Koulutusta, laborantti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pensseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pensseli

Vieras
Hei,
Olisikohan täältä saanut jotain apuja pikku juttuun:) olen kovasti kiinnostunut vielä opiskelemisesta (ikää 28) ja nyt oon pähkäillyt tuota laborantin koulutusta. Onko se mahdollista vielä tässä iässä, esim aikuispuolella tai jotain? En löydä netistä juuri tietoa tuosta, en kai osaa oikeilla sanoilla sitten hakea :/ ja miten yleensä nuo koulutushommelit menee näin melkein 3-kymppisenä, onko vielä paljon mahdollisuuksia? Kiitos kovasti jos joku viitsii vastailla :)

Koulutuksiinhan ei ole ikärajaa ja ethän ole vielä edes kovin vanhakaan opiskelijaksi =)

Aikuispuolella tai nuorisopuolella on mahdollista, jos haluat nimenomaan aikuisopiskelijaksi, ensin selvitä se, että missä järjestetään ja yhteishakujen ajat jne.

Lisäksi koska laborantti on toisen asteen koulutus, sen voi myös käydä oppisopimuksella. Toki sen paikan löytäminen voi olla haasteellisempaa ja ehkä jos on pieni kaupunki tai kunta, niin välttämättä ole edes oppisopimuskoulutusta juuri laboranteille.

Kun itse luin laborantiksi, niin meidän luokalla oli neljäkymppinen opiskelija. Ja toinen tais olla karvan alle 30. Eli jos pää kestää teinejä ni sekaan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Kun itse luin laborantiksi, niin meidän luokalla oli neljäkymppinen opiskelija. Ja toinen tais olla karvan alle 30. Eli jos pää kestää teinejä ni sekaan vaan.

Heh, kiitos:) eihän ne teinit sitä intoa estä, jos alalle meinaan lähteä. Mutta alanpa nyt oikeesti selvitteleen asiaa, kiinnostus olisi kova :) tampereella asun, että kaipa täällä mahdollisuuksia on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Heh, kiitos:) eihän ne teinit sitä intoa estä, jos alalle meinaan lähteä. Mutta alanpa nyt oikeesti selvitteleen asiaa, kiinnostus olisi kova :) tampereella asun, että kaipa täällä mahdollisuuksia on.

itse opiskelin laborantiksi vähän päälle 20vee, eikä meidän luokalla ollut kuin yksi peruskoulusta tullut. Useammalla oli jo lapsia. ja meidän luokasta kaikki "vanhat"sai vakityöpaikan. Ja kun tarkemmin mietin ei omalle tai muiden tuttujen laboranttien työpaikalle taideta alle 25vee juuri ottaa. En kyllä tiedä miksi, mutta tällä alalla vissii ikä hyväksi=). Onnea opiskeluillesi, itse pidän kovasti ammatistani.

Yhteistyössä