kova yskä - päiväkotiin vai kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noviisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noviisi

Vieras
Hei

Palailin työelämään 3 viikkoa sitten. Tyttö on nyt 2v8kk. Viikonlopun aikana tytölle on tullut kova yskä ja pieni nuha. Kuumetta ei ole. Nyt mietin, voiko häntä viedä päiväkotiin vai jäänkö töistä pois huomiseksi hoitamaan häntä kotiin. Mies voi jäädä tiistaisna, jos on tarvis, mutta ei huomenna.Yskä on kovaa ja kuivaa. Hän muuttuu ihan punaisenvioletiksi köhiessään. Tyttö on kuitenkin ihan pirteä.

Mitä te tekisitte?

Mut eikös yskä voi kestää montakin viikkoa, pitääkö sen takia olla koko aika pois päivähoidosta?

En ole ap, mutta ahdistaa jo tammikuu, jolloin oma 2-vuotiaani menee päivähoitoon. Melkein koko ajan on muutenkin nuhassa, enhän mä pysty tekee kun 2 päivää kuukaudessa töitä, jos yskästä tai nuhaista lasta pidetään vain kotona.

Niinpä. Minäkin oisin ollut jo kuukauden poissa töissä, jos oisin pienen nuhan ja yskän takia ollut viemättä hoitoon. Mullehan kävis olla kotona, mutta työnantaja tuskin tykkäis.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa pohtiva:
Mut eikös yskä voi kestää montakin viikkoa, pitääkö sen takia olla koko aika pois päivähoidosta?

En ole ap, mutta ahdistaa jo tammikuu, jolloin oma 2-vuotiaani menee päivähoitoon. Melkein koko ajan on muutenkin nuhassa, enhän mä pysty tekee kun 2 päivää kuukaudessa töitä, jos yskästä tai nuhaista lasta pidetään vain kotona.

alappa antaan relaa tai probioottivalmistetta lapselles, niin saattaapi pysyä vähän terveempänä. meillä ensin syötiin relaa, joka sitten vaihdettiin probioottiin ja terveempänä ovat pysyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa pohtiva:

alappa antaan relaa tai probioottivalmistetta lapselles, niin saattaapi pysyä vähän terveempänä. meillä ensin syötiin relaa, joka sitten vaihdettiin probioottiin ja terveempänä ovat pysyneet.

Kiitos vinkistä. Annan kyllä nykyäänkin maitohappobakteereja aina kun muistan, mutta alkuvuodesta täytyy olla vielä skarpimpi noitten antamisessa. Olen kyllä huomannu, että auttavat.

Yhteistyössä