhua, emmekä ymmärrä sitä, mitä ei voi mitata. Me voimme ymmärtää vain sen, mikä Isästä on paljastunut, sillä meille hän on puhunut."
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja hype:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eikös tuo kuulosta sinusta itsestäsikin huvittavalta, että "Jumalalla on kolme persoonaa". Kyllä hän ihan yhdellä pärjää, ja hienosti on pärjännytkin.
Mitä sinä tiedät Jumalasta?
Sen mitä Hän itse on meille itsestään kertonut.
Matteus sanoi: "Herra, kukaan ei voi löytää totuutta muutoin kuin sinun luotasi. Opeta sinä meille totuus."
Vapahtaja vastasi:
"Se, joka on, on sanoinkuvaamaton. Häntä ei ole tuntenut yksikään valta, voima, alistaja tai luotu maailman alusta tähän päivään asti. Hänet tuntevat vain hän itse ja se, jolle hän haluaa ilmoittaa itsensä. Hänet paljastaa se, joka on peräisin ensimmäisestä valosta, tästä hetkestä. Minä olen suuri Vapahtaja.
"Sanoinkuvaamaton on kuolematon ja ikuinen. Hän on ikuinen, koska hän ei ole syntynyt. Nimittäin jokainen, joka on syntynyt, tuhoutuu. Häntä ei ole synnytetty eikä hänellä ole alkua. Jokaisella, jolla on alku, on nimittäin myös loppu. Hänen yläpuolellaan ei ole mitään valtaa eikä hänellä ole nimeä. Nimittäin se, jolla on nimi, on jonkun toisen luoma.
Hänellä on aivan oma hahmonsa. Se ei ole sellainen, jonka te voisitte nähdä tai saada valtaanne, vaan se on erilainen hahmo, joka on kaikkea ylempi ja parempi kuin maailmankaikkeus. Se katsoo joka puolelle, näkee itsensä itsestään käsin ja on ääretön.

Hän on käsittämätön ja pysyy sellaisena kuin on.
Hän on turmeltumaton eikä hänellä ole muotoa.
Hän on hyvä eikä hän muutu.
Häneltä ei puutu mitään.
Hän on ikuinen.
Hän on siunattu eikä häntä voi ymmärtää, vain hän itse ymmärtää itseään.
Hän on mittaamaton ja saavuttamaton.
Hän on täydellinen.
Häntä kutsutaan 'kaikkeuden Isäksi'

Filippus sanoi: "Herra, kuinka hän on ilmestynyt täydellisille?"
Vapahtaja vastasi hänelle: "Jo ennen kuin mitään on paljastettu niistä, joiden on määrä ilmestyä, suuruus ja voima ovat hänessä. Hän hallitsee kaikkia maailmoja, mutta ei ole ketään, joka hällitsee häntä. Hän on täydellinen järki, ajatus, järkevyys, pohdinta, päättelykyky ja voima. Nämä kaikki ovat yhdenvertaisia voimia. Niistä kaikki maailmat ovat kummunneet esiin. Näiden koko suku ensimmäisestä viimeiseen sisältyi hänen ensimmäiseen tietoonsa, hänen, joka on ääretön Isä ja jota ei ole synnytetty."

"Me emme käsitä sitä, mistä emme voi puhua, emmekä ymmärrä sitä, mitä ei voi mitata. Me voimme ymmärtää vain sen, mikä Isästä on paljastunut, sillä meille hän on puhunut."
Ja taas, tää on apokryfikirjoista, eikö? Kristityt eivät tunnusta niitä miksikään, niillä ei ole arvoa Kristityille. Kun copy pasteet näitä tänne, ois asiallista laittaa myös se kohta, että mistä se on, mikä luku ja mikä jae.
 
-mila
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
 
---
Vain Raamatun tekstit on jaettu jakeisiin ja lukuihin jälkikäteen.

Älä yleistä asioita, joista omaat vain oman mielipiteen. Ei ole olemassa kuin yksi Jumala, jolla on monta kutsumanimeä ja monta uskontoa pitämässä sanomaa elossa.
Myöskään Totuuksia ei ole olemassa kuin yksi ja se on peräisin Sanasta, jonka Kristus meille ilmoitti.
 

Yhteistyössä